mian.

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Maria - 28 mars 2011 22:14

Har inget bra att skriva om men det kliar i mina fingrar så jag måste få använda dom lite ;) Därav blir det en kopierad "20 frågor":


1. Född: På Helsingborgs BB 17 juni 1987. Grymt kall dag har jag fått höra. 

2. Familj: Mamma Kerstin, Pappa Tommy, Bonusmamma Ulla, Bonuspappa Håkan, Storebröderna Jonas och Jacob, Storasyster Klara, 3 syskonbarn, 1 katt, Sambon Rasmus och Bonusdottern Noomi. 

3. Bor: 3:a på Möllan i Malmö. 

4. Kör: Sedan 2006, en fin-fin Mazda :)

5. Musik: Galen allätare. Allt från Mozart till Iron Maiden. 

6. Färg: Vitt, grått och lila. 

7. Mest stolt över: MIna nära och kära samt vad jag uppnått karriärsmässigt. 

8. Mat: Italienskt, thailändskt eller kinesiskt. 

9. Favoritsak: Mitt hem och allt som ingår i det. 

10. Hatar: Oärliga männsikor, orättvisor, hat mot homosexuella, att såra folk jag älskar, tidiga morgonar, parkeringsböter. 

11. Favoritdrink: Vodka Lime/ Strawberry Daiquiri. 

12. Citat: Amor vincit omnia. (Kärleken övervinner allt!)

13. Så var jag som 15-åring: Sjukt duktig i skolan, inte så duktig på helgerna.

14. Antal barn jag vill ha: 2 hade känts lite lagom att klämma fram. Gärna en pojke och en flicka. 

15. Djur jag vill ha: Siberian Husky hade varit sjukt kul. Men hade aldrig orkat..

16. Detta vill jag bli i nästa liv: Dagslända

17. Galet minne: Typ 6 fulla svenskar och 2 fulla turkar i liten turkisk bil en sen natt i Alanya för en massa år sedan. Ogenomtänkt. 

18. Viktigt för dig: Att respektera och få respekt. 

19. Sång som får dig att gråta: Time after time, när Eva Cassidy sjunger den. 

20. 5 snabba - Britney/Madonna, Spänning/Total ärlighet, Riktig gran/Plastgran (allergisk!) Eminem/Enrique Iglesias, Blå/Röd  GRÖN!!


PUSS!

Av Maria - 28 mars 2011 13:48

Ska strax ta en liten nap men vi kör en lista till först. Nu tar vi 

"10 favoritminnen"


1. Min förlovningsdag. Såklart. 080831. 

2. När mina tre vackra syskonbarn föddes. När Ebbe kom, den äldste, skrek jag rakt ut av lycka. Hade längtat så otroligt mycket efter honom! Han föddes på natten och det blev inte mycket sömn för mig efter att dom ringde och sa att han kommit till jorden..

3. Alla galna, skumma och överdrivna festkvällar med mina vänner. Många gången har det gått jävligt fel. Saker har sagt och gjorts som man skulle låtit bli, men jag hade ändå inte ändrat något även om jag kunde. Det man inte dör av lär man sig av. 

4. Alla resor. Alla vackra platser. Mina favoriter är nog Mallorca, USA, London och Rhodos. 

5. Julen -10. För den var så jävla värdelös. Men är ändå så glad att jag upplevde den, eller kanske överlevde den. Och extremt tacksam för att min syrra höll mig handen hela vägen. 

6. Första gången jag sjöng för en publik. Avslutningen i skolan 1997 tror jag det var. Magiskt. Livsavgörande. 

7. Alla spännande jobb jag fått göra. MDGP -09, TV4 -08, alla session gigs, festivaler, modevisningar, plåtningar, pjäser, musikaler. Tack som fan!

8. Sweden Rock 2010. Var en väldigt konstig tid för mig men jag är så tacksam för allt jag fick uppleva och se där. För allt som R visade mig. 

9. Bra konserter! Aerosmith, Guns n' Roses, Robyn,The Sounds, Billy Idol, Chris Brown, och faktiskt INTE att förglömma - Bob Hund! Musik är fan som bäst live!

10. Första mötet med folk som senare kommit att betyda väldigt mycket för mig. Kemin som uppstår, klicket. Ovärderligt! 


                                     


Av Maria - 28 mars 2011 10:43

Vi kör en dag med listor. Bara listor. Första listan idag blir

"10 Saker jag är kär i just nu".


- Mitt hem. Obehagligt stökigt men ack så fint. 

- Mina flickor. Jag har nog det bästa nätverket av vackra, kloka och underbara tjejer runt mig! Bättre vänner finns inte!

- Min nya telefon. Har inte fått den än, men känner redan nu en obeskrivlig kärlek. 

- Solen! Behöver jag förklara varför? 

- Musik. Låter konstigt med tanke på att det är vad jag jobbar men, men shit vilken nytändning jag fått på musik! Det finns ju sååå mycket bra låtar! Vill bara ha mer mer mer hela tiden!

- Converse. Hej då Moonboots, Hej Converse - jag har saknat er!

- Min familj. Spenderar på tok för lite tid med dom just nu men dom är alltid med i hjärtat! Kommer på mig själv titta på foton och gråta en skvätt över hur fina dom är! Älskar älskar älskar älskar älskar älskar er!

- Savage Garden, Mayday Parade och Loreen

- Harry Potter och Edward Cullen. Trodde aldrig jag skulle bli såhär hooked på fantasy. Men jag erkänner, jag är fast!

- Ord. Men det är en stadig förälskelse. Kommer alltid kvarstå.


 


Det var det där med ord ja...;)

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards