mian.

Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Maria - 7 mars 2008 12:40

måste nog fasen äta nått snart-.. är sjukt hungrig verkligen. Men vad ska man sätta i sig?? Pasta??? Ja... det var ju ett tag sen. Efter det måste jag göra mig klar.. vid tre kommer helen. Innan dess måste jag ha bränt ut en skiva o tatt fram kläder till ikväll. sällan jag är stressad??


Puss

Av Maria - 7 mars 2008 10:13

I natt skrev jag om hur det var att vara 17. Nu tänker jag gnälla om att bli gammal. Bara så att ni vet.


Insåg idag att man börjar fan bli gammal nu. Följande är tecken på det:

- När Helen ringer mig 08.36 på morgonen. Förstå mig rätt , Helen får ringa mig NÄR SOM HELST på dygnet det är heeelt lugnt. Saken är bara den att när man ringer 08.36 och antar att jag är uppe så är det ett sjuuuukt stort tecken på att man vid denna ålder bör vara en sån duktig en som vid den tiden har läst tidningen, ätit frukost, duschat och hoppat i rena strupor. Dvs GAMMAL.

- När man känner moderskänslor inför sina syskonbarn. Ebbe är fan inte bara en söt unge som jag älskar att busa med. Någonstans där inne i mitt stenhjärta är han min. Åtminstonde känner jag ansvar för honom typ att jag ska se till så att han inte är snorig och är han det så måste jag ordna det NU eller typ att han inte ska få talfel en vacker dag och får han det så måste jag ordna det NU. Dock beror inte detta på att Ebbe har dåliga föräldrar, han har världens bästa föräldrar, utan bara på att jag är GAMMAL.

- När Philip ringer mig halv tolv på kvällen och undrar vart hans smokingskor står. Och jag VET svaret. O herre min Gud! Då skriiiiker det bara sambofälla!!!!! och GAMMAL!!!! i mitt huvud. (Dom står förresten hemma hos hans Pappa...)

- När min gammla dagisfökens dotter kommer och säljer kvällsposten hemma hos mina föräldrar och jag inser att jag kommer ihåg när hon låg i magen. Då är man GAMMAL!!!!

- När man hellre lägger sin lön på att ha en snygg vas än ett snyggt linne. Då vill man bara tatuera in ordet GAMMAL på något synligt ställe. Pannan?

- När man på fullaste allvar springer på konsum med alla andra lattemammor och upptäcker sig själv med att tänka "jaha.. vad ska vi ha till middag idag??" Behöver jag säga mer??


Är det bara jag som känner såhär?? Samtidigt är det så jeeekla dubbelt det här. För där finns fortfarande så många saker som jag har kvar att göra innan jag är GAMMAL. Jag har inte varit i New York, jag har inte lärt mig att åka skidor, jag är inte med i Facket, jag kan inte receptet till sockerkaka i huvudet, hittils har jag inte sett några gråa hår och jag har fortfarande ingen moral när det gäller att typ sluta röka och sånt. Så vad är jag?? Semi-old??  Eller bara allmänt tråkig?? Svaret fick jag nog av Helen när vi pratade om att åka på någon sådan festresa i sommr, typ Magaluf. Vi hade pratat om den en stund när hon tittatde på mig oh bara... "men.. när vi vas där va alla typ 17, då är vi ju för fasen för gammla nu!! Vi kommer ju inte få några ragg för vi kommer vara tanterna i gänget..." Kan vara sant. Nä, jag ska fan dra till USA för där är jag bara nätt och jämt laglig :P


Hej då alla pensionärer!

Ha en trevlig dag!

Puss

Mius

Av Maria - 7 mars 2008 00:49

Läste precis Blondinbellas blogg (by the way sjuuukt underhållande!!) och blev lite ställd. Ungen är för fasen bara 17 år!!!!! Fan va hon har hunnit med då....

Men hur va jag som 17 åring?? Yr är det första ordet som dyker upp. Och nog ganska hoppfull. När jag var 17 stack jag till Magaluf och levde livet. Gick i gymnasiet.. Festade med gänget från Tych på helgerna.. Köpte linnen på Spirit varenda gång man skulle på partaj..... Ja.. med andra ord - jag gjorde en jevla massa saker som jag varken har tid eller råd till nu. Sånt är livet.


Men helt seriöst, fan va livet ändrar sig fort!! Det är ju för attan bara 4 år sen!!! Nu går pengarna till räkningar och Spiritlinnena lyser med sin frånvaro. Så vad var bäst?? 17 eller (snart) 21?? Jag är splittrad. Det var jävligt kul att bara tramsa bort tiden och göra det som föll en in. Samtidigt är det sjukt skönt att ha "tatt sig loss" och att stå på egna ben. Jag känner mig själv bättre nu. Jag är säkrare nu. Jag vet vad jag klarar och vad jag inte klarar. Jag kan få lov att göra mina egna val. Ja, det är alltså bara jävligt najs nu.


Fan va jag flummar. Kommer inte gå till skolan imorgon. Är för trött och har för mycket annat att göra.

Godnatt alla nu.

Pusss puss alles

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards