mian.

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

At first I was afraid I was petrified.

Av Maria - 25 juni 2012 00:03

Jag överlevde. Jag andas. När jag ser mig själv i spegeln är det ingen större skillnad. Jag har tagit steget in i det okända och jag gillar det. Jag är 25. 


Nä, nu tar jag i, så fruktansvärt mycket så det bara stänker om min ironi. Så farligt var det verkligen inte! Men det är något med den där siffran efter 2:an, så fort den tickar över 4 så blir man lite nervös. Då är man liksom närmre nästa 0:a än den förra. I mitt fall, på väg mot något som jag verkligen inte känner mig som. Jag brukar säga att jag känner mig som 14 och jag menar det. På riktigt. Det var liksom då "jag blev till", eller sedan dess så kan jag liksom förstå mina egna tankar. Innan 14 var det en salig röra mellan barndom och tonår som ingen (främst inte jag) blev klok på, men efter 14 så kan jag liksom ändå förstå hur jag resonerat i mina beslut. Jag säger absolut INTE att mina beslut sedan dess varit så förbannat kloka, men jag kan ändå se min egen röda tråd. 


Men nu är vi som sagt här. 25. Jag uppskattar verkligen alla mina vänners goda råd inför mitt stundande vuxenliv - tack! Det var fint av er att hota med att min biologiska klocka skulle sätta en sällan skådad fart, att rynkorna runt ögonen skulle fördubblas i antal över en natt och att tyngdlagen skulle förändra diverse delar av min kropp fortare än vad jag kunde ana. Nepp, inget av det har hänt. I'm still me, om än lite lugnare.


Nej, herregud vad jag överdriver idag! Lugn är så fel ord för min lilla uppenbarelse att det borde vara straffbart att ens försöka uttala det. Just nu är det 190 som gäller på allt. jag kan inte ens räkna antalet städer jag besökt den senaste månaden! Tror inte jag spenderat mer än 3 nätter i rad på samma ställe sedan mitten av maj. Men tro mig, Sverige är vackert såhär års, så det är med glädje jag flängt runt som ett litet löv i vinden. Det är även med glädje jag säger att jag har helt fantastiska människor runt mig! Denna våren var inte en dans på rosor men OJ vad ni har lyft mig! Helt otroligt!! Just nu känns det som att jag befinner mig i en strid ström av ljuvliga äventyr som liksom bara avlöser varandra. ÄLSKAR DET (och er som hänger med på äventyren!). Förra helgen stod jag, tillsammans med 21 999 andra människor, och dansade som om det inte fanns någon morgondag till tonerna av världens största Dj's på Summerburst i Sthlm. På min födelsedag fick jag fyrverkerier i min drink i världens vackraste Göteborg. På midsommarafton trotsade jag min förkylning och grillade tillsammans med vänner iförda kransar av stulna blommor. Däremellan har jag klämt in lite elevomdömen, stugmys i älskade Kullabygden, singelsläpp, danslektioner, möten, shopping, känslosamma samtal, photoshoot-planering och lite till. I'm. On. Fire. 


Så alltså, hittills innebär åldern 25 enbart ett fantastiskt roligt tempo för min del. Låt det hålla i sig, för oj vad jag trivs!


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards