mian.

Alla inlägg under augusti 2007

Av Maria - 31 augusti 2007 13:07

Jah, då är man student igen. Ska bli riktigt roligt att plugga religion känner jag :) Verkade så seriöst och trevligt haha... liiite orolig bara med att en tenta ska krocka med typ show eller nått... nä, får hoppas att det inte blir så. Ska bli sjuuuukt kul att läsa i lund!!!


En sak som är seg bara är att jag och Philip tjasade som fan igår. Blir så jävla arg på mig själv när jag blir arg på honom. Finns liksom ingen anledning egentligen. Vi har det ju skitbra! Han är skitbra! Vill bara att vi ska typ börja vårt nya liv tillsammans nu. Ett liv fyllt med massa löööv såklart, en hel del jobb, ett mysigt hem och massa roliga saker... Ibland vet jag bara inte hur jag ska få fram det. Så blir jag så jävla tjatig och trist, sånn som jag inte är egentligen! Älskar min Philip som fan. Ingen har en bättre kille än jag. Ingen.


Nä.. nu ska jag städa i vårt hem. Vill att här ska vara fint och snyggt. Snart går flyttlasset. Innan dess ska vi bara hinna med att packa allt, ändra adress, fixa autogirot, går på kräftskiva, jobba.. u name it!


Mamma kommer om 3 timmar. Ska hjälpa henne titta ut brillor. Imorgon måste jag sitta och jobba maaaassor!!! Men det blir kul. Bättre det och sen kunna vara ledig på söndag. Har ju faktiskt haft lite mini-helg upp i Halmstad hos sanna denna veckan redan :)

Fan va denna veckan gick fort!! Ohh.. God!


På Måndag kommer min lilla kusin. Hon ska pierca sig, stora tjejen! Jag ska följa med och hålla handen :) Love her!


Nä.. städa nu.

Älskar er!

Mius

Av Maria - 30 augusti 2007 21:24

Ja, då har man haft helt fantastiska dagar i Halmstad hos Sanna!!! Var ute och festade igår och hade riktigt skoj! Minne för livet! Halmstad verkar vara en riktigt bra stad.. Ska se till att tillbringa riktigt mycket tid där hos min stjärna :)

Bara så segt att åka ifrån henne... Känns liiite drygt att Sanna o Helen är på vars ett håll och att man inte bara kan hänga i ramlösa och typ snacka skit när man vill... Love them. Dom ska vara mina brudtärnor fan. Och Sabina såklart :)


Stina ska vara med i Julshowen!!!!!! Underbart :) Saknat henne som faaan....:(


Imorgon börjar skolan. Oh my gosh... Men men det blir jättebra! Ska bli kul att plugga lite igen :)


Nä.. nu måste jag röjja röran som min jävla sambo har ställt till...%&#*%%¤!!!!!! Säger jag bara.......


Puss

Mius


ps. att vara student är fucking great :D

Av Maria - 29 augusti 2007 17:08

Jaha nu e man i Halmstad! Sannas lägenhet är verkligen riktigt mysig! Ska göra vid oss nu. Ikväll vaknas fest på Kåren här :) Ska bli riktigt trevligt att se alla här :)


Så jävla konstigt väder idag.. hum.


Saknar Helen, hon borde varit här.

Och saknar Philip, alltid haha!


Puss

Mius

Av Maria - 28 augusti 2007 06:30

usscchh... är klockan bara halv sju? jag som ska knata iväg till tåget nu för att kunna få skjuts från tåget hem sen... ååå... så segt! sovit 4 timmar :(

ska till halmstad 2 dagar nu :) naaajs! blir nog riktigt bra!


nä.. pussa philip hej då nu?

love him.


Mius

Av Maria - 27 augusti 2007 11:04

Här är två små underbara valpbilder till. Är ute efter någon korsning med tibetansk spaniel för dom är så jeekla söta. En renrasig tib. spaniel är självklart också välkommen. Måste hitta en helt perfekt bild som kan övertyga Philip att en sån skulle kunna få flytta hem till oss runt jul typ. Nu i höst kommer det vara stressigt men efter jul finns det tid att vara hemma med en vovvis.

Om någon vet några valpar av detta slag (typ) som är till salu så får ni gärna skriva en liten kommentar :)

Bitte!

Av Maria - 27 augusti 2007 10:22

fick en kommentar om att det lät lite som att jag inte tyckte att jag hade hittat rätt partner att skaffa barn med. Hummm... tänkte jag :P Philip Philip Philip ärheeelt underbar. Faktiskt är detta första gången i mitt liv som jag känner at "jo, denna killen skulle jag vilja vakna med ALLTID!" och jag VET att han hade blivit en helt underbar pappa. Bara sättet som han håller sina och mina syskonbarn på och hur han pratar om barn berättar att visst, han hade fixat det helt och hållet!

Det hadlar alltså absolut inte om att Philip inte hade varit rätt person at skaffa barn med. Det handlar enbart om att jag är 20 år nu. Jag vill inte ha några barn ÄN. Jag har mer saker kvar att göra som jag känner att barn inte bör vara en del av typ vilda studentnätter, att shoppa upp halva lönen på bara MIG, sticka ut och flippa med Philip mitt i natten, helt gå in för att inreda om mitt hem... ja sånna impuls saker!

Men jag älskar verkligen Philip. Vi har ju precis blivit officiella sambos och det är bara total lycka i mig. Här vill jag vara, jag vill vara hos honom. Men vi måste nog ha några (minst fem!) år som det bara är han och jag till. Kunna resa, kunna satsa på våra respektive karriärer, kunna festa...

Nu lär jag väl få halva mamma-sverige på mig om att det låter som om jag tror livet tar slut när man får barn. Det tror jag inte. Verkligen inte. Jag ser jättemycket fram emot det stadiet i mitt liv när jag har en (eller helst tre) liten, men just nu hade det inte varit rätt. Mot någon.


Nä.. nu till nått annat! Ekonomi. Just nu handlar hela tillvaron om det typ haha! Har haft lite kass ekonomi dom senaste veckorna... Har nån annan vatt med om det nån gång haha? Nä.. det är nog ganska nyttigt! man tänker fan igenom vartenda tuggummi som man inhandlar! Igår blev det dock en liten tabbe när vi var på Maxi i Malmö. Handlade för 1037:-!!! Inte alls tanken när vi åkte dit men men... Från o med nästa vecka börjar vårt ordentliga liv! Då är emstern officiellt slut och då ska vi leva eftr en månadsbudget och bla bla bla.. Nä, nu tog jag i, det ska bli kul! Dock har jag et liiiitet liiitet trumfkort som jag tror att jag ska nalla lite på nu när jag har ett enormt shoppingberoende men ont om cash - JÄTTEpresentkort på DUKA! Fick verkligen sjukt mycket presentkort där när jag tog studenten. Så nu, 1 ½ år senare, så kan det väl vara dags att handla lite för det? Dock inte heeela.. Men lite! Har sett en rosa blender som jag verkligen hade kunnat tänka mig att ha i mitt kök. Behöver även en tårtspade, en likadan George Jensen skål som jag har, kanske nån ljusstake eller skål? Eller avrför inte ett fint fat? Jag BEHÖVER nog det.


Har även gått igenom mina garderob och kommit fram till vad som får lov att följa med mig hem i höst. Gjorde en lista i förra veckan men ska korrigera den lite nu -

- Randiga (i svart och grått) leggings

- Svart klänning

- Vit långskjorta

- Riktiga vinterskor

- Några nya baslinnen, gärna med smala band faktiskt

- Svart axelbandsklänning

- Nya pumps (gärna metallic, eller rosa)

- Axelremsväska i skinn. Vintage please.

- Mysig kofta typ en trogen Hunky Dory eller nått. Gärna grå eller gråblå.


Mja.... var väl det?

Sen är det ju massa saker till hemmet som behövs inhandlas. Ska nog ta ut mamma som smakråd i helgen, eller kanske nästa helg.

Nä...

Puss

Mius


P.S Hundförhandlingarna fortsätter.. forever :P D.S 

Av Maria - 26 augusti 2007 11:42

Denna valpen vill jag verkligen ha. Har funderat på att skaffa hund länge men philip är ganska fett emot det tyvärr. Får väl jobba på övertalningen. Vill vekligen ha vovve! Detta är en kosningen mellan jack russel och tibetansk spaniel. I want!!! Gee mig....

Av Maria - 26 augusti 2007 11:34

är liiite grinig, jag vet. idag är det söndag. skulle vara myssöndag med pojken men tror inte det kommer bli så. han kom hem 4 i natt (från jobb) och talade om att han skulle jobba kl 13.00 idag och sen skulle han kolla F1... spännande. Så den inplanerade myssöndag går nog åt h**vete.


jaha... vad ska jag ha för mig då. ska nog åka med till philips job och låna hans bil medan han är där. kan ju gå en sväng på nova eller nått.


idag ska det bli höstigt? Hummm... vet inte om jag tror på det för just nu skiner solen som bara den... ? igår så metrologerna att gårdagen var den sista sommardagen. Mycket möjligt.. gör mig faktiskt inget. ska ju snart gå i skolan igen och då behöver det verkligen inte vara 200 grader utomhus.


nä... friidrott nu. eller kanske klä på sig lite?

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards