mian.

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Guess I was... born this way?

Av Maria - 19 april 2011 20:19

Har haft en mycket bra dag med min kära Mamma. Shoppat. En av mina absoluta favorit sysselsättningar. När det gäller kläder och saker har jag endast en enda regel - det ska glittra i mina ögon när jag tittar på plagget/saken. Är det vackert, enligt mig, så måste jag ha det! Därav är mitt hem fullt av små samlingar av saker jag tycker om att titta på så som kristallsaker karaffer, babuschka dockor, vackra mönster, tusen asiatiska saker (då jag absolut ÄLSKAR allt som har med Asien att göra!), silver askar, en miljon lyktor och hur mycket levande ljus som helst. Förutom asiatisk design älskar jag det mesta som har med 90-talet att göra. Kan, på riktigt, uppskatta att ha lite utväxt på min blonderade hår, gillar mittbena, långa kjolar, den underbara euro-techno musiken, mängderna av silversmycken, t-shirts med band-tryck, oversize skjortor och läppenna. Det var ju på 90-talet allt roligt hände! Tiden av Girl Power, silverjackan, Kurt Cobain och Rave! Dagens shoppingtur resulterade i bland annat en ny läppenna (använder typ alltid det när jag sminkar mig lite mer seriöst, men nej - kombinerar det inte med superljust läppstift!!) och en stor, lite genomskinlig, vit skjorta. Hittade för övrigt även ett smyckeskrin med en asiatisk touch, så nu har alla mina ringar (eller i alla fall dom jag hittade..) fått ett nytt hem. Ringar och armband är mina favotitsmycken som jag aldrig får nog av. Hittar hela tiden nya att pryda mina små händer med. Därav var det på tiden att jag skaffade något att förvara dom i. 


Mamma och jag hann även med att äta supergod lunch, ge Mammas garderob ett rejält ansiktslyft, hitta svarta jeans och en sparbössa i form utav en liten kinesisk flicka (sååå söt!!) till mig, köpa present till min brorson som fyller 3 år i helgen och äta Ben & Jerrys glass på min balkong :) Riktigt bra dag! 


Vad har ni gjort idag?


 

Söt utsida!


 

Och praktisk insida!


Och så kör vi en gammal 90-tals klassiker ;) På med läppennan, magtröjan och extremt tajta silverbyxor (alternativt hotpants!) och dansa tills ni svimmar!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards