mian.

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 22 januari 2009 23:34

jahapp, vi tog oss fanimej i kragen och gick och simmade. sjukt stolt! kommer ha vansinnig träningsverk imorgon men det var det värt! träffade dessutom på min gamla högstadielärare, roger jönsson! trevligt, och definitivt den naknaste stunden nånsin i hans sällskap ;)


sånt kan jag sakna som fan när jag är i malmö. att springa på folk som jag känner. att ha koll på saker som att "i den skolan gick hon den tjejen med sjukt lågt skurna byxor, u know", att veta var det finns parkeringar. men nä, främst att att känna igen folk. i malmö känns det som att jag verkligen har noll historia. om jag hade ramlat mitt i stan hade jag inte ens kunnat orientera mig till sjukhuset. vet inte vilket håll det ligger åt och vet definitivt inte vilken buss man tar dit. hela mitt malmöliv måste jag därför titt som tätt hänga upp på taxiservicen (som iofs är sjukt bra då dom har fast pris, najs!)

 fan vad jag låter gnällig, låt mig förtydliga, jag hatar inte malmö! men tänk er själva, tänk på staden ni bor i (om ni trivs där...). är det inte gött att ha koll på att "om dm har stängt av den vanliga vägen så har jag koll på en genväg som funkar rätt fint också", eller "bussen kostar 16 spänn att ta", eller "denna gatan bör man INTE gå på själv efter mörkrets inräde" eller "äh kolla! här gick jag fan på dagis!". Är det bara jag som är kär i min hemstad på det viset så att jag uppskattar alla dessa citat? Tror jag har vatt ifrån hbg för många dagar i sträck nu. Denna sortens tankar brukar dyka upp då..

Det är lite det som är grejen också, jag uppskattar verkligen att byta ut hbg då och då, gärna ofta, för jag hade klättrat på väggarna om jag spenderade varje minut och sekund i denna stad. Nä, jobb och liknande får gärna ligga i en annan stad, bara jag får komma hem sen igen förr eller senare. Det känns alltid så jävla lyxigt när man är i hbg att kunna dra förbi mamma, syrran eller nån annan familjemedlem. eller att bara kunna dra till helen och sitta på hennes balkong med en marlborou (stavas det så) silver och snacka skit. eller dra förbi steffis jobb och drömma om kläder jag INTE har råd med. vardagslyx, och ett sätt att koppla bort all jobbstress som jag ofta drabbas av. dessutom rätt inspirerande måste jag säga!


nä.. nu ska jag sluta gnälla och istället njuta av min mammas mysiga hus i fiiina helsingborg.

puss alles

mius

Av Maria - 22 januari 2009 14:13

hade möte med lina imorse. hon är fan fantastisk att vara runt. sprider så sjukt mycket posiiv energi! dessutom är hon jävligt bra att prata med, intressant liksom. bra att börja dagen med att träffa henne :)


hanmnade dock i årets trafikkaos!! 44 (jävla) minuter för att ta sig till stan från rasmus hem. i vanliga fall tar detta 4 minuter typ... hade sånn panik i kroppen när jag slutligen parkerade bilen!! kunde börjat gråta.. men lät bli :)


nu ska jag snart hoppa i ett JÄVLIGT skönt joggingställ och STOR jacka, dra upp till hbg för att träffa helen och dra o simma tror jag. ska bli sjukt skönt att sträcka ut sig i vattnet. vansinnigt längesen jag gjorde det! hade också kunnat tänka mig att fördriva dagen med att mysa med min vackre pojkvän men det ska jag göra imorgonkväll så vi sparar det. ska dra hem till mamma o mysa ikväll istället :) har inte träffat henne på ett tag nu..


måste även sätta mig och boka min resa till herning imorgon. åker på onsdag och kommer hem på söndag. måste börja kolla så att alla kläder jag vill ha på mig är packade. sugen på att aknske införskaffa nån tjusig klänning innan men vi får se... har en del på lager ;)


puss nu alles, hörs sen!

Mius

Av Maria - 22 januari 2009 01:36

Läste precis Katrins, f.d Schulman numera zumzeimyskcke somethings, blogg. Hon är fan ganska sorglig. När man 31 år gammal lägger in ett inlägg på sin blogg om att "nu börjar alkoholen kännas. mycket bra" så får jag diverse mardrömmar. fy fan att hamna där. va 31 bast och uppleva att en fylla är något att sträva efter och att sedan rapportera om. när jag var 15 år kunde jag skicka ovannämnda citat till en kompis när jag satt på någon lekplats och drack polsk vodka. men inte nu. jag lovar, hade jag skrivit så på min blogg hade nog mina nära och kära funderat allvarligt på om jag behövde hjälp i mitt liv. nä sorgligt det är vad det är. hon kommer ju bli sånn "cat-lady", ni vet en sånn som bara lever för sina katter och testamenterar allt till dom en vacker dag. ack ack.

carolina gynning kan också ha lite skumma åsikter men å andra sidan har hon ju åtminstone lite kött på benen i form utav en grym karriär, ett utseende som man skulle kunna dö för och (detta vet jag tack vare lite inside info) en jävligt trevlig familj. har man allt det när man är 30 kan man ju va ganska nöjd. jag menar, att ha barn, man och hus är ju absolut inte något som alla strävar efter och kanske inte något som alla BORDE sträva efter heller för den delen. Men katrin.. va fan har hon gjort? varit gift men en j*vligt ful kille med idiotiska åsikter, haft "Idol-eftersnack", varit med i "Du är vad du äter" och gjort ett tappert försök att shoppa på sig lite lyxkläder och extentions i hop om att se ut som t.ex Gynning. Sorry katrin, du nådde inte hela vägen fram, men som man brukar säga "var och en får ju göra så gott den kan".


Natti!

Av Maria - 21 januari 2009 23:52

.. på min ena chef nu. återkommer med mer om detta när jag vet mer. gggrrr....

Av Maria - 21 januari 2009 23:20

min tidsplanering är för ofta alldeles för dålig. idag har varit en sånn dag. hämtade christian, stack hem till mig eftersom jag kände ett starkt behov av att se om jag hade fått några räkningar (haha, nörd?). Pluggade några timmar innan jag susade iväg mot malmö igen. SJUK dimma på motorväggen så man fick köra som en pensionär, tog ett halvt liv typ vilket fick följden att jag var tvungen att skita i det där som kallas lunch för att hinna till mitt jobb. Kom in i malmö, tro fan inte vägen jag skulle in på var avstängd. Suck! Fick parkera sjukt långt ifrån studion och springa resten av vägen. Var dessutom nära att dö då en polis tvunget skulle ha blåljusen på och därav tvingade ut mig när det var rött i en korsning. tack. Tror fan ibland att dom sätter på blåljusen när det är lite trist trafikläge för att komma förbi, det hade iaf jag gjort om jag var polis haha!

Kom sen till mitt jobb. Det tog lite längre tid än jag trodde vilket resluterade i att jag fick mat i mig först 21.00 typ. Hade då inte ätit mer än en macka på hela dagen, 09.30 Noo good... Var så hungrig vid detta laget så jag kunde knappt äta, fan också.


MEN! Dagen har ändå vatt najs och jag är glad :) Imorgon ska jag nog simma med min fina vän helen. det var fan inte igår jag simmade men jag hade verkligen behövt det nu så hennes förslag kom som en skänk från ovan :) i övrigt ska jag försöka ta det ganska lugnt dom kommande dagarna och vila upp mig inför nästa vecka då jag drar till Danmark några dagar :) Blir nog bara att hänga med min lilla familj, och sen är det ju så klart Chris Brown på söndag :D Ska bli sjukt kul att hitta på nått sånt med mina underbara vänner. saknar verkligen dom nu när jag jobbar extremt intensivt.


Nä.. nu ska jag göra lite anteckningar till mitt frukostmöte imorgon :)

Puss


Ni får en bild på en nollställd Maria :)


Av Maria - 21 januari 2009 14:51

efter att ha suttit och gått igenom åsikter på vår uppsats måste jag erkänna en sak. Jag stör mig på ett visst mumintroll. Kritik är okej så länge den är genomtänkt och framställd på ett relativt trevligt sätt. Men meningar som "Varför sökte ni inte upp källan? Varför gjorde ni såhär?" (skrivet efter varandra om en och samma punkt) känns bara som ett jävla påhopp. Jag är nu så trött på att läsa "!" och "?" och även ibland "!!" så jag kräks. Måste jag påpeka att denna kritik även ofta är felstavad och att meningsuppbyggnaden .... går att diskutera ;)


Ähh.. skämms! Ska bli ganska skönt att inte träffa en så kritisk person fler gånger nu när jag slutar plugga. (OBS! Vår andra opponent går vi inte lika hårt åt för... ja va fan gör vi inte det för???!!! Mohahaha tvi dig också :P)


Har hört förslaget att man ska bojkotta Israel.. men vi har ett annat :

Bojkotta Åland och alla som är döpta efter en viss Mumintroll-författarinna!


Blö!


Ja.. nu är jag arg ^^

Av Maria - 21 januari 2009 10:08

jaha.. så trodde man att det var en lgn period... FEL!

schemat denna veckan:

- idag upp till hbg och träffa christian, sen ner till malmö till arash

- imorgon, morgonmöte på lillatorg,  vill hem till hbg sen men får se hur det blir med det

- fredag, ser ganska lugn ut :)

- lördag, möte med christian 10.00 i landskrona, tar väl typ hela dagen

- söndag, möte 12.30 på MAF, sen drar jag till Köpenhamn för att se CHRIS BROWN!!!!! Wiiihooo :)


Jaha.. fan, det ser inte sååå jävligt ut ändå :)

Puss alles

Mius

Av Maria - 20 januari 2009 15:43

jag har ju inte gjort en lista över mina mål 2009:


1. Jobba ännu mer med musik

2. Få godkänt på min C-uppsats

3. Flytta till en större lägenhet med Rasmus

4. Bli bättre på att ta hand om min bil

5. Klara av att vara ledig

6. Tjäna mer pengar

7. Skriva mer musik

8. Få bättre ordning på mitt liv

9. Njuta lite mer.


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards