mian.

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

P F G S

Av Maria - 28 februari 2011 09:44

I min värld finns det något som kallas P F G S. Det str för POST FET GIG SYNDROM. Alltså känslan man upplever när man gjort något helt underbart, typ ett fett gig, och det sen bara är över. Tomheten, saknaden, sorgen. Idag är en klassisk P F G S-dag. 


Imorgon ska jag återgå till verkligheten. Rasmus åker tillbaka till Köpenhamn, dagarna i studion är över för denna gången och jag ska vara den strukturerade människan jag egentligen är, igen. Jag vill inte. Hela min kropp skriker "snäääääälla låt mig vara kvar i detta, bara lite till. Snälla snälla snälla" Men det går inte och jag är mer än medveten om det. 


Jag springer ut och in på toa och gråter idag. Dock är det fina tårar som rullar ner för mina kinder. Tårar av tacksamhet för den helt underbara månaden jag nyss haft. Bara en gnutta sorg men ännu mer hopp om att få uppleva detta igen. Skratta såhär mycket igen. Min borderline-personlighet behöver dessa topparna. 


Ikväll ska jag gå in i studion och spela in en låt som kommer göra fruktansvärt ont att sjunga. Men jag ska njuta av vartenda ord och vara så tacksam för att jag har fått skriva dom. För att jag kom ut på andra sidan och för att jag inte måste gå tillbaka om jag inte vill. Det blir lite som ett avslut och jag behöver det. Släppa detta, men ändå ha det sparat som ett minne av en jobbig tid som jag klarade av. Man är verkligen kapabel till så otroligt mycket mer än man tror. Blir smärtsamt påmind om det ibland.


På fredag kommer nog P F G S ha släppt mig ur sina klor och då är jag tillbaka med full kraft. Tills dess kanske min inspiration tryter, eller så gör den tvärtom. Det är det där borderline-tänket som får avgöra...


Men tack för denna tiden. Jag sparar den i mitt hjärta. 

 
 
Katta

Katta

1 mars 2011 10:39

Känner så väl igen det där.. Kram på dig stumpan! /Katta från dramakursen

http://xixi-lo.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards