mian.

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Maria - 18 april 2011 23:06

Jag och min syrra har uppfunnit ett system. Ett relationssystem. Det hela går ut på att man checkar rutor och på så vis får fram vilken relation man har till en specifik person av det motsatta könet. Eller av samma kön såklart. Det beror ju på vad som intresserar en :) (Man checkar alltså rutor som stämmer in på ens tankar kring en speciell person, och man får checka hur många rutor som helst, även rutor som strider mot varandra!) Typ såhär:


RUTOR SOM KAN CHECKAS UTAV MIG:


RUTA 1

Du är en vän


RUTA 2

Vill ha sex med dig


RUTA 3

Kan tänka mig att ha sex med dig, men det är inte jätteviktigt


RUTA 4

Är intresserad av dig


RUTA 5

Vill att du ska vara intresserad av mig, men kommer aldrig bli intresserad av dig


RUTA 6

Älskar dig, vill dela mitt liv med dig


RUTA 7

Älskar dig, du är enormt viktig för mig, men bara som vän


RUTA 8

Vill äga dig. Du ska bara vara min. 


RUTA 9

Bryr mig inte alls om dig. Du skulle lika gärna kunna flytta till Ryssland, typ. 



RUTOR SOM KAN CHECKAS UTAV MOTPARTEN:


RUTA 1

Du är en vän


RUTA 2

Vill ha sex med dig


RUTA 3

Kan tänka mig att ha sex med dig, men det är inte jätteviktigt


RUTA 4

Är intresserad av dig


RUTA 5

Vill att du ska vara intresserad av mig, men kommer aldrig bli intresserad av dig


RUTA 6

Älskar dig, vill dela mitt liv med dig


RUTA 7

Älskar dig, du är enormt viktig för mig, men bara som vän


RUTA 8

Vill äga dig. Du ska bara vara min. 


RUTA 9

Bryr mig inte alls om dig. Du skulle lika gärna kunna flytta till Ryssland, typ. 



Beroende på vilka rutor som checkats kan man sen läsa ut om jag och motparten kommer kunna ha en fungerande relation. Om motparten checkat RUTA 6 och jag checkat RUTA 7 kan man ganska snabbt se att relationen inte kommer funka. Och om man hittat den man älskar mest på jorden kan man bara be att denne också checkar RUTA 6 ;) Man kan även använda detta sytem för att förklara vad man känner för någon när man disskuterar med sina kompisar, typ "Ja, men jag checkar RUTA 1, 2 och 4 på honom". Fattar ni? Detta är alltså ett högst internt och relativt oseriöst system. Mest bara för skojs skull ;) Men myckett användbart, skall tilläggas! Och det hjälper en att förstå varför vissa relationer blir lite komplicerade ibland! Samt ger en ett litet skratt! Good thing! Eller så handlar det mest om att jag och min syster har sjuka funderingar ibland, och kanske för mycket fritid...;)


 

Humm.. vilken ruta ska vi checka här då...?

Av Maria - 18 april 2011 20:33

Jag sov vid helt fel tid inatt. Det vill säga mellan 04:00 på natten och 12:00 på dagen. Humm.. Detta resulterade i en enormt tjurig Maria som gick rundor och var förbannad i 4 timmar innan jag tog tag i mig själv. Var verkligen arg på allt och alla en stund där! Haha, i efterhand kan man ju inte annat än skratta åt sig själv! 


Jag är en person som är extremt beroende av kickar. Kalla mig bortskämd, men jag är verkligen inte bra på sånt som kallas "vardagsliv". Blir uttråkad så lätt! Är livet likadant varje dag så klättrar jag på väggarna. Nu har det varit några veckor som inte innehållit speciellt mycket kickar (okej, där ljög jag lite, för man kan hitta kickar i allt..) och då blir jag relativt låg. I sådana perioder känns det som att jag tittar på mig själv, som från ovan, och allt jag ser är en jävligt tråkig person. En person som bara städar, gnäller, röker för många cigaretter, pratar i telefon.. Och hur rolig låter den personen? Nej! Sådan vill jag inte vara! Jag gillar galenskapen! Att hamna på ställen jag inte planerat att hamna på, skratta tills jag gråter, vara spontan och vara med om äventyr. Helst hela tiden. Jag inser, såklart, att det är helt omöjligt att leva så varenda dag (har ju trots allt valt ett liv som kräver visst underhåll..) men jag vill ändå ha galenskap som ambition. 


Idag blev det inte så mycket galenskap. Det lär bli för många cigaretter. Jag lär parata i telefon i minst en timme. Men imorgon kanske jag kan skaka om min tillvaro? Några förslag? ;)


 


Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards