mian.

Alla inlägg under juni 2010

Av Maria - 30 juni 2010 23:34

japp, imorgon bär det av. hela familjen, lite apor och förhoppningsvis någon tiger!

zoo it is tomorrow!


har haft hyffsat produktiva dagar och så fort jag kan kommer jag visar er resultatet av dessa dagar samt presentera dem som  ligger bakom det :) dom är världens bästa, så mycket jag jag säga!


passar även på att njuta riktigt mycket av sommaren :) uuuunderbart är det!


puss 

mius

Av Maria - 29 juni 2010 00:03

Ok.. jag medger.. det är jävligt egotrippat att blogga. Eller i mitt fall är det de i alla fall, för vem fan har egentligen något ut av det jag skriver? Nä, detta är min lilla dagbok, eller reminder, över hur livet ter sig. Tänker knappt på att den är öppen för allmänheten..


Men ikväll fick jag fan en egochock av rang! Fy faaaan va vissa mäniskor är egenkära!!! Har kollat rundor i lite olika bloggar och vissa skriver ju fanimej inget annat än om hur jävla bra dom är! Ok, jag är ingen förespråkare för jantelag men COME ON!!! Man kan älska sig själv och fortfarande vara trevlig! Och det blir faktiskt ganska tröttsamt att lyssna på en människa som gång på gång bedyrar hur bra de själva är! Tack tack, jag har fattat galoppen typ..


Nä, nu ska jag natta mig. Ska jobba lite imorgon och sen drar vi hem till lilla mamma som är gräsänka för stunden :) Det är jag också för övrigt.. saknar min sambo ganska mycket kom jag på nu.. ska kanske skicka ett litet godnatt-sms till honom :)


Puss

Mius

Av Maria - 24 juni 2010 23:07

Idag har jag tvättat. 5 maskiner svart och en vit blev det. Deprimerande eller hur? 5 maskiner svart!!! Utövar vi landssorg här eller? Nä, det gör vi inte, men svart är... praktiskt? Snyggt? Ja, svart är snyggt!


Jag har nog ingen direkt stil egentligen. Man kan nog inte se på ett plagg att det är ett typiskt Maria-plagg. Tror jag i alla fall.. När jag väljer kläder utgår jag enbart från dagsform och humör. Detta märks väldigt tydligt i min garderob. Innehållet i den kan nog  bäst beskrivas som "en salig blandning". Därför är det skit när mina basplagg ligger i tvätten för då matchar fanimej ingenting med vartannat! Alla plagg kräver nämligen något form av lite mer direkt basplgg för att inte bli "för mycket".


Ibland funderar jag över hur mycket man egentligen gör för att se ut som man gör. Det känns ju inte som så mycket men om man tänker efter så lägger vi nog alla ner en hel del tid på vårt utseende. I mitt fall kan man säga att det krävs en dusch, solpuder-mascara-concealer-ögonbrynspenna-rouge, blekning av utväxt var 6:e vecka, nyttig mat, nagel-fix var 6:e vecka, vaselin för läpparna, fön samt plattång, lite sol samt sömn för att se ut som jag gör till vardags. Pratar vi fest är det en lite annan femma.. Då ska vi lägga till löshår, ögonskugga, en bra BH och välsittande underkläder för att vara ärliga. 


Men för att återgå till kläder så är det ett ganska intressant ämne när det kommer till hur man ändras med åren. I mina tidiga tonår letade jag febrilt efter kläder som fick mig att sticka ut utan att någon direkt märkte det. Intressant ekvation.. Sen började det handla ganska mycket om att visa upp delar av kroppen och titta under lugg. Den delen av mig tar jag fortfarande med mig till jobb ibland för det är ganska uppskattat där. Däremot privat blir min klädstil nog mer och mer avslappnad. avslappnad, inte slapp (även om det också händer ibland..) Idag blev det hippie-breda-jeans, vitt linne och ljusrosa Stenströmsskjorta som jag hittade långt inne i garderoben.. Skjortan lär vara ett lik från någon gammal pretto-period men den var sval vilket passade utmärkt för dagens väder :) 


Vi tar en liten stil-återblick..


 Prydlig med lagom blont hårt, liten jacka, små örhängen och diadem i USA 2007


  Slapp med Hummel-tröja hemma 2008


  

För mycket urringning, för färgglatt läppstift och mina naturliga lockar ute och svirar 2007


  

Mycket bröst, mycket smink, väldigt blont hår och väldigt liten klänning 2008


Sjal och skinnjacka på valborg 2008


  

Picknick outfit 2008


   Stylad för ett jobb 2008


   Pressbild för Opposite Turn 2008. Skinn is tha shit...


   Spexig jobb-Maria 2008


   Blond Barbie-look på jobb 2009


  

Hippie-rockig med fin sambo på bröllop 2009


   Prydlig med en touch av leopard på skivbolagsmöte 2009


  

Trött..slapp..seg.. i Rasmus gamla Batistini-hoodie 2009


  

Sliten i gammal Swea-tröja 2009


  

Superblond, supersminkad i kavaj efter spelning 2009


  

Finurlig i gigantsik döskalle-sjal 2010


Vem fan är jag egentligen ??

Puss

Mius

Av Maria - 24 juni 2010 00:45

Ja, jag gillar verkligen natten. Trots att det blir mörkt blir allting mycket klarare och lättare att se och förstå. Konstigt.


Har precis pratat med syster-yster i någon timme. Bli inte förskräckta - det gör vi nästan varje dag :) Vi har helt enkelt alltid mycket att prata om.. kan nog inte förklara det på något bättre sätt!


Har haft en helt underbar dag kryddad av underbara kvinnor. först en sväng hos malin som gjorde mig såååå fin och som dessutom bjöd på smarrig fika :) Söta du!

Sen gjorde jag och Johanna Rörsjöparken osäker ;) Vände och vred på livet tills Anderz ville ha henne tillbaks ;) Helt ok, vet att han tar väl hand om denna fina flicka! Hur mysig dag som helst!


Imorgon ska jg bara göra "nyttiga saker". Klockan 8 ringer klockan och då är det tvätt-time för mig. Sen blir det att sitta och jobba mked festivalen några timmar och sist men inte minst drar jag till en studio i Lund och jobbar vidare lite. Blir nog bra :) Ska även hinna fixa blommor till min midsommarkrans, handla potatis och gräslök samt kanske en flaska vin :) 


Hur ser er torsdag ut sötnosar?

Puss

Mius

Av Maria - 21 juni 2010 00:10

Jag är så lycklig. Jag har det så bra. Jag har allt, typ. 


Jo men för att vara ärlig så har jag verkligen allt. tak över huvudet, pengar på banken, en underbar familj, en fantastisk sambo, massor av vackra vänner - what more to ask?

Idag har jag spenderat min tid framför jobb på datorn. Inte jättekul men jävligt meningsfullt. Sen drog jag till stan och mötte upp Caroline. Hon ska ju som sagt hjälpa mig med en jobbgrej och det kändes sååååååå jävla bra när vi drog upp riktlinjer idag! Fy attans vad bra det ska bli!! I can't wait!! Så jävla roligt..


Nu har jag precis fyllt i min kalender inför veckan som kommer. Massor av möten blir det. Härligt! Jag har verkligen världens bästa tillvaro ibland. För att dra schemat lite snabbt så ser veckan ut som följer:


- Måndag: Iväg på äventyr med mamma hela dagen. Sen hem till mitt älskade Malmö igen. 

- Tisdag: Vakna med Rasmus för första gången sedan i torsdags :) Måste lägga heeeeela dagen på att städa men det är helt ok! Var jävligt längesen jag gjorde det sist...

- Onsdag: Fixa mina naglar hos söta Malin, sen efterlängtad fika med vackra Johanna på Entré :)

- Torsdag: Jobba vid datorn hela förmiddagen sen iväg till en studio i Lund.

- Fredag: Midsommarafton. Mysa med Rasmus på dagen sen fest hos Steffi på kvällen :)

- Lördag: Bara ta hand om mig själv!

- Söndag: Min sööööte Caroliiiiiiine kommer hem en sväng från Blekinge så det är big time catching up!! Känner på mig att Värnhem har saknat oss :)


Det låter väl som en jävligt bra vecka??

Eller??

Puss

Mius




Av Maria - 20 juni 2010 03:36

Så kom den stora dagen för de två. Bröllopsdagen. Sverige genomsyras av kärlek. Själv tvingades jag iväg på en cykeltur (första på typ 3 år.. yes, jag kan fortfarande cykla!) som tog mig till Sofiero. I ösregn såg vi dom vackra tu säga ja. Värme. Kärlek. 


Att gifta sig är nog en barndomsdröm hos många, jag själv inräknad i allra högsta grad, men kanske är drömmen om evig kärlek ännu mer generell. Om man bryter ner livet i små, små beståndsdelar - vad handlar det om då? Jo, kärlek. Att hitta någon eller något som gör livet värt att leva. Få känna den värmen i hjärtat. 


Jag hänger upp mitt minne på kärlek. Kommer för det första främst ihåg kärleksfulla stunder men delar även upp olika tidpunkter i olika kärlekar. Där har funnits många kärlekar i mitt liv hittills. Den första var till min storebror, han som under mina allra första år var lika med solen..typ. Kriterierna var enkla - han var större än mig rent fysiskt, han kunde mer än jag kunde, han hade tuffare leksaker och han fick göra roligare saker. Enkelt. Kärlek vid första ögonkastet.


Sen kom kärleken till musiken och till allt det bildligt vackra jag upptäckte att jag hade runt omkring mig. Denna kärlek hänger i än (och jag hoppas att den alltid kommer göra det) men jag kommer ihåg att jag insåg hur viktiga dessa intryck är för mig när jag var runt 5-6 år. Som att öppna ögonen och inse hur mycket man älskar det man ser. Denna känsla är för mig en kick och något jag gång på gång letar mig tillbaka till. Samtidigt är det något jag ibland måste stänga av och avskärma mig helt ifrån för att liksom få bli nykär igen när jag stiger in i den världen nästa gång. 


En annan kärlek jag behållt är till ett gäng flickor som jag hängt ihop med i typ 1000 år nu. Mitt järngäng, min lilla extra-familj, personerna som känner mig utan och innan. Vårt förhållande är ibland på distans men alltid lika tryggt och stadigt. Vi kan liksom aldrig göra slut. Skönt. 


Sen kan man ju självklart disskutera fysiska kärleksförhållande, men det hade känts lite "tacky" att babbla på om det här i bloggen men man kan väl säga såhär - den som en gång nästlat sig in i ens hjärta kommer nog alltid stanna där, åtminstone i någon lite vrå. Am I right?


Självklart finns det ju också en enorm kärlek till familjen och vännerna man har runt sig, men det var väl ingen som tvivla på det får jag hoppas?


För mig är kärlek lika med trygghet. Kärlek kan liksom inte uppstå hos mig innan ett förhållande är tryggt och det gäller för all kärlek. Musik, Rasmus, ett nytt hem.. Alla sådana saker är först en förälskelse innan det blir stabilt och tryggt. Då kan man börja kalla det för kärlek. Å andra sidan blir det aldrig någon trygghet i något om det inte finns någon form av kärlek inblandad.


Jag har mycket kärlek omkring mig. Ibland blir jag väldigt medveten om det. Det borde alltså betyda att jag är väldigt trygg, vilket jag faktiskt också känner mig idag. under mina 23 små år har jag nog haft tur faktiskt. Kärlek har nämligen aldrig varit en bristvara för mig. Kanske har jag till och med tagit lite för lätt på det här med kärlek, varit lite väl snabb att göra mig av med den. Å andra sidan hade jag inte varit där jag är nu om jag inte gjort så. Hade kanske aldrig fått uppleva all den kärlek jag har runt mig nuförtiden.


Ska avsluta med ett fint citat som innefattar det jag har tjatat om nu, att trygghet och kärlek har med varandra att göra:

" Var inte rädd. Jag går brevid dig."


Puss

Mius

Av Maria - 19 juni 2010 01:46

Igår flummade jag. Sånt händer. Idag - min andra dag som 23 åring (tack för alla gratulationer förresten!) - är jag något mer normal, eller ja, hyffsat iaf. Där finns en knepig liten boheme-gen i mig som tittar fram då och då. När den är framme skriver jag knepiga grejer, sitter och ritar i flera timmar, skriver musik eller liknande aktivitet. Gillar den genen. Blir alltid sjukt lugn i kroppen när jag fått utlopp för den sidan av mig. 


Nog om det!


Tänkte tissla lite om ett projket jag jobbar med just nu. Kan egentligen inte komma med så mycket info om vad det egentligen handlar om men det kräver i vilket fall som att jag får nya bilder tagna, en sysselsättning jag gillar. Eller nä, där ljög jag, för under alla år som jag hoppat in och modellat lite på kul så har det tagits typ 6000 bilder av mig. Jag gillar kanske 2 av dom bilderna. Personen på dom bilderna är nämligen inte jag. Det är någon fåig skyltdocka som någon klätt på (oftast) fula kläder och ställt i en totalt onaturlig position. Not my thing. Däremot bilderna jag tagit för att använda till olika jobb där jag varit med hela vägen och fått tycka och tänka - att ta sådana bilder, det gillar jag :) Min absoluta favoritfotograf är en av mina bästa vänner - Nela Ikanovic. Hon har plåtat mig sen vi gick i gymnasiet och ja.. där är något visst med dom bilderna bara. Gillar hennes blick, vinklarna hon ställer en i, vad hon pratar om medan hon plåtar, att bilderna aldrig blir sönderredigerade (jag ser inte ut som en porslinsdocka i verkligheten och gillar inte att göra det på bild heller!)..allt gör det till ett sjukt bra samarbete. Dessutom älskar jag det faktum att hon och jag har spenderat timme efter timme i ett mörkrum. Helt enkelt, jag vet att hon är en jävel på det verkliga hantverket bakom fotografier. Ja, för mig är det viktigt att man har gjort saker på "riktigt" också även om jag är en stor förespråkare för den digitala världen också. 


Snart är det alltså dags att lägga mitt face i Nelas händer igen. Denna gång ska dock fler vänner blandas in. Söta Carro ska hjälpa mig med styling denna gången :) Ska bli vansinnigt kul coh det är verkligen ett previlegium att ha så jävla talangfulla människor omkring sig att få hjälp av när det kommer till saker som man vet bara MÅSTE bli perfekt. Tack fina ni!


Tänkte bjuda på några av Nelas verk nu.  Puss till dig min högst kompetenta vän :)

Mius


     


  

Dessa tre är tagna i April -09 till min MySpace


    


  

humm.. tidigt -08.. skulle ha bilder till mina gamla visitkort.


  



Dessa togs sommaren -08 till en singel som jag och Johanna (på bilden) spelade in tillsammans. Detta är nog iofs inte bilden vi använde utan mest spontan.bild från Nelas sida :)


  


   


2:an i gymnasiet? Framkallade "på riktigt" och sen scannade.. Hightech! Liten och oskyldig Maria iaf..


  

Backstage på ett jobb någonstans, någongång.. Har inget minne av när men hittade bilden i min "Nela-mapp" :) Gissar att jag är typ 19 här..


 


Lek med min mobilkamera -10. Resulterade i nytt utseende på bloggen :)


  

Troligtvis en av de snyggare fotografer världen har skådat! Denna bilder har för övrigt jag tagit :-)



P.S Jävligt intressant att se att jag alltid ser helt ledsen och uppgiven ut på kort.. Vet inte varför jag bara valde sånna kort att publicera?! Har faktiskt en del där jag är glad också :)

Av Maria - 18 juni 2010 01:14

hon som tittar i spegeln är inte jag. det kan inte vara jag. hon ser inte ut som jag! men hur fan ser jag ut förresten? hon i spegeln är alldeles för blond. men ögonbrynen är mörka och ögonen väldigt ljusa. så ser ju mina ögonbryn och ögon ut också. Hon i spegeln har fräknar. Konstig. Jag har ju inte fräknar. 


Hon i spegeln ser trött ut. Kanske till och med lite förvirrad? Jag är nog ganska trött men absolut inte förvirrad. Nej, jag är här och nu. Hela jag är här..kanske. Hon i spegeln verkar inte gilla natten. Hon gillar nog morgonen bättre egentligen. Men hon är för trött. För trött för både natten och morgonen. Jag gillar natten bäst. Är nog en katt egentligen. Är mest kreativ då. Får mest gjort. Eller är det en lögn? Något jag kommit på för att förklara min dygnsrytm? Göra det okej att vilja vara ute och gå, barfota, när natten blir till dag? Jag kanske gillar morgonen ändå. 


Hon i spegeln ser yngre ut än jag. Det är ju bra. Om det nu är jag i spegeln. Känner inte mig så ung som henne i alla fall. Hon ser liksom oskyldig ut, på väg mot något nytt och spännande. Jag vill nog vara hon. Jag vill iväg. 


Hon som tittar i spegeln verkar ha svårt att förstå sin omgivning ibalnd. Hon undrar nog över folks ordval, handlingar och undermeningar. Hon behöver nog klarhet för att förstå. Enkla ord som är lätta att tyda. Fysiska handlingar som inte lämnar rum för missförstånd. Hon har nog mött någon otydlig människa nyligen. Hon vill förstå, men lyckas ganska dåligt. Hon och jag är kanske lite lika där. 


Hon i spegeln verkar lite flummig.


Det kanske är jag i spegeln?


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards