mian.

Alla inlägg under september 2008

Av Maria - 29 september 2008 22:23

fick en kommentar för någon dage sen som fick mig att fundera på om folk vill mig illa eller väl. Kom fram till att personen som skrev den nog vill mig väl. Bestämde mig nog snarare för att den var välmenad.


Kommentarer som är väldigt personligt riktade till mig eller på annat sätt privata publicerar jag inte då min blogg inte är till för att ni som läser den ska ha full access till mitt privatliv. Anser att det är min rätt att fritt välja vad som publiceras här. Med det inte sagt att jag vill "vara hemlig" men som sagt, bloggen är inte till för att skapa skvaller eller skitsnack.


Har funderat väldigt mycket dom senaste dagarna. Funderat på hur livet är nu och på hur det har varit. Av respekt för folk ur min förgångna liv så tänker jag inte nämna några namn när jag talar om hur mitt liv var innan. Personerna som är inblandade vet om det själva. Hur som helst har jag kommit fram till att förhållandet jag har nu, både till min pojkvän, mina vänner och min familj, fungerar precis så som förhållanden ska göra. Jag har levt ett ganska destruktivt liv i långa perioder som kantats av bråk och annat skit men så är det inte längre. Detta kan göra mig lite rädd ibland och jag får verkligen hejda mig själv för att inte starta lite kalabalik runt omkring mig. Vet inte varför det är så, men så är det. När saker och ting är för bra, för lungt, så blir jag rädd. Detta ska jag dock försöka sluta med. Jag måste verkligen lära mig att leva i nuet och att vara glad för allt det fina jag har runt mig istället för att hela tiden stressa igenom livet i hopp om att gräset kommer vara grönare på andra sidan (det är det ju nämligen väldigt sällan...).


Samtidigt måste jag göra upp lite med mitt förflutna. Detta gäller både hur mitt familjeliv ser ut och även hur mina förra förhållanden har sett ut. Jag ska verkligen anstränga mig för att försöka titta tillbaka på allt det fina istället för att gå omkring och vara helt knäckt över allt det som gick fel. Det var då. Nu är nu. Varför det gick fel kommer jag aldrig veta, jag kommer aldrig komma fram till vad jag skulle kunna ha ändrat för att göra det bättre. Nu är det som det är och det var väl en mening med det. Jag vill tro att folk aldrig har haft som "mission" att skada mig. Det vet man ju själv när man råkar göra något dumt mot någon. Flertalet gånger "blir det ju bara så".

Människorna jag någonsin sagt att jag älskar kommer jag alltid älska. Vissa dagar saknar jag dom så att det göra ont, men om jag väljer att vara glad för det vi hade istället för att sörja det vi aldrig fick så kommer jag klara den saknaden. Sen finns det ju omständigheter som gör att jag väljer att inte ah allt för nära kontakt med personer från mitt förflutna, men återigen, de vet själva varför.


Så för att runda av alla dessa funderingar. Tack till alla er som lärt mig det som jag lärt mig hittills i livet. Tack för alla våra fina stunder, dom kommer jag alltid bära med mig. Och till alla er jag har omkring mig nu - tack för att ni lärt mig uppskatta det jag har nu och för att ni lärt mig att ett lugnt liv faktsikt är det man är ute efter. Jag ser fram emot alla dom fina stunderna vi kommer ha.


Puss

Maria

Av Maria - 22 september 2008 18:47

har vatt ledig några timmar nu på eftermiddagen så jag har hunnit om ikea och städat.. sjuuukt nöjd!

nu ska jag dra o jobba. skriver mer sen!

puss

mius

Av Maria - 20 september 2008 10:57

sitter här med min systerson ebbe i knäet. så myyyysigt! han är såå fin :) man blir så stolt när kan kryper upp hos en.. tänk att man får vara en del av denne fine killes liv :) stolt mostr är man :)


snart ska vi iväg och bada... myyys.. ska spendera dagen i en bubbelpool typ :)


sen ikväll giggar jag i kristianstad på grand :) kom gärna dit :D ska bli hur kul som helst!


nu kallar bubbelpoolen :)

puss

mius

Av Maria - 20 september 2008 00:40

Tessan och Steffi planterade en väldigt bra idé i mitt huvud idag nämligen att byta mobilabbonemang till telia max 25! Detta fiiina abbonemang får man ha när man är under 25 eller student, och jag är ju båda sakerna så det är ju perfekt för mig! 5000 gratis sms, ringer gratis till telia, 0,50 öre i minuten till alla, 49:-/månaden i fast avgift! Najs va? Låter riktigt bra! Betydligt mer ekonomiskt än mitt kontantkort som kostar myyyyycket pengar.... ska kolla på det imorgon! Kanske kan plocka ut nån najs telefon också? One can hope...


Imorgon ska jag bada med min systerson och syster och sen ska jag jobba på kvällen. Najs. Vad ska jag sjunga? Ska kolla det nu...



Puss o godnatt alles!

Mius

Av Maria - 19 september 2008 15:23

farandet fortsätter. nu ska jag strax ta mitt pick o pack o dra till hbg. ikväll är det middag hemma hos mig som gäller :) innan dess tänke jag fiska upp ett par snygga skor som jag har set och självklart mat till mina gäster. men vad ska vi äta? har nån någon aning??

bjuder på en bild från sist jag hade folk hemma (vilket var alldeles för längesen!!)


Puss

Mius

Av Maria - 18 september 2008 22:59

jag har ju en liiiiten styvdotter. noomi heter hon. oftast när vi är tillsammans så spenderar vi vår tid i min pojkvän (hennes pappas) lägenhet i malmöööö :) trevlig lägenhet men tyvärr inte så stor. en två är på tok för litet när man är tre. därför kom jag idag på den briljanta idéen att hon skulle få en egen liten koja i denna lägenheten. mest för att samla alla hennes miljontals småprylar på ett och samma ställe men såklart även för att hon ska känna att denna lägenheten faktiskt också är hennes hem trots att hon inte bor här så ofta, att hon har sin egen lilla plats. därav påbörjades projketet "bygga kojja". Platsen för kojan blev en av de två klädkammarna som finns i denna lägenheten. Blev hur bra som helst. vadderat golv, alla grejjerna, skylt på dörren, mysig belysning och fina färger - sen var vi i hamn! Noomi blev hur glad som helst och det var ju det allra bästa :) Ska hem till mamma imorgon och se om inte vi har lite fina vykort, bokmärken eller nått annat kul som man kan sätta upp på väggarna i kojjan för att göra den ännu tjusigare. Har även en pln på att sätta upp lite krokar så att man kan hänga upp fina armand/pärlplattor/annat mög som kommer på köpet ibland när noomi hälsar på. En koja är varmt att rekomendera, om inte annat så för att det är rätt coolt att säga att man har en kojja hemma ;)


Nu ska jag bada!

Puss till världens bästa pojkvän och världens bästa bonusbarn :) Vad hade man gjort utan er?

Mius

Av Maria - 16 september 2008 17:52

1. Favoritmat:

- Kinamat, pasta, mozarellasallad, vanlig svensk husmanskost..?


2. Favoritfärg:

- Cremevitt


3. Idol:

- Robyn


4. Fulaste ovana:

- Röker... och skiter i att diska lite för ofta.


5. Favorit snack:

- Choklasglass, choklad, cheesballs, jordgubbar, blåbär


6. Favorit klädesplagg:

- Alla världens fina skor...och jackor!


7. Mest betydelsefulla personerna i livet:

- Mamma, Pappa, Rasmus, Frej och Ebbe, mina syskon, Ulla, Håkan, mina vänner och alla jag jobbar med.


8. Största nojjan:

- Att alltid ha stenkoll på min ekonomi.


9. Viktigast i livet:

- Kärlek och musik


10. Bästa minne:

- Förutom alla dom tillsammans med vänner och familj eller från jobb så när jag och Rasmus förlovade oss i Norra Hamnen 080831 :)


Nu ska jag jobba!

Puss

Mius



Av Maria - 16 september 2008 14:13

va fina kommentarer ni ger mig på låten :) extremt roligt att höra! kan glödja er (kanske?) med att låt nummer två från vårt band (som igår faktiskt fick sitt namn...) kommer bli klar om någon vecka bara så håll utkik i bloggen så kanstar jag in en länk när ni minst anar det. Detta lilla band, som består utav mig, min baby och Denniz Jamm, kommer förresten att kallas Opposite Turn. Snart kommer vår hemsida komma upp och som sagt även fler låtar....:) Men som sagt, tack som f*n! Värmer när man jobbar 80 timmar i veckan typ att få så mycket beröm :) I love u guys! Fresten, ska säga det också att Cry går inte att ladda hem än eftersom den oficiellt inte är släppt. Man får alltså istället kolla myspace sidan www.myspace.com/dennizjamm eller kolla på min myspace där den nu också finns www.myspace.com/mariamansson


Sitter fresten och kollar på biljetter till new york nu :) jag och baby kanske ska ta en tur dit nästa år om det finns tid och pengar :) kul!


nu måste jag äta nått....puss!

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards