mian.

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

life is what happens while you're busy making other plans.

Av Maria - 1 juni 2012 12:08

1 juni. 16 dagar kvar att vara 24 små oskyldiga år på. Sen är det roliga över. Nä, nu tar jag i. Det är kanske nu det börjar? Låt oss hoppas. I vilket fall, 17:e juni fyller jag 25, vare sig jag vill eller inte. Min mamma sa alltid, när jag var liten, att tiden går fortare och fortare med åren. Jag kunde inte för mitt liv förstå vad hon menade då men jag tror att jag nu tycker mig kunna stämma in i detta påstående. Det går sjukt fort. Så fort så att man ibland vill hänga sig fast i första bästa lyktstolpe för att inte bara flyta med. För att få bromsa ett tag. Men icke. 


Denna blogg fungerar ibland som ett extraminne för mig. Trots att den inte direkt upptagit någon större procent av min vakna tid dom senaste åren så har den ändå dokumenterat en hel del händelser och några hundra inlägg har det blivit sedan 2007 då den startades. Jag tror det var just detta jag ville uppnå när jag tryckte på knappen "aktivera blogg" för över 5 år sedan, att den skulle få mig att komma ihåg och ge mig en plats att spara mina minnen och tankar på. Därav tänker jag använda dagens plats till att arkivera denna månadens minnen, för OJ vad maj gick fort! Helt otroligt..


         

Fick återigen det stora nöjet att börja min månad i staden i mitt hjärta - London. Tredje gången i år som jag börjar min månad där :) Fick några helt fantastiska dagar och ett London som visade sig från sin allra bästa sida. Mys med min vackra vän, turistande, tjejsnack, shopping och en efterlängtad konsert tillsammans med några av dom bästa på jorden. Fantastiskt!


   

Sen hem för att fortsätta jobba. Vår första video har nått över 116.000 views på YouTube så vi bestämde oss för att spela in en liten tackvideo till alla fantastiska människor som stöttat oss. På riktigt, det betyder så enormt mycket ska ni veta, grymt svårt att sätta ord på men vi gjorde så gott vi kunde. Se och le ;)



           

Sommaren kom denna månaden vilket resulterade i en hel del mysiga kvällar, solande, små pauser i vardagen och allmän lyx. Jag är grymt dålig på att göra sånt. Är jag ledig resulterar det allt för oftast i att jag inte gör något alls, men ibland så ;) Brun hann jag iaf bli. Tacka Gud för bra pigment :) Hann förresten med att köpa ny bil också! Den andra bilen jag själv äger :) Är redan så kär i den att hälften kunde vara nog. Känner på mig att den och jag kommer ha mycket kul ihop ;)


           

Avslutade maj med 10 dagars kaos. Massa modevisningar, Tjejdagen, gig för studenter, releasefest, vanligt jobb, sena nätter, tidiga morgonar, vänner, skratt och tårar i en enda salig blandning. Just i sådana stunder älskar jag livet väldigt starkt. Då känns det att man lever och trots att man inte får mer än 4 timmars sömn per natt så är det då jag mår som bäst. Konstigt egentligen, men sån är jag. Det ska hända mycket, annars dör en bit av mig. Tack till alla som var med och förgyllde releasefesten! Ni är mina största skatter <3


Så... bring on JUNE!!!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards