mian.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 27 oktober 2010 13:22

Kommer ni ihåg när man var liten och man frågade varandra vad man skulle göra om man fick en miljon?? Dessvärre lär man ju sig efterhand att en miljon dessvärre inte räcker så jättelänge och allt det man sa att man skulle köpa för denna miljon hade varit totalt omöjligt att ha råd med. Men om vi säger såhär, vad skulle man göra om man var ekonomiskt oberoende? Det är en ganska roligt tanke faktiskt! Fick frågan för någon dag sedan så därför är det något jag funderat lite på. Dock ska det tilläggas att detta faktiskt inte är min högsta dröm men det är ju lite kul att leka med tanken ;)

Har kommit fram till detta iaf:


Dessa Ego-köp skulle jag göra:

- En grym lägenhet innanför broarna i Malmö, gärna med utsikt mot kanalen. Helst ska den ha högt i tak, rolig hellre än praktisk planlösning, vackra fönster och dörrar, stor balkong och hiss samt närliggande privat p-plats. 

- Köpa en vit bil som är snäll mot miljön och säker för mig och alla andra som åker i den. (Sen hade det varit toppen om den hade backvarnare för jag haaaatar att backa!)

- Haft en PT.

- Unnat mig lite roliga teknikprylar typ olika telefoner, en riktigt bra musikdator, bra teknik i bilen, överhuvudtaget skulle jag investera i bra ljud överallt. 

- Självklart, tjej som jag ju trots allt är, så hade det blivit en hel del skor, kläder, skönhetsbehandlingar osv. Jag och Caroline (Lundh) brukar prata om det att man hade lätt investerat i en grym basgarderob fylld med alla klassiker som man drömt om sedan man var liten. Sen kan man lägga till lite roliga saker så blir det en trevlig kombo! jag älskar ju Second hand så ganska mycket hade nog varit sådant... Och en heeel deel scenkläder :)

- Rest! NY, Paris, Dubai, Thailand, Island, Rom och Kina hade stått högst på önskelistan :)

- Och självklart, möbelfreak som jag är, så hade mitt hem fått make overs gaaanska ofta. Hade jag fått välja fritt idag hade jag tapetserat en vägg med en tapet som jag såg för ett tag sen. Den är gul i botten och täckt av vackra fågalar och blommor i asiatisk stil. Sååååå fiiin!!

- Skaffat städhjälp, samt alltid ätit ekologisk närproducerad mat :) 


Detta hade jag gjort för mina nära och kära:

- Hade renoverat båda mina föräldrapars hus.

- Min syrra hade fått en bil.

- Min brossa o hans familj hade fått ett större hem.

- Min andra brossa hade nog fått en fet bil eller något annat som hand hade velat ha. - Rasmus hade fått en viss gitarr som han drömmer om och Noomi hade fått en bra backup inför framtiden.

- Sen hade man såklart skämt bort sina nära och kära mer eller mindre hela tiden och sett till att dom har det bra såklart :)


- Sist men inte minst hade jag skaffat mig ett gäng fadderbarn, skänkt pengar till fina och seriösa organisationer och kanske stuckit iväg som volontär en sväng :)


 VAD HADE NI GJORT??


Jag tror på att man mår bra av att fantisera och ovanstående är något som inte på något vis måste inträffa för att mitt liv ska bli trevligt men det är ganska mysigt att drömma sig bort ibland. Saken är nämligen att man på kuppen kommer på att man har det ganska fint där man är och att man inte saknar så speciellt mycket :)


Testa!

Puss



<3

Av Maria - 26 oktober 2010 19:17

sitter och gör en ny spotifylista. Kom över en skön gammal klassiker med en underbar text. Ni känner säkert igen den...


"Lookin' back on the things I've done
I was tryin' to be someone
I played my part, kept you in the dark
Now let me show you the shape of my heart"


Kommer ni ihåg den??


  


Puss

Av Maria - 26 oktober 2010 00:16

det finaste är kärleken som överlever allt. År, bråk, tårar och vansinne - ändå fortsätter den att finnas. Då menar jag kärleken, inte passionen eller attraktionen utan den sanna och rena kärleken som övervinner allt. Jag känner den kärleken för många i min närvaro. Idag blev jag påmind om att det finns folk kvar som fortfarande förtjänar den kärleken. En vän som lever kvar i mig och alltid kommer göra det. Tack för att du finns. Ett tack räcker egentligen inte för det jag känner är så mycket mer, så mycket större, men jag sammanfattar det bäst i ett tack. Somliga ljus brinner aldrig ut.


Jag har en hand i min, alltid, och det värmer mig så otroligt mycket just nu.

Som sagt, tack.




Av Maria - 25 oktober 2010 10:10

Ja... vad var det egentligen jag skulle skriva? Kanske hade jag bara behov av att "låta" på något sätt? Spenderade hela gårdagskvällen i telefon med en kär vän. Kanske handlar hela denna hösten om återuppbyggnad? Hitta tillbaka till något man kan kalla liv? Sluta fly? Det känns lite så... 


Idag har jag inte speciellt mycket för mig. Hyrde dock 5 filmer igår så jag får underhålla mig med det. Snart har det gått en månad. Galet. Jag längtar tillbaka, saknar, ger upp ibland - men ger mig inte i slutändan. Jag vill, jag ska, jag kommer lyckas. Men håll mig i handen under tiden. Snälla.


Puss

Mius

Av Maria - 16 oktober 2010 12:46

ja, denna bloggen är det synd om. dess ägare bryr sig inte om den. det skrivs inte längre några fina inlägg som pryds med roliga bilder. bloggen sover mest. den har fått långledigt och är sjukskriven.


nä. skämt o sido. men just nu finns det inte någon direkt tid till denna lilla port till omvärlden. det händer för mycket som jag vaken kan eller vill sätta ord på. och som jag ABSOLUT inte tänker dela med mig av på internet. det enda statement jag tänker göra här är att allt ska göras från noll nu. fri toölkning, varsågod.


kanske kommer jag börja skriva igen, kanske tar det tid, kanske kommer det inte hända. livet är en gåta, men det visste ni väl redan? jag vet det. nu.


men puss på er sålänge! eller för alltid, vem vet?

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards