mian.

Alla inlägg under maj 2008

Av Maria - 8 maj 2008 23:25

Jag har tjatat den senaste tiden om vilken dålig mamma jag skulle ha blivit... och om att jag absoluuuuut inte borde ha barn. Men jag undrar...


Såg precis en bild på rasmus enastående söta dotter och måste faktiskt erkänna att jag saknar bebislukten från lille ebbe nu när han inte är hos mig... nä.. det är nog så att jag faktiskt skulle vilja ha barn... kanske inte nu men... så sjukt många år till vill jag nog inte vänta.. ge mig två- tre år sen gärna..


måste ordna upp detta lite för mig själv..


argument för att jag skulle ha barn:

- jag älskar barn

- jag älskar att leka

- jag är väldigt omhändertagande

- jag älskar att köpa barnkläder (haha ytligt!)

- jag tycker att det är sjukt kul att följa barns utveckling

- jag är snäll (mot djur...;)

- jag älskar att spendera tid med barn


argumet mot att jag skulle ha barn:

- jag jobbar alltid

- jag är sjukt rörig som person

- jag är egotrippad som få

- jag äter grymt oregelbundet

- jag stressar för mycket

- jag har ingen att skaffa barn med

- jag är allmänt yr


fan.. argumeten emot är så galet mycket starkare.. ajja.. får väl vänta ett par år.. men en vacker dag! tänk att se en liten ängel växa upp och veta att halften av den lilla personen består av mig! tänk att varje morgon vakna och se en sånn liten människas fina leende... tänk att få känna stoltheten när folk säger "åååhh sicken liten söt en".. tänk att få se sitt barn bli kär första gången.. eller att få höra sitt barns första ord.. Inget kan ju vara större än att få barn!! Barn är ju vår framtid.. (klyschan nr1!)


Nä.. nu ska jag fortsätta drömma mig bort.. sitter här med ansiktsmask i fejjan och tandblekningsskena i munnen.. har nog aldrig varit vackrare ;)


Puss

Mius


Njut av mitt fiiiina syskonbarn!


-


Av Maria - 8 maj 2008 22:18

haha nixas kommentar ärbäst... sen när röker du? ja.. sen jag var tolv från o till.. ;) haha don't tell mommy ;) så nu vet du det min vän....;)


idag har vatt en flänging dag.. blev sen imorse.. sällan? nää... det är INTE sällan :P Kuta till bussen med vang o skit.. hann precis med tåget. :) sen hade vi lektion i malmö.. ebbe somna på min arm så det var najs.. sen träffade vi steffi som slingade sitt hår. naaaw.. det blev fint gumman min :) därefter drog trion på promenad genom malmö o sen till hbg för att hälsa på helle på hennes jobb :) najs! käkade hos henne o sen lämna vi av ebbe hos hans vackra mamma, a.k.a min fiiina syster!

efter det stack vi o kolla på en soffa till steffi men den var int så fin som vi trodde så det blev inget köp där.. kom på att vi borde göra en liten drive där vi åkte runt till folk som lägger in annonser på möbler på blocket och typ komma dit och bara "ööööuuee, fan va fuuuul den var!!!".. hahaha det var kul när steffi sa det ;)


Sen fick vi nys om att det var grillning på gröningen så sabina kom till mig o sen stack vi dit. mycket najs! vicke sebbe, meron, markus s och elier var där... :) satt där nårra timmar o sen drog jag hem till mamma o hämta min bil som stod där :) o nu e jag hemma :D ägnar mig åt lite skitsnack kring vilket som egentligen är bögörat nu med rasmus... nån som vet??


åker tidigt som fan imorgon till sthlm.. inte aaaaaalls sugen!!! men det blir skoj när man kommer dit :D ska festa med pojkarna i kören o det är alltid kul :D


vad ska ni göra i helgen?


ska lägga in lite bilder på mitt hjärta sen.. fyyy faaaan va han e söt ibland!!! man blir riktigt sugen på att ha barn... en vacker dag.. då ska jag ha ett smärre fotbollslag :D


har lite skrivkramp.. har fastnat i en text och kan inte släppa den.. men blir liksom inte klar... är iiinte nöjd på länge.. var är kreativiteten??


puss alla söta... typ du ;) (och du vet vem du är...)

Mian




Av Maria - 7 maj 2008 22:56

nu måste jag få ett litet utbrott på en viss klant.. det är så jävla lätt för vissa att bara bestämma hur dom vill ha det... själv får man bara hänga med.

blir så trött på allt ibland...


MEN! Nu ska vi inte va lessna.. HELEN HAR FÅTT LÄGENHET!!!!!!! Fy fan va najs det ska bli i sommar :D :D :D Grattis gumman, du förtjänar det :)


Varför är vanor så svåra att bryta.. är det inte ens andra hälft som man ska klippa banden med så är det cigaretterna... nä.. ciggen får fan stanna ett tag till. Behöver dom just nu.


Imorgon är det skola/sofftittande/grillning med sabina.. Behöver vänner nu. Sug det andra. Synd bara att det andra fortfarande betyder sjukt mycket för mig...


Ähh... en cigg ut genom rutan nu. Behövs.

Pusss

Mius

Av Maria - 7 maj 2008 21:21

Min systerson är verkligen så jääävla söt!!! Har myst hela kvällen.. Käkade först, sen blev det lite lek och nu sover han som en stock... uuuunderbare lille ebbe!! ska lägga ut bilder på mitt lille mirakel sen... :)

vilka söta barn mina syskon har fått... med tanke på att dom själva är så fula... hahaha heeeell no!!! Mina syskon är vackrare än fan :) Så taskig jag är...


Hade en deal idag om att jag inte fick röka mer än 3 cig.. det gick näääästan :) Ska försöka bli av med det lilla beroendet.. men dennis och rasmus i studion gör det liiite svårt.. det är ju så socialt och trevligt med dom :)


Vad ska man göra ikväll?? Flippa med folk på msn troligtvis... Riktigt mysigt att bara sitta vid datorn och freaka en kväll.. blir inte så ofta... fast iofs.. det är ju äääännu mysigare i studion :)


Imorgon ska jag och steffi kolla på en soffa till henne. Vem vill följa med? det blir jag steffi o ebbe iaf :D Den ser sjukt fin ut på bild så hoppas den är lika fin i verkligheten :) Och hoppas steffis hår blir fint :)


Nä... nu chillar vi vidare :)

Puss till alla fina

Mius

Av Maria - 7 maj 2008 15:27

En sak jag ofta har funderat över är alla dessa småtjejer som är sjukt vidgjorda men som faktiskt är rätt smutsiga egentligen... ska förklara...

Idag när jag satt på bussen hem så klev det på en tjej i 14-15 års åldern och satte sig bredvid mig. Skitsöt tjej, jätte fixad, jättefina kläder, grym frisyr osv... MEN hon luktade nått så in i helvete mycket svett!!!! Riiiktigt ingrott smutsigt... Då undrar jag.. hur fan kan man lägga ner så mycket tid på sitt yttre men liksom helt missa det viktigaste - nämligen att vara ren! Man kan ju fan inte lägga 2 timmar på sitt yttre och liksom skita i att duscha innan...


Nån mer än jag som upptäckt denna trend?? Hur ska vi stoppa den??


Puss

Mius

Av Maria - 6 maj 2008 17:07

Idag har jag vatt i skolan :) Lett vår projketgrupp och chillat med mina ääälskade "kollegor". måste kalla dom kollegor för Malmö Högskola har en sånn drive att "alla är vi kollegor".. mycket skoj :) Därav... kollegor :)


Nu är jag i studion igen.. kom in i ett stim igår natt så det mååååste jag fortsättta med :) var hemma halv tre i natt.. friskt?


Nu sitter vi här och kollar på omslaget till singeln.. vi är iiiinte nöjda.. så det får gå tillbaks och göras om :) Najs!


Ähh.. kan dennis komma nu så vi får nått gjort..??


Körslaget till helgen.. ni kollar va?? hahahaha fet risk!


puss

mius

Av Maria - 5 maj 2008 20:14

vin nu på kents kontor...

slapp eftermidda :)

Av Maria - 5 maj 2008 18:37

kolla vår nya bloooogg :)

www.sirduke.blogg.se


Puss

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards