mian.

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 13 februari 2010 22:40

Jahapp, då tar vi och betygsätter kläderna i dagens deltävling, eller egentligen stylisterna på SVT... För egentligen är väl kläderna ganska viktiga..? Jag menar, om artisten är klädd i kycklingdräkt så spelar det ju inge roll hur bra låten är - ingen kommer ju koncentrera sig på något annat än kläderna ändå!! Så nu kör vi, här kommer mina poäng!


Eric Saade

Ska försöka att inte vara partisk med tanke på att detta är en liten helsingborgare, precis som jag. Men nja... helt okej men inte allt för spännande styling.. Jag menar killen är ju ung, han kan ju bära upp vad fasiken som helst! Men, vatten effekten höjde ju stilpoängen, för en blöt skjorta är ju aldrig fel....

Betyg: 3,5 av 5


Dogge & co

Äh, men här var det ju katastrof! Jag menar, bara för att man spelar en balkanlåt behöver man ju inte va klädd som en sliskig cirkusdirektör!! Den lila skjortan bör skickas raka vägen till soptunnan.. om ingen vill ha den på Cirkus Maximum that is..

Betyg: -1 av 5


Anna Maria Espinosa

Jag har respekt för all musik, verkligen all musik. Men jag har verkligen inte respekt för stylister som gör allt för att få ett artistframträdande att se "svårt" ut, rent klädmässigt. Varför varför varför stylar man en söt tjej som Anna Maria som en tant? Jag menar kjol som går 5 cm under knäet är inte klädsamt på någon, hur vacker personen än är. Och att dessutom bära kängor som stjäler ännu 10 cm av vaden borde ju vara straffbart! Och varför den frisyren och den enormt osminckrande klänningen med en gigantisk SLITS (!!??) på framsidan?? Uscch och tvi!

Betyg: -2 av 5


Highlights & MiST

Full credd till hans röda Sgt Pepper-Jacka!! Den var mycket tjusig! Sen kan man ju diskutera om vita byxor och Adidasskor var så klädsamt att matcha den jackan med men men.. man kan väl inte få allt? (Tydligen inte av SVT's stylister iaf..) Tjejens styling däremot var ju vidrig! Lotta Engberg anno 1988 möter Xena krigarprinsessan! Blää..

Betyg: 1 av 5


Pauline

Hallelujah!! Äntligen fick dom till det!!! Söt klänning, söt frisyr, roliga detaljer och sjukt söt artist! Verkligen genomtänkt, verkligen melodifestival och det passade VERKLIGEN henne! Dock undrar jag om inte Lindex har varit framme och sponsrat här lite för hennes svart/vita strumpbyxor kommer definitivt därifrån och jag undrar om inte klänningen var den som Caroline W bar i kampanjen i höstas??! Vad tror ni??

Betyg: 5 av 5


Andreas Johnsson

Ja...inte helt fel som vi säger! Jag gillar Andreas lite halvrockiga stil med mycket ringar och lite slarvig frisyr. Samtidigt känns det befriande att man väljer en grön skinnjacka och skjorta istället för en svart. Lite oväntat liksom men jävligt ballt! Bra jobbat SVT!

Betyg: 4 av 5


Orsa Spelmän

Kan verkligen inte hjälpa att nästan få en tår i ögat när dessa söta farbröder sätter igång! Snyggt men kanske lite tråkigt att klä dom alla i mörka kostymer. Samtidigt- vad fan skulle man annars klä dom i?? Knätofs?? Nä, det var nog det bästa och säkraste valet faktiskt. Och dom såg ju faktiskt bekväma OCH stiliga ut!

Betyg: 3,5 av 5


Hanna Lindblad

Mår till en början lite dåligt av hur snygg Hanna är i sin lilla skinnbody (!) Jättesnyggt med en axel bar och kedjorna var ju grymma! Lite stulet av Lady Gaga men å andra sidan är det ju skönt att även SVT vågar tänka lite utanför boxen ibland och vara lite befriande osvenska. Toppen toppen helt enkelt!

Betyg: 4,5 av 5


Jaja, detta var mina åsikter men - vad tyckte ni???


Puss

Mius

Av Maria - 13 februari 2010 15:02

sorry sorry sorry.. hann verkligen inte blogga igårkväll men nu jävlar kommer en uppdatering:) Ska visa er våra tjusiga hår och vår make :)


    


Är vi inte fina?? På bilden ser ni louise, jag och nela! Nu har vi snart vår sista visning sen ska vi ta en liten simtur och en bastustund innan det är dags för melodifestival :) Vem hejjar vi på ikväll mina damer??


Saknar alla mina underbara väner..MEN, vi ska ta igen det!!! Melodifestivalmys snart igen med alla underbara, eller hur carro??


Fick en söt kommentar av söta steffi om vad hon hunnit med i köpenhamn på fashion week... ussscchh va avis jag är....


Saknar skåne lite.. eller iaf människorna där! Ni skulle varit här mina sötnosar!

Puss

Mius

Av Maria - 12 februari 2010 17:40

låååång dag! verkligen låååång dag :) Har ont i typ hela kroppen och längtar efter mat, tv och bad... Det har gått bra här i sthlm men ack och ve vad slitigt det har varit!


ska skriva mer sen, jag lovar, men just nu så är mat prio ett här!


Puss

Mius

Av Maria - 11 februari 2010 23:14

   mitt mysiga rum (som jag redan hunnit stöka till) på Scandic Infra City där jag ska bo dom kommande dagarna. Detta är det bästa med det jag sysslar med - alla mysiga hotellnätter! Detta är verkligen ett bra hotell också!


Nu - en 10 i topp (baserad på dagsformen)!


Mat - Thai...olala...

Dryck - STORT glas Cola Light, med is och citronskiva!

Plagg - Svarta leggings med detaljer

Humör - på topp!

Stad - humm.. ja jag får väl säga Sthlm med tanke på att jag är här just nu..

Saknad - alla som inte är här!

Färg - grått.. älskar grått.

Avundsjuka - riktigt avis på Steffi som ska till Köpenhamn Fashioweek i helgen!! Ussscchh vad jag vill följa med!

Fundering - vad vi ska köpa till Noomi i 7-års present samt vad man bör packa med sig till Sweden Rock Festival i sommar? Humm humm humm...

Önskan - Fred på jorden :) Som alltid!


Puss o godnatt

Imorgon ska jag upp löjligt tidigt! Ska sitta i smink och hår kl 7!!!!! Usscchh.. Men men det ska bli fett! Ska få visa upp ett övertjusigt halsband från Åsitas imorgon på scenen så jag ska inte klaga :)


Mius


Av Maria - 11 februari 2010 14:01

  


Japp.. idag började jag dagen med att säga upp mig! Kände att det var tid att lämna tiden på mitt gamla jobb bakom mig så nu bär vi av mot framtiden här! Humm.. vad ska vi fylla framtiden med då?


Jo.. till en början ska jag packa ihop mina sista saker och dra iväg till flygplatsen för idag ska jag ju till sthlm :) Det blir toppen! Stannar där 4 dagar men datorn åker med så räkna med uppdateringar :)


Puss

Mius

Av Maria - 10 februari 2010 21:34

och känner mig så sjukt nöjd! Ska bara ta mig i kragen och lösa allt så ska jag berätta för er sen.. promise!


Nu ska jag ringa min fina Helen och se vad hon har för sig :) Saknar mina hbg-babes sjukt mycket! Men.. får vänta minst till nästa vecka för att träffa dom för imorgon åker ju jag till sthlm och kommer inte hem på 4 dagar. Well well, den som väntar på något gott :)


  

En nöjd maria i morgonrock... mys!


Puss

Mius


P.S Frida - det funkar på kaklet i badrummet och det finns i både matt och blankt :) Puss på dig!

Av Maria - 10 februari 2010 10:42

morse vaknade jag tidigt - av mig själv! 8.20 stod klockan på när jag slog upp ögonen :) Skönt faktiskt.. Spenderade kvällen igår med att styra upp min tillvaro så det var ytterst härligt att stiga upp och bra njuta imorse :)


Fick en fråga om mitt lilla byrå-projekt från söööta Frida! Ska försöka svara så br jag kan...:) Det är liiiiite svårt att få på plasten. Underlaget måste vara heeeelt rent och platt för att det ska bli snyggt. När man sätter på det ska man dra över plasten med en svamp eller något annat "luftigt" för att undvika att det blir bubblor. Blir det ändå bubblor så bara dra av det en bit och försök på nytt tills det blir snyggt! 

Plasten däremot är iiiiiiiinte dyr! Till min byrå behövdes en hel rulle - men en hel rulle kostar bara 100 kr! Jag köpte denna plasten på Bauhaus men jag vet att det finns att köpa på nätet också.. Jag älskar vinylplast! Har bytt färg på kaklet i köket med hjälp det till exempel :) Och blir man trött på plasten så är det ju bara att dra av den :) 

Hoppas jag inspirerade dig nu Frida-gumman :)


NU ligger jag här i min säng och degar lite. Har precis kollat på Glamourama och insett att jag börjar bli gammal. Satt hela programmet och trodde att dom tre tjejerna det handlar om är runt 25-30 år gamla. Oj så fel!!! Dom är flera år yngre än mig ju!! Ja, inte Anna Hibbs, men dom andra två! Ussscchhh.. kände hur jag blev rynkig bara av tanken! 


Nä..... hets-krama Rasmus nu??

Puss

Mius


  

gammal....

Av Maria - 9 februari 2010 19:34

Har trixat lite med det underbara materialet vinylplast ikväll. Här har vi resultatet...


   Så här började det... fuuul IKEA-byrå som behövde nya kläder..


   Och det fick den!! Svart glansig vinylplast närmare bestämt...


  

 Så ja.. ordning i hallen igen :) Nu är det bara resten av hemmet kvar humm....


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards