mian.

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Maria - 1 januari 2009 22:21

Jaha.. så blev det då äntligen nytt år. Tänk, snart 10 år sen millennieskiftet... gaaalet va tiden går.

Jag ska såklart alldeles snart dra en snabb resumé över året som gått men först tänkte jag berätta lite om dom senaste dagarna. Det går mycket fort. Finns egentligen bara ett ord som beskriver dem - VINTERKRÄKSJUKAN. Tack tack. Så nyåret blev som sådant att efter att ha legat inne i 4 dagar blev jag tillräckligt frisk för att spendera några timmar på en nyårsfest i hbg innan jag körde hem igen tillm min febrige man och skålade in det nya året till "ring klockor ring" i ett mycket litet glas Asti (jag fick nämligen akut magkatarr efter v.k.s så noll alkohol på ett tag.. tack tack...). Jaja.. idag är vi iaf fullt på benen och har städat lägenheten för att bli av med alla baciller och tvättat typ alla våra kläder.. skönt. Det nya året ska bli ett rent år.


Nu till resuméen av 2008:


* Började med en separation och därav flytt från lund tillbaka till min vackra hemstad Helsingborg. 1:a på Tågaborg och första helt egna lägenheten var i hamn. Lycka.

* Efter ett gig i K.stad blev jag kontaktad av allas våran Sir Duke och på den vägen introducerad i KlAM-gänget.

* Med KLAM/Sir Duke åkte jag till Spanien.

* Samtidigt deltog jag i Körslaget på TV4 men fiina Johanna från Senza :)

* I Malmö träffade jag även kärleken i Rasmus. Min fiiiine.

* 2008 återvände jag även till Malmö högskola för att plugga mer pedagogiskt drama.

* Sommaren 2008 spelade vi hela tiden. HELA tiden.

* Samtidigt sålde vi bra med Sir Dukes "Hot Summer Night".

* I slutet av sommaren hände det som värmer nästan mest detta året - JAG FÖRLOVADE MIG!!

* Ett nytt syskonbarn såg dagens ljus i år - välkommen Frej!!!

* Ett annat barn kom in i mitt liv av andra anledningar, fiiina Noomi :)

* 2008 blev året då jag knöt extremt många kontakter i mitt yrkesliv. Anderz Wrethov, Denniz Jamm, Robin Rex osv... Sjukt kul!!

* Detta blev också året då jag släppte en del singlar. 3 närmare bestämt! En i Sverige, En i Ryssland och En i Japan!

* 2008 bildades Opposite Turn

* Detta år åkte jag även för först gången på en resa norr om Sthlm - närmare bestämt till haparanda och finland!

* 2008 blev året då alla mina kompisar flyttade till egna lägenheter. Lycka lycka lycka!

* Under 2008 insåg jag värdet av mina nära och kära då dom vid ett flertal tillfällen fick plocka upp mig i små bitar för att jag jobbade för mycket. Tack till alla er.

* Detta år träffade jag även en massa människor som kommit att bli världigt viktiga för mig. Ni vet själva vilka ni är. Tycker om er sååå mycket.


ja.. det var nog det stora...

Hoppa ni hade en trevlig nyårskväll!

Nu ska jag somna framför TV'n tänkte jag!

All lycka 2009!

Puss

Mius


Bjuder på två bilder från 2008!


Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards