mian.

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

jag är lite avis..

Av Maria - 18 januari 2010 21:08

läste precis en liten "it-flickas" (ja.. det heter ju it-girl på engelska!)blogg och blev fett avundsjuk! Antingen är det hon som bara visar upp dom äckligt glassiga delarna av sitt liv i sin blogg eller så är det jag som har ett jävligt trist liv! Jag menar här är det fanimej vardag dom flesta dagarna i veckan. Klart det händer oförutsedde underbara hyss lite då och då men mina hyss verkar ju inte riktigt i klass med denna it-flickas.... Nästa avundsjuke-faktor är att hon bor i vår vackra huvudstad vilken jag har en så sjuuuuuk längtan efter just nu. Jag älskar sthlm. Har alltid gjort! Förra året var jag där bara tre ggr.. året innan betydligt fler med tanke på att jag gjorde körslaget där då. Detta året ska vi fan sätta rekord i sthlms-besök! Tycker staden är så vacker och där är ju sjukt bra utbud av allt.. Men jag hade nog inte velat bo där. Nä.. för någonstans så gillar jag ju verkligen min lilla vardag här hemma. Men ibland när man läser små it-flickors bloggar så drömmer man sig bort lite..till fina butiker..fina caféer.. och fina nattklubbar.


Min vardag tickar på.. har fått skrivit lite och känner mig nöjd med det jag gjort. Nyss blev det även middag (läs: knäckebröd med köttbullar på och stort glas rödvin)och nu funderar jag på vad jag ska fylla resten av kvällen med.. Och vad ska jag göra imorgon?? En bra sak är iaf att jag kanske sticker till Malta 4 dagar i slutet på maj! Hade varit toppen och skitkul! Behöver verkligen byta miljö... Det ska jag iofs göra redan nästa helg då jag faktiskt ska till sthlm (!) och tassa rundor i bröllopsklänningar :) Ska bli kul!


Puss

Mius

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards