mian.

Alla inlägg under oktober 2008

Av Maria - 24 oktober 2008 07:43

idag vaknade jag och var riktigt sur. ni vet när man känner att man måste typ slå någon, eller förstöra något eller nått sånt. idag hade jag varit i behov utav frihet. frihet att gå på stan och bränna pengar eller gå ut och tokfesta... Hade varit så skönt. But no.


Jag har sovit på soffan. Är numera stel som en tandpetare i ryggen. Det är inte nyttigt att sova mot soffkuddarna som är typ en halvmeter höga. katastrof. så kommer rasmus och noomi upp och är sådär äckligt pigga och bara "ååååå va vi har haft mysigt inatt! har legat och gosat heeeela natten bla bla bla..." mina mordinstinkter sätter in. det ända jag kan tänka är :

1. Ja men om det nu var så jävla mysigt så ligg kvar och ge fan i att komma upp och väcka mig!

2. Va kul för er att NI har haft det mysigt. Själv har jag också haft det JÄTTEmysigt här i soffan på min halvmeterskudde. Knappt nackspärr. Nej nej.


Nä.. det är väl inte eras fel men... jo! Känner mig duktigt utanför denna morgon. saken är ju den att det var ju genomtänkt att jag skulle somna på soffan eftersom att Noomi har en tendens att sparkas saaaaaatan under natten och det slutar alltid med att hon och rasmus snor hela täcket och jag ligger och huttrar under en fleecefilt från IKEA. Därav valde jag friheten på soffan och vad händer då? Jo ungen är stilla hela natten och dessutom jättekramig. Kul.


Imorgon ska jag ut och festa riktigt mycket. Känner att jag längtar efter det nu. Bara glömma skola, jobb, andra måsten och bara dansa i sin egen värld. Uppe bland dimmorna.


Får man känna såhär ibland?


Mia


Av Maria - 23 oktober 2008 23:07

idag har min klass gått i terapi. Sjukt och galet men behövligt. Jag har aldrig gått i terapi. trots att man är skilsmässobarn (som det ju så vackert heter) så har jag hittills inte kommit i kontakt med någon terapeut. Förrrän idag. Och jag måste erkänna. Det gav lite blodad tand. jag menar, man kan ju säkert få reda på SJUKT mycket om sig själv om man skulle ta för vana att besöka en liten psyk-tant då och då. jaja, vår klass var iaf i stort behov av hjälp utifrån så sitationen (som jag väljer att inte berätta om) är lite lättare att handskas med nu.


Imorgon ska jag gå i skolan hela dagen. Sen på kvällen ska jag åka till Köpenhamn och spela där. Trevligt får vi hoppas att det blir. Ska stanna till på en netto och handla vin till lördagen också. Då ska vi dra upp till sanna och hälsa på. Ska bli riktigt trevligt. Kul att göra något sådant som man inte "brukar" göra så ofta. Ska även bli kul att se halmstads uteliv lite mer. Har mest hängt på studentkåren när jag festat där tidigare...! Pratade med Sanna idag så typ runt 4-5 drar mazdan till halmstad.


Sen på söndag är det tillbaks till malmö som gäller. Då är det teknikgrejs som ska fixas till vår föreställning så kl 5 ska jag möta upp anders och trixa med tekniken i salen. hoppas det blir bra. börjar kännas lite stresseigt att få allt klart till deadline nu så det får fan inte fi**a med tekniken (sorry ordvalet....).


Sen ännu en vecka rep med undantag för onsdagen då jag måste åka iväg.


Gillar verkligen min klass. Kommer sakna dom som attan när denna studietid är över. För lets face it - man lär ju inte springa på dom dagligen direkt :(  Känns synd för det är ju först nu som man börjar känna att man faktsikt blivit ganska tajt med en del utav av dom.. eller nä, fel av mig, alla egentligen om än på olia vis. Gillar dom gör jag iaf. Måste vara duktig och se till att hålla kontakten med dom. Ska tatuera in det nånstans på kroppen så jag inte glömmer det.


 Jag är störd :P


Nä, gonatt alla, Nu ska jag snart krypa ner bredvid ett sparkande barn och en snarkande hårdrockare. Life is sweet.


Puss

Mius

Av Maria - 22 oktober 2008 22:11

fy fasen vilken yr skoldag det var idag! hände så jävla mycket.. tyvärr en del jobbiga saker men va fan.. man överlever väl.


Nu sitter jag på jobb och har fått fatt i en dator. Har varit en väldigt produktiv jobbvecka detta måste jag säga :) känner mig väldigt nöjd :)


borde verkligen städa hemma hos rasmus. men sist jag gjorde det städade jag fram väldens största spindel, typ tarantella. yumme... No no! Så vi får väl se... hehe! nyttigt va?


har massa bilder jag borde visa men just nu händer det en massa annat här så jag gör inte det just nu.


Puss på alles

Mius

Av Maria - 17 oktober 2008 16:46

Ligger på rasmus soffa o är slapp. ska snart repa. ännu en dag där man är igång precis hela dagen. Inte nyttigt ;)


Bloggawards igår. Var blev min award av?? hahaha nä skojja bara! Jag har en grym award idag och dt är min fiiina pojkvän som jag firar ett halvår med. Detta ska firas genom att vi ska tända massa ljus i lägenheten och laga risotto. Risotto är skitgott! Så det blir det.. Sen ska jag somna på hans axel till en film. Detta skulle med andra ord kunna vara vilken sliten fredag som helst.. haha! Men det är vardagslyxen som är den riktiga lyxen. Det andra är bara en tunn guldkant.


Imorgon ska jag och rasmus gifta oss 21 ggr. Det vankas bröllopsmässa och vi kommer därför 21 ggr traska ner för catwalken i bröllopsoutfit tillsammans. Det är nog så nära bröllop jag tänker komma den närmsta 10 års perioden. Typ. Men man ska aldrig säga aldrig.


Nu ska jag hem till johan och sjunga "I am your aaaangeeeeel". Undrar om han kommer uppskatta det?? Hahaha...


Puss

Mius

Av Maria - 16 oktober 2008 22:27

Jag har ett underbart styvbarn. Fantastisk är hon verkligen. Ikväll har vi tre haft det supermysigt här hemma (även om vi har städat som två idioter jag och Rasmus haha!). Noomi har i alla fall vatt på toppenhumör, det brukar hon iofs vara!

Sen kom "The golden moment". Nu när hon skulle nattas så var det lite trixigt så när vi hade sagt godnatt en gång (och jag hade fått min första puss på munnen av dessa fiiiina barn) och vi hade gått ut och satt oss i soffan så kallade hon på mig. Så gick jag in till henne igen och bara några meningar in i samtalet släpper hon bomben - Jag älskar dig.

En styvmammas hjärta kan nog inte bli varmare :) Så enormt skönt att höra. Imorgon har jag och Rasmus varit tillsammans i 6 månader och det känns helt fantastiskt att jag och Noomi har lyckats bli så tighta. jag menar, jag är trots allt bara 21 år och har NOLL erfarenhet av egna barn (förutom att jag älskar typ alla barn) så det känns verkligen som en gåva att detta har gått så bra :)


Imorgon är det som sagt halvårsdag :) Tänk vad tiden har sprungit iväg! Men i ärlighetens namn känns det som om vi har vatt tillsammans längre... Känns som att vi är så tajta liksom. Dessutom har vi blivit tvungna att gå igenom en hel del under detta halvåret så jag antar att det har sammanfogat oss en hel del. 17 april var det. Älskar honom väldigt mycket.


Puss

Mius

Av Maria - 16 oktober 2008 09:04

Humör: rätt ok! sovit lite tungt, har lite mensvärk men på det hela rätt bra!
Gjort: pratat med Bagarn i telefon, lyssnat till Rasmus snooze-alarm.

Planer: gå i skolan till 3, sen åka o handla o hämta barn på dagis vid 5. Tvätta diska o städa, kolla in texter och skicka en del mail. Få klarhet i hur helens hår blev igår! Späääännande!
Ser på: min datorskärm..

Lyssnar på: lite sus utanför fönstret.
Läser: n0... ska börja med nya liza marklund, men när?
Dricker: vatten.  

Äter: borde jag göra innan jag drar till skolan.

Bästa: att jag precis fick reda på att vi ska börja 11.30 istället för 10.00

Sämsta: att det är stökigt hemma hos rasmus
Barn: är på dagis

Väder: vet inte, har inte dragit upp persiennen

Av Maria - 15 oktober 2008 22:54

min lilla svärmor har färgat håret på mig idag så jag är JÄTTEblond! Lite ovant men coolt :) Gillar det skarp!


Har suttit och kollat på distanskurser nu... Funderade på att läsa nått sånt till våren.. men nä fan. Verkar sjukt bökigt. Har sökt några "vanliga" kurser istället.. Får se. Vill nog egentligen jobba. Nån gång måste man ju ut i verkligheten, eller hur?


Nä, somna på soffan nu?

Puss

Mius

Av Maria - 15 oktober 2008 11:15

sitter på ett väldigt skumpit tåg på väg till skolan. va hos doktorn i morse och fick reda på att alla mina prover s¨åg bra ut så jag friskförklarads snabbt :) dock har jag vatt så mycket hos doktorn i sommar och höst så nu fick jag frikort. Hur gammalt låter inte det? låter ju som om man var typ 90 år!!!!!! Men men billigt blir det iaf så jag ska väl inte sura....


Nu rullar jag in i malmö. Lite skola innan det är dags att åka till svärmor och bli häääärligt blond och vacker :) ska passa på att klappa hennes fina hundar också :)


jaja ha en bra dag alla!

puss

mius


Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards