mian.

Alla inlägg under november 2008

Av Maria - 28 november 2008 11:12

ajj ajj.. förkyld och jävligt! men men, life goes on!

Spelade i natt, riktigt kul! Ska spela ikväll med. Kommer bli fett det också. Innan dess ska jag träffa Bagarn och skicka in vårt skit till skolan som vi ju måste göra.... Buhu.. riktigt seg... Mn det fina där är ju att jag kan knalla iväg till honom i joggingbyxor och utan smink, om jag vill ;) Ska sätta oss på något fik och sen skriva ner allt som sagts så hoppas vi att det blir bra.... Shit känns som att det är sjuuukt mycket att göra med vår uppsats!


Ajja..

Puss

Mius

Av Maria - 27 november 2008 21:32

...vem fan bryr sig egentligen? weel I'll give it a go.


1. Jag vet nästan ingenting om politik.

2. Jag har velat ha en mops sen jag var liten.

3. Jag äger fruktansvärt många par skor. Sjukligt många tycker vissa.

4. Jag simmade väldigt mycket i min barndom.

5. Mina föräldrar skiljdes när jag var typ 5.

6. Mitt största vilointresse är att rita. Länge.

7. Jag är pedant.

8. Jag är galet ekonomisk.

9. Mina handleder är rätt smala. Fick min första vuxenklocka när jag var 15.

10. Idag sammlar jag på klockor.

11. Jag är inbiten inrednings-fantast.

12. Jag älskar att läsa tanttidningar typ svensk damtiding osv..

13. Jag var tärna på min mammas bröllop.

14. I jobbsammanhang figurera jag sällan under mitt vanliga namn, istället använder jag mig av artistnamnet Miia

15. Jag har skrivit musik och texter sen jag var 11 år gammal.

16. Jag avskyr att resa ifrån min mamma.

17. Jag är livrädd för döden.

18. Jag äter ute nästan varje dag.

19. Jag älskar barn.

20. Dom senaste 1½ åren har jag hunnit vara skriven på 3 adresser.


Puss

Mius

Av Maria - 18 november 2008 15:52

jaha.. vad har vi att säga om denna dagen? jobbat hela dagen sen pluggat en del... najs.. mindre najs är att jag troligtvis har fått halsfluss så jag ska aldeles strax till dkotorn och kvittera ut lite penicillin. Not najs! Men men.. what to do. Bara till att lösa, eller hur?


annars då, FANTASTISKT väder har vi ju haha..... fy fan det är lika mörkt nu som när jag kom till jobb halv 8 i morse.


nu ska jag mailbomba lite folk.

tack för idag :)

puss

Mius

Av Maria - 15 november 2008 11:56

läste kommentarer av två underbara människor som går i min klass.. FAN att inte vi ska läsa ihop mer snart!!!!! jävlar rent ut sagt!!!! kommer sakna dom gaaaalet mycket!


min brossa har fått en sjukt najs lägenhet.. jag är FETT avis!!! funderar på att flytta in till honom hahaha ;) tror nog att vi har haft ihjäl varandra då... men men...


nu ska jag snart va flyttgubbe.. kan inte nån komma o fixa min/våra lägenheter istället? typ måla om, städa, diska, tvätta o lite sånt... hade vatt så jävla snällt! vi måste fixa till Razz lägenhet.. planerna finns men tiden.. njaaaa.. men vi jobbar på det! (btw nu tvingade Razz mig att stava hans

namn med STORT R... han är kräsen den killen ;) hahaha)


äää... tror jag snor med mig mitt plastbarn o går på stan så får dom andra lyfta tungt skit... jag pallar inte. vill hellre hänga på typ systrarna grene... hitta något fint julpynt kanske? jag ska ha gran i år. dock inte riktig.. jag är fett allergisk! men men.. vi får seeee....


nästa vecka ska jag fan fixa en dejt med mina favvisdamer från klassen.. vi ska ju börja träna ihop! jag ska bli fit som fan!


rasmus är osexig idag hahahaha.. han vet om det ;)


nä.. nu ska jag sluta dampa... puss o hej

miiius

Av Maria - 13 november 2008 01:10

sitter här i rasmus soffa och funderar. fattar egentligen inte varför för imorgon kommer jag vara dödstrött men men...

har suttit och kollat bilder på facebook nu. hittade en av majas bilder på henne, rasmus och noomi. sånna bilder är väldigt sjuka att se för jag har så extremt blandade känslor inför dom. förstå mig rätt nu. rasmus är verkligen den människa jag drömt om, han som jag som barn hade beskrivit som drömprinsen.. därav är det ibland jobbigt att se bilder på det som faktiskt var hans familj, något han trodde på och dom människorna som låg honom närmst. någonstans i sitt enfaldiga lilla huvud så vill man nog tänka på sin partner som i princip oskuld tror jag. han ska bara vara min. allt han upplever med mig ska vara en slags "aha-upplevelse" av kärlek. jag ska vara den enda i hans liv. mitt ego kan älta detta i timmar. därav är det jobbigt att ständigt påminnas om att detta inte är fallet i vårt förhållande. rasmus har varit med om att hålla en annan tjej i handen medan deras barn föds, han har redan känt denna "aha-upplevelsen". även om han en dag kommer uppleva den med mig så kommer det aldrig vara för första gången.


det är då jag vaknar. vaddå första gången? det kommer det ju visst vara! om rasmus och jag nånsin blir föräldrar till ett gemensamt barn så kommer det ju visst vara för första gången - för första gången HAN och JAG får barn tillsammans. Det är ju här min resonemang stryps helt. Vad är egentligen första gången? Skulle det bara vara första gången som räknas? I så fall har ju alla som (som jag till exempel) är andra barnet i en syskonskara ha ett stort problem eftersom de inte är första gången-barn. Nä, nr 2 måste också räknas. Jag måste bestämma mig för det. Annars är ju inget lönt. Då är det ju bara kataolikerna som kan upprätthålla någon form utabv ordning om man hela tiden sätter fokus på "första gången". Rasmus är ju inte min första kärlek, om han och jag flytta ihop kommer han inte vara min första sambo, om vi skaffar barn kommer det inte vara min första graviditet, han kommer aldrig att ta min oskuld, han kommer aldrig bli min första kyss (kanske sista om vi har lite "tur" hehe)... Men kanske kommer han bli den som verkligen räknas. Den som jag faktiskt var menad att spendera mitt liv med. Noomi kommer alltid vara rasmus första barn men om vi skaffar gemensamma så kommer dom ju självklart vara exakt lika älskade.


Ibland blir jag så trött på mig själv när jag funderar på sånt här. Vilket mindervärdeskomplex är det egentligen jag bär på? Eller är jag bara en jävligt nojjig person. För faktum är ju detta: Noomi är ett mirakel, vem som än är mamma till henne. Hon är underbart vacker och har en underbar personlighet och jag kan inte tänka mig ett liv utan denna fina lilla varelse. Sen var inte Maja och Rasmus rätt för varandra, på samma sätt som jag och Philip inte var rätt för varandra, eller jag och Dennis, eller Micke eller.., ää vi lämnar den listan där. Förhoppningsvis är jag och Rasmus rätta för varandra. Kanske är det just för att vi bär på våra respektive historier. Det viktiga är dock bara det som är nu. Han och jag och Noomi. Biologi eller icke, kärleken finns där. Älskar dom så sjukt mycket.



En sak är där ju dock kvar som skulle bli både min och Rasmus första... ingen av oss har ju knallat ner för altargången nån gång.. Ska vi kanske hålla tummarna för att det händer en dag? Om typ 10 år dock tack.. men i alla fall!


Nu måste jag sova.

Natti!

Miiiuuus


Av Maria - 13 november 2008 00:19

hur det kändes att ha en helt vanlig dag. idag har varit en "vanlig" dag. Var i skolan till vid 4. Kom hem till min gravt förkylda pojkvän och sov en timme i soffan hos honom. Sen gick jag och hämtade mat och sen har jag snackat i tele med syrran och sabina. inget jobb, det sparar jag tills imorgon. känns konstigt men jag tror att det är det ända som kan hjälpa mig just nu. i söndes tappade jag nämligen fotfästet igen och blev helt apatisk. så igår ställde jag in mina möten. behövde det.


känns extremt skönt att veta att imorgon jobbar jag iofs kväll och sen jobbar jag hela fredagen på skolan men sen är jag fan ledig heeeela helgen. sånn sjuk lyx i min värld kan jag säga.


jag har verkligen underbara personer i min närhet som förstår så bra just nu hur mitt liv måste funka. extremt stolt över att ha så bra vänner.


och jag kan inte ens försöka förklara hur stolt jag är över min underbara pojkvän rasmus. tror inte ni kan förstå hur underbar han är. i söndes när jag hade kollapsat (igen) och satt henne hos mamma och inte nkunde samla mina tankar så körde han ända från malmö bara för att hålla om mig och stötta mig i det svåra. blir fan gråtfärdig när jag tänker på det. älskar honom så att det gör ont i bland. han är verkligen tryggheten personifierad. och nu hör jag hans tunga andning när han ligger och sover i rummet intill det jag sitter i. strax ska jag krypa ner till honom och viska nått fint i hans öra innan jag också somnar. hoppas han är lite friskare imorgon, för hans egen skull.


jag har sjuk tur.


nu får ni se en jobb-maria och en ung-som-attan-rasmus :)

Puss o gonatt

Mius

Av Maria - 12 november 2008 00:10

...så hade jag velat ha detta...;)

net-a-porter is the shit :)


Puss

Mius

Av Maria - 11 november 2008 14:14

känns skummt men det är fan sant.. jag relaxar idag. har tagit ledigt från precis allt för att inte göra någonting alls, så det är precis vad jag gör - INGENTING!


Eller jo.. har vatt en sväng om min chef, städat och bytt lakan och allt sånt, men nu kollar jag på film och degar.


Köpte sötaste jackan igår, en svart fuskpäls från h&m-barn :) 298 spänn, TACK! Mycket mycket bra....


Sen ska jag träffa mamma. Även det najs, sitter sällan ner med henne på riktigt.


Skön dag.

Puss alles

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards