mian.

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

I see your true colours.

Av Maria - 29 juni 2012 22:38

Carola sjöng en gång att "störst av allt är kärleken". Hon ljög inte. På riktigt. Det finns verkligen inget i livet som påverkar en så mycket som kärleken gör, vare sig det gäller kärleken till en partner, en vän, ens arbete, livet. Med det sagt så finns det heller inget som kan lyfta en så högt (och dessvärre även sänka en så lågt) som kärleken. 


Läste precis en sak som fick mig att tänka på en viss sorts kärlek nämligen den där djupa, okonstlade kärlekn som kan uppstå om man är riktigt trygg hos någon. Alltså, den där kärleken som går över allt, som tål en dålig dag, som man kan vila i och som stärker en när man behöver det som mest. 


Jag vet inte, för jag har inte provat substanser, men jag undrar om något kan göra en så hög som den kärleken jag precis beskrev. Jag tror dock inte att det finns det. Skulle faktiskt kunna ta gift på att det inte finns något större. Seriöst, fy fan vad häftigt att komma hem till någon som älskar dig ovillkorligt trots att du haft en skitdag, det ösregnar och du är arg som ett bi. Eller att kolla TV4s fredagsunderhållning, halvsovandes på bröstet på den du älskar mest. Jag tror att det är i just dom högst vardagliga situationerna som den djupa kärleken uppstår. Den kärleken som inte till 75% bygger på passion, utan den riktiga kärleken. Den som orkar. Den som håller. 


På söndag ska jag hälsa på min farmor och farfar. Dom har varit gifta i 64 år. Herregud, kan ni tänka er? Ovan på det har dom varit ett par i ytterligare 3 år så dom har alltså hängt ihop i 67 år. Det måste ha funnits många tunga och tråkiga dagar på dom 67 åren, men fortfarande idag håller dom alltid varandra i handen när dom somnar. Är det inte vackert? Jo, för det är det. 


Lite filosoferande såhär på fredagskvällen. Inte jättelångt denna gången för jag måste somna tidigt. Viktig dag imorgon som jag uppdaterar er om en annan dag. Just nu vill jag bara vila i kärleken lite. Bara ett tag sådär. 


                                                         

p.s lånade din bild Steffi (www.whitebullets.blogg.se) <3   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards