mian.

Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 27 mars 2008 00:17

Mmm.. nu är det snart dags för sthlm! Börjar bli lite nervös nu och när jag såg schemat inför helgen blev det inte bättre haha!!! Måste Hinna med att packa allt imorgon kväll bara :) Men det ska nog gå bra... Börjar vänja mig vid att leva i resväska ;) Är knappt nått jag behöver ha med mig heller så det är lugnt :)


Imorgon är det Gbg som gäller hela dagen :) Ska bli skönt att bara hänga med mamma en hel dag innan denna cirkusen sätter igång! Ska strosa rundor, gå på museum och bara ha det bra :) Känns toppen :)


Har börjat bleka mina tänder.. kan nog bli bra :D


Ikväll har jag käkat med Steffi på Big Buddah :) Myyysigt :) Sen stack vi till Helen och lökade där ett tag :) Buhu I will miss u guys! Saknar iofs många vänner just nu på ett eller annat vis... Ni kanske känner det på er? Hoppas iaf ni vet vilka ni är...


Nä, sängen nu!

Puss alles

Mius

Av Maria - 26 mars 2008 09:22

nu när jag skulle lgga in på bloggagratis så skrev jag ju i sån bokstavskod, sånn som är olika varje gång. Och vet ni vad den var idag? K R A M! Haahaa :) Så sött att börja dagen med en kram :)


Idag ska jag springa iväg till gymmet snart, sola och lite så, sen ska jag träffa Josephine och prova klänningar :D Ska bli kul! Efter det blir det hem till hbg, ska städa min lägenhet och sen fika med damerna ikväll?? Kan nog bli bra :) Imorgon är det gbg som gäller och sen sthlm :) Naaajs.... Och sen SPANIEN!!!! Och se Sthlm... Mycket resor nu haha!!


Ska nog klämma in lite skola där i mellan också haha!


Nä,... nu fuskgrillen, sen klänning :)

Puss alles

Mius 

Av Maria - 25 mars 2008 23:53

Filmjäveln sög... och då menar jag söööööög!!! Nä, så farligt var det kanske int men bra var den fan inte! et är ju inget man kommer gå och hyra direkt... Nästa gång får det bli en svensk film ;) Dom är alltid bra hahaha!!


Jobbar jag imorgon? Vem vet!


Nu ska jag göra något roligare :) Puss på er alles!

Mian 



Av Maria - 25 mars 2008 20:28

Jag ÄLSKAR Kent! Kent Kent Kent.... ;)


Så är du nöjd nu??? Hahahahha !


Nu ska jag ta min riktiga pojkvän och kila iväg på bio. No country for old men blir det nog verkar det som. Blir säkert bra! Sen ska jag nanna och kanske jobba imorgon?? Eller??


Snart Sthlm..:)


Puss

Mia 

Av Maria - 24 mars 2008 23:57

http://www.expressen.se/debatt/1.1094860/tjejer-gor-nagot-vettigt-i-stallet denna artikel gör mig upprörd. Måste därför skriva av mig. Kommentera gärna om ni tycker att jag är ute och cyklar.


För det första så tycker jag att det är mycket märkligt att man går på faktumet att kvinnor köper dyra väskor. Om vi bara köpte väskor från H&M så hade det fan inte klagats i samma anda. För det är det som stör - jag lovar- det är priset som irriterar folk. Jag avskyr detta! Det är inte överkonsumtion att köpa böcker, eller cd skivor, eller handdukar eller vad fan som helst som räknas som antingen "bildande" eller "förbrukningsvara" men om det handlar om kläder väskor eller smink - då jävlar!!! Då ska miljöpartiet skrika högre än någonsin förr. Fan, hade det inte vatt för att ert språkrör sitter och skäller på något som jag räknar som en av mina hobbies nämligen shopping så hade jag till och med kunnat tänka mig att rösta på er men i helsike nu!


Varför är det så jäkla skamligt att bry sig om sitt utseende? Jag, eller modebloggarna, säger inte att man måste vara perfekt och hade dessa människor som gnäller på alla modebloggare faktiskt läst en modeblogg så hade dom insett att det är inte perfektionism som det handlar om utan ett uttryck för vad man själv gillar. Många modebloggare skriver om second hand affärer, vad dom har hittat i mormors källare - men ändå gnälls det! Därav slutsatsen - man får inte bry sig om sitt utseende, det är skammligt.


Sen till alla ni män som gnäller på att tjejer är så förbannat utseende fixarerade - news for u all - det är fan erat fel från början! Vad jag än sätter på mig, vilken färg på håret jag än har, om jag sminkar mig eller inte, om jag har en väska för 20 spänn eller 20 000, ja vad jag än gör så kommer jag alltid dömas av just er män. För många av er, jag säger inte alla, har tatt det som en rättighet att tala om för oss vad ni tycker om vårt utseende. Ni gör det genom era blickar, ni gör det på krogen, ni gör det på tåget, ni gör det fan hela tiden. En tjej som inte bryr sig om sitt yttre kan man ha som kompis, en tjej med ett vackert yttre tar man med sig hem en lördagskväll. Fattar ni inte, det finns inte i vår värld att det skulle vara "charmigt med en liten ölmage". Det kan inte kallas pondus i vår väld för att idealet ni män har för oss kvinnor innebär platt mage , lagom stora bröst, lagom stor rumpa, lagom liten och söt. Men guess what - vi ser inte ut så av oss själva! Denna köphets som ni klagar på, det är den som ger oss det utseende som ni kallar för "så naturligt och fint". Om vi alla hade sprungit rundor och vatt så satans naturliga tror jag i ärlighetens namn att ni hade fått er en chock.


Sen tycker jag det är galet att ni går på kvinnor som har lyckats, kvinnor som tjänar pengar. För inte fan skrivs det spaltmeter efter spaltmeter om alla dessa killar som vaxar håret i en timme innan de går utanför dörren och inte fan skrivs det om alla dessa män som tjänar sjuka pengar och som sen köper bilar eller båtar eller vad fan dom gör för pengarna. Varför inte det? För att det inte är lika "fult" att lägga pengar på sådant? Svara mig då - varför? Jo för att det är mer accepterat att män gör på detta vis. Det är också fullt accepterat att "pojkkläder kostar liiiite mer än flickkläder", "pojksaker är lite dyrare än flicksaker". Bland barn hör man alltid att småtjejerna vill ha "småsaker" som smink och halsband medan killarna vill ha stora grejer som xbox och radiostyrda bilar. Mammorna suckar under sitt julklappsköpande men godtar det. När flickorna sen blir större och det där sminket eller halsbandet blir dyrare, då suckar männen? Men va fan!


Sen undrar jag lite över varför det är okej för en kille att gå och köpa en skitdyr kostym? Jo, för "det är ett klassiskt plagg som man kommer kunna ha hela sitt liv nästan". Att den sedan kostar 6000 spänn är inget konstigt, helt legitimt. Men fan ta den kvinna som köper en skinnväska för 6000 kronor! Nä, det är ett jääävla slöseri! News - en sådan håller också ett helt liv!


Säkerligen köper vi tjejer mer kläder än killarna. Säkerligen bränner vi mer pengar på kläder än vad männen gör. Säkerligen påverkar modebloggarna unga tjejer, säkerligen finns det många 15 åringar som önskar sig en gucciväska men är det egentligen så fel? Är det inte ganska inspirerande att se något man inte kan ha råd till just nu och överföra det till tanken "en vacker dag ska jag fan ha en sådan"! Om unga flickor blir deppiga eller tar till drastiska åtgärder på grund av detta så tror jag faktiskt att problemet kommer av något annat. Ökad press på deras utseende från killars håll kanske? Ökad press i skolan? Förstår ni män hur det känns att vara tjej och veta att "jag är i princip bara intressant mellan 20 och 30, sedan är jag lastgammal". Det är annorlunda för er - ni blir charmiga med grått hår, vi blir häxor! Och det här med att modebloggarna skulle ligga bakom plastiktrenden är ju bara skitsnack. Den kan ni män inte avsäga er - det var ni som talade om för oss att stora bröst är jäääättesnyggt. Vi kvinnor hade inte kommit med en sådan dum idé med tanke på att jättebrösten är gaaanska tunga att bära på.


Nu ska jag sluta klanka ner på er killar. Jag älskar män, ni har gjort massa fina saker för oss men sluta vara så jääävla negativa mot vår shopping och se er egen del i spelet. Den dagen ni inte suktar efter fina bilar, fina motorcyklar, kan springa rundor i vilket gympaskomärke som  heeelst, inte vill ah en dator eller ett hemmabiosystem med bra prestanda, köpa jeans på engelbrektsboden utan att bry er, slutar ha vax i håret och på fullaste allvar kan tycka att axe body spray faktiskt är den bästa parfymen i världen - då kan vi ta denna disskutionen på allvar. Tiden då vi tjejer bara var till nytta (ungefär som djur) och inte tog någon plats alls mer än möjligtvis som smycke vid någon mans arm - den är fett över!


Tack för mig! Som sagt, kommentera gärna!

 Mius

Av Maria - 24 mars 2008 23:15

imorgon vill jag vakna upp till ett skåne heeelt uatan snö.. kan det tänkas hända?? Seriöst, jag pallar inte! Ni som är från norra sverige tycker säkert att vi skåningar klagar men fatta hur mycket problem snön ställer till med för oss! Tågen ställs in, vi kan knappt köra bil och med vårt fuktiga och blåsiga klimat så upplevs en minusgrad som typ 10 stycken!!! Fy fan säger jag bara...


Imorgon har jag min sista examination. Känns skönt! Sen är denna kursen över :) Fiiint! Imogon är det dessutom lön och CSN :) Taaackar!!


Jag hoppas verkligen att det blir fint väder i sommar. Pallar inte med ännu en regning sommar. Vill bara hänga på stranden, sitta på fria och snacka skit på en filt, käka glass i norra hamnen, bo i chiffongklänning... ge mig sommar!


Nä,... borde städa lite innan jag går och lägger mig. Iaf hänga upp lite kläder och så... Kanske diska?


Fresten missa ni parlamentet?? Tabbe ;) Bjuder på några godbitar !

Puss alles

Mius

Av Maria - 24 mars 2008 10:45

jahapp.. ny dag!! är ganska glad idag känner jag :D dock snöar det och sånt är ju mindre kul... men känner att jag kommer hinna med en massa kul idag :) tänkte ringa helen sen och se om hon är leeeeedig ikväll kanske?? man kan ju hoppas :O Steffi hur har du det?? Hahaha känns som det sjukt ofta blir vi tre... vi ar väl inga liv helt enkelt så vi får hänga med varandra ;) hahaha


imorgon har jag tenta.. men jag är KLAAAR!!! så det blir inga problem :) känns skönt...


nu ska jag hem till mama, sen repa, sen hem till mamma igen en sväng tror jag.. :) najs!


Pusss

Mius

Av Maria - 23 mars 2008 23:44

Har nu tittat ut vad jag vill ha. Det blir en tunika, tre par skor, tre klänningar och en t-shirt. Totalt slutar vi på en summa av ungefär 150 dollar = 900 svenska!!! Det är fan INGENTING!!!!!!! Sen frakten på det.. om det så blir lika mycket så är det ändå sjukt billigt!!


Nä.. när pengarna trillar in kanske det blir en beställning. Vi får väl se.


Fresten ska nog upp till gbg på torsdag - någon som har tips om kul butiker som man som hbgare inte har koll på?? Hade vatt asnajs :)


Tack

puss heej

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards