mian.

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 19 mars 2010 14:43

jag har lite sådär ET-ögon när jag inte sminkar mig.. Inga ögonfransar typ.. Eller jo, fast dom är sjukt ljusa haha! Ögonbryn har jag dessto mörkare men även där är det ju inte enda gnutta "latino-skönhet" i mig ;)


Nä.. blond och blå(grön)ögd får jag leva med helt enkelt! Men jag är glad ändå :)


  

Det är lite säl över mig när jag är helt osminkad hahahaha :)

Av Maria - 19 mars 2010 10:58

Det är överviktstema hos Malou Efter 10 idag. Malou = morgon för mig som nästan alltid börjar dagen med x anatal timmar framför datorn. Dessa timmar MÅSTE akompanjeras av Malou, MÅSTE.


Idag är som sagt temat övervikt. Fy attan vilket komplext tema det är! Man ska inte prata FÖR mycket om det för då får varenda 14-åring ångest, samtidigt ska man uppmärksamma dessa människor som verkligen har ett problem och inte KAN gå ner i vikt, och sist men inte minst talar skvallertidningar om för oss att allt över strl. 38 bör räknas som övervikt. Hur fasiken ska man få rätt på detta? 


Jag tror att vikt handlar om två saker = hälsa och psykiskt välmående. Det är inte hälsosamt att som vuxen kvinna väga vare sig 40 kilo eller 140 kilo. I stora drag är det ju ganska enkelt att komma fram till vad som hälsomässigt är en bra vikt (bara till att kolla sitt bmi). Däremot den psykiska biten, den är svår. Det handlar ju om vår egen bild av oss själva. 


Jag ska villigt erkänna att jag kämpat för min vikt i perioder också. Den senaste vändan hade jag nu i höstas då jag helt hängav mig åt GI. Olika händelser dom senaste åren hade gjort att jag lagt på mig några extra kilo som gjorde att jag inte kände mig som mig själv. Därav gjorde jag detta och tappade  ca 7 kilo på 3 månader. Jag valde dock att inte tjata om detta i bloggen eftersom jag anser att vikt just är personligt och jag vill inte inspirera någon som inte egentligen tänkt sig det att banta. Mitt beslut var en sak som bara gällde mig.


Det är lite synd att skvallerpress osv. ständigt gapar ut rubrikerna "Så här kommer du i bikinin" eller "Tappa 5 kilo på en vecka med nya supermetoden". Man vet ju inte vem som läser? Kanske någon som absolut INTE bör tappa 5 kilo men som får det för sig ändå. Det är ju sjukt onödigt...


Nä, kolla ert BMI! Är det mellan 20-25 så är ni heeeelt normala. Men i vilket fall som så är ni helt PERFEKTA som ni är :)


kolla sidan www.dietguiden.se för att kolla ert BMI. Där kan man dessutom få en liten BMI-knapp till bloggen (se min här under)  som kan funka som en liten reminder om att man duger som man är :)


Puss Mius



Update: Jag väger idag 63 kilo och är 176 cm lång, så jag är ingen liten mygga direkt ;)

Av Maria - 18 mars 2010 18:37

har haft två underbara dagar! igår var jag sjukt jättetrött så jag spenderade förmiddagen framför en UNDERBAR film som heter Maria Larssons Eviga Ögonblick. SE DEN!!!!! Njöt som attan av att bara sitta ner i två timmar och göra absolut inget alls. Så fint! Efter det stack jag hem till Helen för någon timmes tjejsnack, sen hem och käka med mamma och vid kl 7 drog jag till min syrra där jag stannade till kl var halv 2 inatt. Galet trevligt med andra ord!


Idag studsade jag upp halv 10 och drog direkt till min syrra (som vi hade bestämt) och sen drog vi ut på en über-promenix! 2,5 timmes promenad blev det! Jag, syrran, Elin och hunden Nikita fick röra på oss ordentligt! Passade på att tassa in i några affärer på vägen och shoppa små presenter till Noomi som ska ha kalas på lördag. Blev nog bra :)


Imorgon däremot kör vi lite mer allvarsamma aktiviteter! Jag har typ 7 mail som jag MÅSTE skicka, en telefondejt med ett försäkringsbolag och en låtlista att få klar. Har vi tur så tar jag och kladdar lite på någon form utav text till en låt jag har på G... kan bli najs! Förhoppningsvis bjuder sedan kvällen på något trevligt inslag. Ska kolla runt lite ;)


Lördag blir också en nyttig dag med avbrott för lite 7-års kalas. I övrigt blir det storstädning av lägenheten innan rasmus kommer hem på söndag. Känns gött att inte behöva börja med att städa när han väl kommer hem igen. Ska dessutom jobba som en tok nästa vecka så där är lite kass med tid i nästa vecka...


Hur har ni det mina små hjärtan? Hur har ni fyllt denna veckan??

Puss

Mius


   Denna lilla stjärnan (hon till höger hehe) har hunnit fylla 7 hela år! Väldens bästa Noomi är stor!

Av Maria - 16 mars 2010 15:30

Ja, så är det verkligen! Jag omger mig hela tiden med så sjukt bra tjejer som tar hand om mig och hjälper mig att få vardagen att fungera. Idag och igår har jag besökt några av dessa fantastiska kvinnor. 


Igår gjorde fiiiina Caroline vid mitt hår till en visning. Nu är jag nyfixad och redo att ta mig an alla utmaningar som kan komma i min väg typ....;) Hur som helst Caroline är en väldigt bra och trevlig tjej :)


Dagen idag började jag med ett besök hos Therese-sjukgymnast som tappert kämpade på med min kassa axel och rygg. Vet inte hur lång tid det kommer ta men hon säger att det kommer ordna sig. Ännu en tapper kvinna detta!


Sen åkte jag till söööta Malin som tog sig an mina skämt till naglar! Helt seriöst, dom var så sjukt söndriga och långa så att hon klarade av att rädda dom är ett under! Mycket duktig och trevlig tjej!


Nyligen avslutade jag dagens hektiska schema med ett lunchmöte med lilla Renée. Avhandlade massor av viktiga saker som besparade mig massor av timmar framför datorn! MYCKET bra tjej det där!


Självklart omges jag av ännu fler bra töser och självklart även underbara killar!!


Nu kommer en bild på sminket jag fick till gårdagens visning! Tjusigt va?


  

OBS! Håret var inte färdigfixat när denna bilden togs ;)


Puss

Mius

Av Maria - 14 mars 2010 10:08

jag fattar inte telefonen. jag behöver hjälp! faan, jag brukar ju vara hyffsat smart men nu känns det som jag har IQ 1,2 typ.. Jag vill ju blogga från mobilen!! Attans. Ja, jag får väl vänta tills rasmus kan hjälpa mig och få styr på detta. Det är bara det att jag känner mig så sjukt dum när jag inte reder ut denna sortens saker...


well well, what to do?


  


Puss

mius


Av Maria - 13 mars 2010 10:55

Hahaha, århundradets överskrift... varför skrev jag så??

Jo, jag hade faktiskt extramt trevligt igårkväll! Mina vänner är så sjuuuuukt goa!!! Me looove :) Som vanligt hade vi 40 liter skitsnack på lager, and it was good :)


Idag ska jag försöka få koll på min telefon! Tänkte dra ut på telia och införskaffa ett tjusigt fodral till den lille saken (tessan hade ett igår som verkade asbra!) och sen ska jag dessutom få tillagt internet i telefonen så snart kan jag blogga från telefonen :) wii!!! Maria is HighTech! 


Vad ska ni göra idag? Och vem vinner festivalen ikväll förresten??


Puss

Mius

Av Maria - 12 mars 2010 09:37

upp med tuppen var det som gällde idag :) 06.45 skuttade jag (typ) ur sängen efter 6,5 timmars mardrömmar non-stop! Fan vad det suger att drömma mardrömmar! Men det var så typiskt att jag gjorde det inatt.. var ju sjukt orolig att jag inte skulle höra alarmsignalen (eller fatta att det var alarmsignalen som lät..) på min nya mobil! Men det hade jag ju inte behövt oroa mig för kan jag säga.... Well well..


Nu sitter jag på jobb iaf och det är hur trevligt som helst :) Jobbar till 16.30 sen är det HBG som gäller! Ska nog hänge med mina små stjärnor till vänner ikväll  och det ska bli sjukt mysigt!!


Hur ser er fredag ut??


Puss

Mius

Av Maria - 11 mars 2010 22:42

har gått och skaffat mig ny mobil idag eftersom den förra hade damp. Men herregud va svårt det är att lära sig en ny telefon!! Brukar anse mig hyffsat smart när det kommer till elektroniska prylar men jag fattar verkligen ingenting nu! Galet! Har alltid en sådan där hat-kärlek till nya mobiler. Kärlek till att få använda något nytt och fräsht, men hat mot att känna mig totalt blåst..


Well well, jag lär mig väl! En Sony Ericson Satio blev det iaf och jag måste säga det att kameran på denna jeekla telefon är SJUKT bra! Tar fan bättre bilder än min digitalkamera :) Nu ska jag bara skaffa internet i den lille saken så jag kan blogga från den också. Jag vidgar mina vyer!


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards