mian.

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 26 februari 2010 14:42

Kl 2 i natt började Noomi kräkas. Tjohopp! Sen höll det på så var 20 minut fram till kl 10 idag då hon äntligen kunde få behålla lite vätska. Stackars snäckan vår! 

Så Rasmus fick en fin start på sin födelsedag :) Nu sitter vi här som på nålar och ber till Gud att inte vi blivit smittade. Är verkligen skittrött. Sov ju bara med typ 20 minuters intervall i natt, fram till kl 6 då Noomi var trött på att sova mellan kräkningarna. Sömn är som bekant heligt för mig och jag blir riktigt jobbig om jag fått för lite av den varan. Ska därför ta igen lite sömn nu i eftermiddag, om jag kan. 


Maja har varit och hämtat Noomi nu (det var bestämt så sen innan) och Rasmus är och köper lite mat till oss. Han blev iaf lite uppvaktad imorse med tre paket på sängen :) Och går nu bara allt som vi hoppas ska ska vi ju snart göra oss fina och dra iväg för att se genrepet på morgondagens melodifestival. Ska bli skitkul! Jag är ju en schlager-nörd ;) 


Hur har ni det? Kräksjuka? Hoppas inte det!

Puss

Mius


  

Grattis på födelsedagen älskling!

Av Maria - 25 februari 2010 16:28

Det måste vara något speciellt med slutet på februari. Då fyller nämligen två av mina mest älskade år! Först imorgon 26/2 fyller mitt hjärta och vackra sambo 31 år (ung!) och sen på söndag 28/2 fyller min vackra bästa vän 23 år (ung!). 


Fina, fina Rasmus och Helen. Vad hade jag gjort utan er? Ja, jag hade haft fett mycket tråkigare i mitt liv iaf! För fy attan vad jag har haft roligt med dessa två underbara människor! Helen och jag har dragit rundor på festliga charter-resor, shoppat för pengar vi inte haft, smygrökt, druckit smuggel-vodka, dansat sönder oss, delat hemligheter, gråtit och skrattat ihjäl oss under dessa snart 15 år som vi varit vänner. Fy attan... tänk om  vi i 4:e klass (då vi blev vänner) insåg hur mycket vi skulle gå igonom ihop? Hade vi ens vågat hoppas på alla dessa fina år?? Nä, men vi fick dom och det är jag sagolikt tacksam för! Me looove u!


Och Rasmus.. behöver jag ens utveckla den kärleken? Han är ju den jag drömde om som liten flicka och som för 2 år sen bara stod framför mig. Galet att det kan finnas en så fin person som faktiskt känner likadant för mig. Livet är fint. Eller... min Rasmus är fin. Älskar dig nu och alltid. 


Puss

Mius


  


Min sjukt vackra vän på en av alla vår resor :)


  

Och utanför KB :)


Jag och min fiiina baby :)

Av Maria - 25 februari 2010 10:09

Vi har precis vaknat i detta hem. Eller nä.. inte precis.. kl 7 vaknade jag för att vara exakt. Då började nämligen den lilla sessan här hemma sjunga för oss. Tur att Vakna med The Voice finns. Spenderade dagens första timmar med det..


Nu sitter vi här, tre slöa männiksor framför SVT B. SVT B suger verkligen... inga bra barnprogram alls, eller jo, Pingu finns ju. Annars undrar jag lite över hur dom tänkte när dom gjorde alla barnprogrammen som går på SVT B. Rasmus och jag disskuterar det ofta.. Varför alla dessa animerade grisar och dåligt dubbade serier? Det övergår mitt förstånd..


Sitter lite och kollar på min stora kärlek här i livet. Han är förkyld. På sig har han sunkiga joggingbyxor och man ser tydligt vilken sidan han sovit på genom att studera hans frisyr. Själv somnade jag med smink igår (framför TV:n) som nu sitter utsmetat i ansiktet. Min vita morgonrock som jag tenderar att bo i till vid 10-tiden är mer ljusgrå än vit och jag har en skumm smak i munnen, troligtvis av en kommande förkylning. Vårt hem är upponervänt och liknar mest någon form utav lagerlokal (jag måste ta itu med det idag) och här sitter jag och nojjar för att jag MÅSTE betala mina räkningar NU! 


Var det detta vi tänkte oss?? Var detta vår dröm??


Ja det var nog fan det. För det är ganska trevligt att sitta här och vara trött och ful tillsammans med tvåpersoner som faktiskt gillar mig ändå! Och hemmet går ju att rädda rätt så lätt. Dessutom är jag ledig idag så om jag vill kan ja ta ett glas vin ikväll och känna mig stolt över att jag då (troligtvis) både städat mitt hem och betalt räkningar. 


Puss

Mius


  

Av Maria - 23 februari 2010 16:46

Brukar gilla Blondinbellas blogg, men dagens inlägg om relationstips var nog liiiite skrattretande. Som sagt, tycker detta är en ganska vettig flicka för det mesta men ibland lyser det fortfarande igenom att hon bara är 19 år. Relationsråd är ju sjukt svårt att snacka om, oavsett om man är 19 eller 49 år gammal. Jag har absolut inga tips förutom - gör som ni vill! Kanske ska man passa sig lite för att ge relationstips? Jag tror nästan det. Jag menar, varje relation är ju unik, och det som är vardag i en familj kanske inte alls är vardag i en annan familj. Och det går ju överhuvudtaget inte att jämföra relationer. Dessutom tycker jag att en relation kan se lite olika ut från dag till dag. Här hemma är det alltid lite halvt upp o ner eftersom att vi jobbar skumma tider och dagar, sen helt plötsligt har vi Noomi några dagar och ställer om livet efter det, sen reser vi iväg eller träffar vänner eller ... ja... det är olika hela tiden. 


Men som sagt, fin tanke Blondinbella, men håll dig till karriärstipsen för där märker man verkligen att hon vet vad hon snackar om :) Och om man inte tror på dessa kan man ju kolla upp statistiken på hennes blogg....


Min käre man är lite mer på benen här igen. Jag och Noomi har åkt skridskor i parken, bakat muffins och kollat Sunes Sommar. Sweet dag. Nu borde jag typ lägga mig i ett bad.. Men det får vänta. Ska ringa min lilla mamma snart och bestämma hur vi gör imorron, samt tacka henne för den lilla presenten som kom på posten idag till oss från henne - 350 kr i rikskuponger och ett block med giraffer på till Noomi. Man blir verkligen sjukt glad av sådant! Tack fina mamma!


Puss

Mius

Inga relationsexperter... men glada ändå :)  

Av Maria - 23 februari 2010 09:22

Barn är bra för mig. Eller åtminstone för min kropp. Noomi har varit här i 12 timmar nu och redan är min kropp i förbannat mycket bättre trim än vad jag brukar va. Kanske beror det på att man sköter sig när det finns barn omkring en. Jag röker inte lika mycket, jag sitter och koncentrerar mig på EN Disneyfilm istället för att blogg/kolla film/prata i telefon/skicka mail samtidigt, jag äter bra saker som gröt och frukt.. Ja tro fan att min kropp mår fint av barn! 


Nu är klockan halv 10. Jag har varit vaken i snart 2 timmar men känner mig faktiskt väldigt utsövd ändå! Snart ska vi till parken och åka skridskor. Jag är verkligen skitdålig på att åka skridskor men vi får väl göra ett försök för den lillas skull. Slutar det i katastrof så får det väl bli snöbollskrig istället. Rasmus känner sig lite dassig.. Synd om mitt hjärta, så han stannar hemma och ser till lägenheten :) Vi skulle egentligen hälsat på hans farmor idag men det är för mycket snö och tydligen hade någon spräckt näsan (!!!!) yrade Rasmus om. Jag vet inte... hoppas det inte var så allvarligt...


Nu kröp en varm liten morgonflicka upp bredvid mig.. hon vill ut...så vi drar...


Vad ska ni göra idag??

Puss Puss

Mius


p.s hoppas inte massor av mina vänner sitter fast i något som inte är deras hemstad till följd av all snön... om ni gör det så ska ni vet att jag tänker på er!


sommarhopp....:)

Av Maria - 22 februari 2010 10:26

  

  

  

  

Kollade igenom mitt bildarkiv och hittade dessa helt underbara bilderna på mina fiiina vänner!!! Fan, måste bli bättre på att ta foton! Mina änglar gör ju konstant sådana här söta miner! Älskar er mina stjärnor!

Av Maria - 22 februari 2010 09:07

jahapp, det blir alltså ingen sjukgymnastik idag :( kl 8 ringde dom från sjukgymnasten och sa att Therese Sjukgymnast är sjuk. Så min axel får va kass ett tag till.. jahapp.. Då får jag väl hitta på något annat idag istället.. kanske ta ett bad? Ja, varför inte! 


Ska passa på att städa och inventera min kyl och frys idag innan vi ska hämta Noomi ikväll. Känns gott att ha gjort det innan hon kommer så att man kan passa på att njuta då. Inte så kul att plocka hit henne och sen stå och städa hela tiden ju... 


Gjorde det sjukaste precis, något jag verkligen ALDRIG har gjort, jag kollade ett reklamblad på MAT(!!?) här på internet!! Faktiskt sjukt praktiskt så jag fattar inte varför jag inte gjort det tidigare. Inte nog med att jag vet vad som är billigt, jag fick också lite inspiration till vad jag ska handla. Det brukar nämligen vara så för mig annars att jag står och virrar på huvudet inne i affären och vet inte vad jag ska ha. Detta slutar sen i total förvirring och i att jag bara plockar åt mig något som jag är sugen på för tillfället. Nä, nu jävlar ska här skrivas listor och hållas på! Tack för det reklambladet!


Vad ska ni göra idag?

Tack förresten för alla fina kommentarer!! Ni är så söta!

Puss Mius


  

Av Maria - 21 februari 2010 18:41

Satt och läste en blogg jag läst ganska länge och kom på att min blogg ju faktiskt är över tre år nu! Eller är det 4 till och med?? Nä.. det är nog tre... Men ändå! Shit va länge! Och det kanske konstigaste är att jag inte tröttnat (som jag gör med det mesta). Kände dock att jag behövde checka lite kring vad som hänt, vad som händer och vad jag hoppas ska hända, så ikväll blir det helt enkelt 3 söta listor!


MINA TANKAR/FÖRHOPPNINGAR/VARDAGSSYSSLOR -


DÅ (läs: när jag var i övre tonåren):

- Jag ville smaka på vuxen världen, flytta hemifrån, skaffa körkort och jobba

- Jag ville bli, men vågade inte hoppas på, sångerska

- Mina helger spenderades på AROM eller Tivoli i HBG

- Mitt hår va skitlångt, fyllt med extensions och rätt mycket mörkare än vad det är idag

- Sanna, Helen och Sabina var typ mitt allt. 

- Kärleken var fin men oftast mer eller mindre strulig i mitt liv och jag hade nog lite svårt att bestämma mig för vem jag hörde hemma hos. Det fanns helt enkelt för många spännande alternativ... 

- Jag var jävligt trött på att vara minst i min familj och ville dra därifrån, få bli vuxen. 


  

Maria 2005 (18 år)

 Maria 19 år


NU (läs 10-02-21 typ...)

- Jag har bil, sambo, stor lägenhet, massvis av räkningar varje månad, jobb, utbildning, bonusbarn, syskonbarn..

- Jag har skivkontrakt

- Mina helger består oftast av olika uppdrag och är dom lediga - ja då ser jag verkligen till att vara leeeedig. 

- Jag har hittat den jag åtminstone hoppas är Mr Right. Att byta ut honom känns inte lockande ett dugg.

- Jag har precis pajjat axeln i en bilolycka och imorgon påbörjar jag min rehabilitering

- Mina vapendragare är Helen, Sabina, Steffi, Tessan, Petra, Yazz, Caroline A, Caroline L, Nela och självklart min underbara storasyster! 

- Mitt hår är jäävligt blondt. 

- Jag älskar att vara minst i min familj och njuter av att ibland återvända hem till mamma och bli lite bortskämd..

- Jag jobbar som sångerska.


  

Maria 2009

Me and Mr Right ;)


I FRAMTIDEN (läs om typ 4 år kanske...)

- Har släppt minst ett fullängdsalbum (helst två...)

- Min axel är helt ok igen..

- Jag är fortfarande sambo med Rasmus, bonusmamma, bilägare, sångerska and all that..

- Mina vapendragare är dom samma som nu. Tänker aldrig släppa er!

- Jag har nog fler syskonbarn än nu...

- Kan nog tänka mig att ha skaffat egna barn vid detta laget.. är fan 27 om 4 år haha!

- Jag tjänar betydligt bättre än idag.

- Jag har inte längre månader då jag måste undervisa för att få det att gå runt, mina uppdrag ska avlösa varandra vid detta laget!

- Jag har fortfarande jätteblondt hår men är i ännu bättre form (tack vare allt gymmande min axel lär behöva) än idag..




VISST FÅR MAN DRÖMMA? VAR ÄR NI OM 4 ÅR FÖRRESTEN?


Puss

Mius




Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards