mian.

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Maria - 5 februari 2011 21:18

Älskade älskade melodifestival, äntligen är du här igen!! Okej, nu tog jag i lite, visst älskar jag melodifestivalen och allt vad den innebär men i ärlighetens namn är jag faktiskt inte så nördig som jag just nu framstår.. ;)


Jo, melodifestival är härligt enligt mig. Hela stämningen, kläderna, spänningen, konfettin... ja helheten helt enkelt!! 2009 fick jag äran att köra och dansa i Danska motsvarigheten - Melodi Gran Prix - och det är nog det absolut roligaste jobb jag nånsin gjort! Det är sååååå speciellt, inte likt något annat. Nästan en hel vecka innan festivalen åker man till arenan och börjar repa. Sen typ bor man där fram till tävlingen och repar repar repar! Allt finslipas, kostymer provas om och om igen, koreografi nöts in i hjärnan (kan fortfarande vår..), man gör tusen kamerarep för att se att verkligen alla vinklar blir rätt och att artisten hela tiden tittar i rätt kamera, man provar massa olika smink, fixar skorna så att man inte glider när man dansar, tränar så att kroppen är i riktigt schysst form, går igenom sången om och om igen så att det låter perfekt (allt är ju live...) och sover när man hinner så att kroppen håller. I en vecka lever man i den lilla värleden med bara ett fåtal människor tills det hela exploderar i den fetaste festkväll man kan tänka sig (med typ 1 miljon tv-tittare som gäster!!). Sen åker man hem och känner det största tomrum man kan tänka sig, totalt jävla anti-klimax och möööörker. Efter någon vecka hemma inser man hur fet upplevelsen har varit och sen sparar man det som ett väldigt vackert minne i hjärtat..


När jag läser vad jag precis skrivit inser jag mer än någonsin - 

OH HERREGUD VAD JAG VILL GÖRA DET IGEN!!!!!!!!!!!!!!


Så Snälla Gode Gud - skicka mig till Melodifestivalen 2012!! I'll be good, jag loooovar!!! ;) 


   Koreografirep. Försöker desperat hitta en perfekt vinkel i armen.. Jag längst till vänster, Anna bakom mittenskärmen, Dans-Mårten ligger död på marken och vår huvudstjärna Trine längst till höger :) Sweet memories!


Så länge håller jag till godo med Allt Om Bröllops mässa som vi kör på Slagthuset i Malmö denna helgen. Imorgon kör vi visning kl 1 och 3. Kom dit!!!!   



Puss

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards