mian.

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Maria - 8 mars 2011 22:35

Har åkt hem till mamma. På tok för sjuk för att vara ensam hemma. Har bokstavligt talat ont i varende kroppsdel och dessutom hostar jag så sjukt mycket. Nä, där var inget att be för. Fick emigrera hem till mitt gamla flickrum på Eskilsminne. Jag gillar verkligen att vara här. Gillar att tänka på allt som detta rummet varit med om. Väggarna i detta rummet har verkligen sett allt. Här har jag skrivit dagbok när jag var 12, druckit vodka i smyg, dragit med pojkvänner, viskat hemligheter med tjejkompisar, återvänt gråtande när förhållanden spruckit, skrattat mig sönder och samman, legat och klappat min gravida syster på magen, provat kläder framför spegeln i typ 1000 timmar, gjort läxor, låst in mig när jag varit ovän med mamma, rymt ut genom fönstret, tjuvrökt ut genom fönstret, legat och kramats med alla underbara barn i min familj, delat säng typ alla jag känner.. osv osv osv...


Vilket underbart rum detta är. Tyvärr ser det nu mest ut som en lagerlokal där jag förvarar allt jag inte kommit på någon bra plats till i mina egna senaste 3 lägenheter... Det vill säga.. här finns kassar med saker som jag inte tittat på sedan jag flyttade hemifrån för typ 5½ år sedan.. ;) Borde nog ta tag i det en dag... 


Men inte idag! Idag ska jag ligga här i min vansinnigt sköna säng, titta på film, läsa bloggar, äta massa god mat (mamma har köpt hem allt som hon vet att jag gillar och tål.. tack!!) och läsa skvaller tidningar tills jag blir helt frisk igen. 


Nu värmer min katt mina fötter.

Sweet. 


  

Från tiden då Nanna var liten och mina väggar var täckta med foton på vänner. 


   Från tiden då jag sparade på alla rosor jag fick och hade en stjärnhimmel som rullgardin.. Och ja, just det - hade mörkt hår!! :)



Av Maria - 8 mars 2011 15:04

Fy fan för influensa! Fy faaan!!! Önskar inte detta för min värsta ovän ens! Hela mitt huvud är fyllt med snor, mina ögon rinner, jag håller på att hosta upp mina inälvor ((typ) och tempen står stadigt på 40 grader. Skönt? Nej. 


Det är ju sol! Jag vill ju ut! Kanske få lite färg i ansiktet, sitta på någon mysig uteservering och titta på folk. Få ha solglasögon på mig. I och för sig.. solglasögon hade nog varit en bra idé idag för att dölja dom blå-lila ringarna under mina ögon. 


Jag lever på kiwi idag. Tror att det är det mest c-vitaminberikare vi har hemma. Dock är jag allergisk mot kiwi så jag har utslag runt hela munnen nu. Skitsamma. Det är ju inte direkt så att jag är superfräsch i övrigt. Lite utslag är inte det värsta idag. 


Kroppen är en märklig sak. När man har fullt upp så sparar den in på sjukdommar men sen så fort man tar det lugn kommer dom. Ganska bra dock, men ändå - såå trist! Aja, bättre nu än förra veckan i alla fall!


puss

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards