mian.

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria - 23 juni 2011 16:27

Jag har upplevt så mycket kärlek den senaste veckan. Helt otroligt! Först en födelsedag av rang. Blev firad av underbara kollegor på fantastisk personalfest (credd till Fredrik och Mattias!!) och lullade hem vid 4 för 2 timmars kvalitetssömn. Därefter en helg i kärlekens stad - London. Fick återupptäcka kärleken till staden, väcka liv i kärlek jag trodde var förlorad, dela det yttersta och gråta av lycka. Detta i sällskap med en av mina största kärlekar - min vackra syster. Jävlar vad bra hon är! Ni kan verkligen inte ens ana!! 


Sen har det fortsatt i den riktningen. Igår satt jag tillsammans med underbara vänner på världens bästa balkong och innan jag kom dit satt jag i världens bästa fönsterkarm med världens bästa Helen. Att man kan få ha det så bra! Få skratta så mycket! Kramas! Leva! 


Tack till er alla. För allt. För långa nätter och varma dagar. Och främst - för all kärlek!


 

<3

Av Maria - 20 juni 2011 20:31

Ligger i en säng i London och mår som en Gud. Rött vin i grön pappmugg vid min sida. Tröja som är lite fuktig av typiskt engelskt regn. Fylld av intryck, kärlek och ren lycka. Detta var det bästa jag kunde gjort. Hade en förhoppning om att detta skulle bli bra, men vågade aldrig tro att det skulle bli såhär bra. Perfekt. Magiskt. Fulländat. Vill verkligen inte åka hem. Inte alls. Vill fortsätta vara såhär hög på livet. Berusad av massa känslor jag trodde jag glömt bort. Fel där. Dom fanns kvar. Och tack för att dom plockades ur mig. Tack. Bästa tiden på länge.

Av Maria - 8 juni 2011 20:21

Idag har jag gjort en så sjukt häftig sak. Vill skrika ut vad det är till hela världen men lite tystnadsplikt ligger i vägen ;) Men det kommer, don't you worry! Vill dock passa på att tacka en fantastisk plats som verkligen betytt så otroligt mycket för mig - Roasting House! Detta kan vara himlen på jorden. Där andas man alltid så lätt och dom har gett mig möjligheter jag aldrig kunnat drömma om. Idag fick jag ännu en, tro mig, jag kommer vårda den. Ser så otroligt mycket fram emot arbetet som ligger framför mig!! Känns verkligen som att allt är möjligt, och det är det, det är det som är det fina! 


Under tiden ni väntar på mina spännande nyheter så kan nu ju läsa den här artikeln - 


http://swedishstereo.blogspot.com/2011/06/maria-radioactive-and-out-of-control.html


Lite om mitt soloprojekt och ni kan även passa på att lyssna lite på mina låtar :) 


                   



Såhääääär glad blir man på Roasting House!! Extra stor kram till Anderz Wrethov, Johanna Elkesdotter, Denniz Jamm, Dan och Andreas Stone!! Ni är alla änglar!! <3

Av Maria - 5 juni 2011 22:46

Jag har spenderat en väldigt stor del av mitt liv med att inte känna. Med att leta efter anledningar till att slippa känna. Det var verkligen för jävla jobbigt för mig när det kom barn in i mitt liv efter som jag inte kunde hindra mina känslor inför dom. Jag var tvungen att känna. Jag har verkligen tagit alla vägar. Varit perfekt, festat, sårat, stängt inne, skadat mig själv, skrikit, bråkat, älskat sönder, varit tyst, gråtit. Allt för att slippa känna. Slippa ha känslorna nära. Jag har varit extremt kärleksfull, förstående och hjälpsam. Velat skona alla från mina känslor, inklusive mig själv. Velat fly långt långt långt bort och samtidigt bli sedd. Velat att någon skulle se igenom. Att dom skulle höra det jag inte sa. Detta är en omöjlig uppgift, det är jag den första att skriva under på. Men jag har ändå hoppats att någon skulle se det. Att det skulle lyckas lysa igenom. Att det skulle genomskådas att jag egentligen är ganska liten, relativt vilsen och i enormt behov av att våga älska på riktigt. Våga lägga sitt hjärta i någons händer och fullt ut lita på att dom kommer ta hand om det. Våga vara ärlig. säga det som sitter djupast i hjärtat. Det som kanske gör ont men som är den kalla verkligheten. Jag har kanaliserat dessa känslorna på alla sätt jag kunnat. Skrivit tusen texter, till och med gjort detta till mitt yrke. Där och då kan jag vara brutalt ärlig, enbart för att ingen kan hålla det emot mig. Inga frågor ställs. Jag behöver inte stå till svars. Och tro mig jag har verkligen försökt var öppen ibland. Jag har spenderat timmar på att förbereda mig inför ett möte med någon som jag valt ut som en förvaltare av min sanning. Ibland har jag lyckats till viss del men aldrig fullt ut. Nu har jag kommit till en punkt då kan inte kan freda mig från känslorna. Dom äter upp mig. Jag vill skrika ut dom. Säga alla orden som aldrig kom. Det är dock för sent nu. För den som skulle hört dom finns inte längre här. Jag kommer för evigt få leva med den vetskapen. Och det gör så jävla ont. Ont på ett sätt jag aldrig vågat ha ont. Nu måste jag. Har inget val. Jag vill tänka att det kommer vara värt det. Att det onda kommer löna sig. Jag vill säga att jag fått lära mig den hårda vägen att det är såhär det går när man inte vågar. Men jag vet inte än. Vet inte om jag riktigt vågar tro det. Vet inte om jag vågar förlita mig så mycket på ärligheten än. Vet inte. Ont. Så ont.

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards