mian.

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Maria - 17 mars 2011 23:52

Har farit rundor sen klockan 4 typ. Ville trösta mig lite e´fter dagens lilla bil-incident med lite shopping men det gick sådär. Kom hem med häftmassa och en tidning. Kanske världens sämsta shoppingresultat genom tiderna. Hade dock världens bästa sällskap på den kassa shoppingturen så jag ska inte gnälla. 


  

Den bästa. Alla kategorier.


Efter misslyckad shopping blev det i alla fall fika. I bilen. Vet faktiskt inte riktigt vad vi tänkte när vi dissade varmt café för att fika i bilen... Hur som helst, så blev det. Splittad vaniljbulle och halkig väg. Tack. 


  

Sen stack vi och hämtade en annan stjärna. Vackra Helen. Den andra av mina vapendragare i vått och torrt. Susade inom hennes skola en sväng. Inte varje dag man befinner sig på en högskola runt halv 8 på kvällen. Förvånansvärt mycket action där med tanke på klockslaget. Påminner en om hur skönt det är att jag tog min examen för över 2 år sedan nu.. Tack som fan!


  

En Ängel.


  


Och en bisarrt blek högskolebesökare.


Så blev det fika igen. Denna gången inte i bilen. Steffi, Tessan, Helen, A-K och lilla jag. Kaffe, sjukt mycket kaffe. Uppdateringar på livet och slappande i stora fåtöljer. Fint! 


  


Kvällen avslutades hemma hos syster-yster. En cigg, funderingar och alltmän irritation över snön (!!!) som fallit under dagen. Var fan tog den begynnande våren vägen?? Jag blir så trött...


    

Genomtänkt att ta Converse idag. fick kompletera med lånade raggsockar eftersom dessa skorna INTE är vattentäta. Najs. 


  

Svor i princip hela vägen hem tack vare detta. Påminn mig att köpa en lägenhet utomlands så fort jag bara kan. HATAR det svenska vädret!! Ge mig sol!!


Nu sitter jag här. Lite smått låg eftersom jag vet att en jobbig dag väntar imorgon. Är alltid smått låg på torsdagkvällar. Fredagmorgonar är tunga och knepiga men ack så nyttiga. Måste dock alltid ge mig själv lite tid att komma i stämning och öppna upp. Idag är det svårare en vanligt, har varit en konstig dag. Längtar hem men vet att hemmet är tomt och att jag inte kan vara där just nu. Har annat att göra, saker att fixa i denna barndomens stad. Hade dock gärna gett fan i det och suttit i min säng istället. Men icke. 


Skrev på Twitter att jag behövde en vän just nu. Min katt måste vara synsk. Hon hoppade genast upp och lade sig bredvid mig. Nu sover hon, men ibland vaknar hon till och tittar på mig med stora gula ögon som för att säga "Jag finns här hos dig!". tack Nanna. Du fyller din funktion väldigt väl ibland.


  



Av Maria - 17 mars 2011 12:02

    


Detta fick jag äran att vakna upp till imorse! Tack så mycket, min morgon blev verkligen perfekt efter detta! Påminn mig att vara vänlig mot er en annan dag :/  Så sjuuuukt jävla störigt! Varför liksom? Dom har ju inte snott något, hade både barnstolar, flip-fronts stereo och lite annat smått och gott i bilen och allt det är kvar. Bara rutan som är krossad samt uppskrapat vid framdörrarna. Lönt, verkligen. 


Jahapp, så då blir det lite go självrisk. Tack tack! Blir så trött.. När man bor i stan får man leva med att någon backar in i en då och då. Klagar aldrig på sånt. Helt okej att små barn drar upp dörren i sidan på min bil ibland, helt okej att någon backade in i min bil och förstörde registreringsskylten för något år sedan, helt okej att min bil blev begravd i en snöhög tack vare Malmö Stads snöröjning - polisen har bättre saker för sig än att få in rapporter om sånt trams. Men detta.. Det var kanske lite att ta i..


Skulle dra upp till HBg för att umgås med vackra vänner idag. Sagt och gjort, nu sitter jag hemma hos Mamma. Blåste rätt bra om öronen på vägen upp kan jag säga. Ingen ruta och storm = lyckad kombination. Ska häma min syrra om ett tag. Måste tömma bilen på allt av värde nu och eftersom min axel inte orkar sånt så får hon hjälpa till. tack som fan A-K! Ikväll ska jag dock sluta tjura och bara njuta av mina vänner som jag inte träffat på länge. Underbart! 


  

Hej hej Ramlösa - Hej då bilförstörare!

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards