mian.

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Maria - 18 januari 2010 21:08

läste precis en liten "it-flickas" (ja.. det heter ju it-girl på engelska!)blogg och blev fett avundsjuk! Antingen är det hon som bara visar upp dom äckligt glassiga delarna av sitt liv i sin blogg eller så är det jag som har ett jävligt trist liv! Jag menar här är det fanimej vardag dom flesta dagarna i veckan. Klart det händer oförutsedde underbara hyss lite då och då men mina hyss verkar ju inte riktigt i klass med denna it-flickas.... Nästa avundsjuke-faktor är att hon bor i vår vackra huvudstad vilken jag har en så sjuuuuuk längtan efter just nu. Jag älskar sthlm. Har alltid gjort! Förra året var jag där bara tre ggr.. året innan betydligt fler med tanke på att jag gjorde körslaget där då. Detta året ska vi fan sätta rekord i sthlms-besök! Tycker staden är så vacker och där är ju sjukt bra utbud av allt.. Men jag hade nog inte velat bo där. Nä.. för någonstans så gillar jag ju verkligen min lilla vardag här hemma. Men ibland när man läser små it-flickors bloggar så drömmer man sig bort lite..till fina butiker..fina caféer.. och fina nattklubbar.


Min vardag tickar på.. har fått skrivit lite och känner mig nöjd med det jag gjort. Nyss blev det även middag (läs: knäckebröd med köttbullar på och stort glas rödvin)och nu funderar jag på vad jag ska fylla resten av kvällen med.. Och vad ska jag göra imorgon?? En bra sak är iaf att jag kanske sticker till Malta 4 dagar i slutet på maj! Hade varit toppen och skitkul! Behöver verkligen byta miljö... Det ska jag iofs göra redan nästa helg då jag faktiskt ska till sthlm (!) och tassa rundor i bröllopsklänningar :) Ska bli kul!


Puss

Mius

Av Maria - 18 januari 2010 17:24

Caroline påpekade för mig igår när vi sågs att jag blivit för-jävla-dålig på att blogga! Hon har så rätt den kloka caroline! jag är verkligen kass på att blogga just nu! Har funderat lite på varför idag.. Det är nog för att jag har ett så skummt schema! Vissa veckor är det bara så lugnt så att jag nästan får panik och kräks på alltihop och andra veckor så har jag så galet mycket att göra så då kräks jag nästan för det... det är jeekligt ojämnt helt enkelt! Tyvärr resulterar det i att bloggen blir lite lidande när jag har mycket att göra... alltså kan ni förstå att jag har haft mycket att göra den senaste veckan och så helt plötsligt sitter jag här och är ledig och har tid att skriva...typ.


Ikväll ska jag njuta av att skapa känner jag. Va flummigt!!!, tänker ni. Ja.. det är det kanske men jag älskar att skapa!! När jag pratar om att skapa kan det innebära en massa saker... skriva, rita, måla, skriva musik, spela, inreda.. Ikväll blir det lite inredning, lite musik skrivande och lite spelande. Har huvudet fullt av idéer som jag måste göra något av! Känns verkligen så sjukt bra sen när man gjort något sådant!


Måste förresten berätta om ett kap jag gjorde idag! Var på jakt efter ett minneskort till rasmus playstation när jag sprang på fiiiiinaste och mest perfekta stövlarna!! (ska fota...sen) 1250 spänn hade dom kostat... men nu var det 70(!!!!)% Helt övervackra och helt perfekta för mig att jobba i då mina gamla jobbestövlar är heeeelt sönder vid detta laget. Så hade dom inte min storlek i den butiken men på Nova Lund hittade jag min storlek. 375 spänn senare var dom miiiina!!! I am so happy!! Toppen toppen toppen!!


Puss

Mius

  Skål för skorna!! (ååååå vad jag saknar att vara solbränd förresten....)

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards