mian.

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Maria - 12 mars 2011 23:50

    


Hej hej från ett trevligt Halmstad! Snart dags att gå upp på scenen för min del :)

Av Maria - 12 mars 2011 15:38

jag är en svamp. suger i mig varenda liten solstråle och njuter varenda sekund. har aldrig längtat efter solen såhär mycket. 5½ månads kyla. vad fan är det? men nu, nu kommer våren. snälla säg att det är så. 


har precis varit hemma en sväng. sjöng extremt högt i bilen. vevade ner rutorna och njöt av att vara tvungen att ha solglasögon. 1 timmes frihet på vägen. lycka. 


herregud, jag tror jag är såld på sol. hög på livet. hög på allt vackert man har runt sig. allt går om man vill och jag är så medveten om det just idag. älskar att känna mig fri. kanske för att jag är mästare på att låsa mig... snart får jag lov att vara ute i den vackra världen igen. titta på vackra människor. dricka öl med personer som jag älskar på olika uteserveringar. leva bakom solglasögon. ha fräknar på knäna. 


kärlek. det lättaste och svåraste temat. men ibland uppfylls man av den. känner hur kärleken når varenda del av ens kalla kropp och då, just då, är hela livet perfekt. alla tårar, all sorg, all ensamhet, all oro - försvinner. samma sak gäller solen - så fort den kommer fram tinar man på en sekund. 


kärlek, helt enkelt. 


   såg detta innan.. kanske dom sannaste orden på länge?



Eller detta kanske??


Av Maria - 12 mars 2011 11:46

Borde köra ivåg, borde ha kört för en timme sen. Självklart har jag glömt 1000 saker hemma som jag kommer behöva ikväll. Fint, blir en liten körsträcka på 2 timmar för att hämta det. TOPPEN!


Kom hem för sent igår men det var det värt. Skrattade garanterat 75% av tiden jag va hos sis. Det gör jag i och för sig ofta där.. Hon fixade mina ögonbryn, inte en dag för sent! Idag väntar en liten ansiktsmask, ny färg på naglarna och lite bodyscrub så att min kropp är i riktigt bra skick ikväll. Ska nämligen giga ikväll och då är det skönt att känna att kroppen är i trim. Hade behövt träna en timme eller två (mest för min axels skull) men influensan ekar fortfarande lite i min kropp så jag får nog vänta tills nästa vecka. 


Dagens största bekymmer är dock vad jag ska ha på mig ikväll.. Jag ska vara uppe och klättra på en bar så det blir inte högklackat, så mycket kan jag säga! I övrigt måste jag få till den perfekta balansen mellan utmanande och bekväm så.. Inte alltid det lättaste! Har ett nytt underbart örhänge med massa kedjor så det är givet i alla fall. Och mörkröda läppar a Caroline-kvällen för ett tag sen ;) 


  

Vad ska ni göra ikväll?

Puss

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards