mian.

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Maria - 4 januari 2010 01:13


Hittade denna lilla darlingen på nätet... hon har gjort en dans till vår första låt med Opposite Turn! Blev superglad... trodde ingen alls hade hört den! Tack du söta lilla barn! Du lyste upp min dag :)

Av Maria - 4 januari 2010 00:32

har luskat lite på nätets modesidor samt i div tidningar och funderat lite på vad man ska införskaffa/vilja ha/återanvända i vår.. Dett är vad jag tror, men frågan för dagen är - vad tror ni?


Jag tror:

- Antingen jättelite eller jättemycket. Alltså inga tröjor med en liten nit eller smyg-puffärm utan ska det va så ska det. Och ska det inte va så ska det inte vara alls. Då kör man istället på superenkelt. Tror detta gäller allt typ. Anting grymt flippade jeans eller helt otvättade enkla. Antingen sjuka mönster eller helt enfärgat. Antingen extrema former eller väldigt rak siluett. Antingen enkelt smink eller massa svart/knalligt läppstift/starkt färgade naglar osv...


- Paljetter. Jag tror att alla människor skulle må bra av att inför paljetter i vardagsstassen. Fan va kul att titta på om inget annat! Tycker dessutom att även pojkarna gott kunde glittra lite ibland. Det behöver inte vara mycket men lite mer än nu hade varit najs! Överhuvudtaget ska vi nog sluta se paljetter som något vi enbart få ha på oss på fest. Nej, bara kör!


- Snygg OCH sköna skor. Ja, jag älskar också höga klackar och visst planerar man att bara sitta i en bar/på en restaurang hela kvällen så funkar ju högklackat utmärkt. MEN, om man tänkte rejva loss till favoritlåten så behöver man faktiskt skor som pallar detta. Mitt tips - extraskor i väskan. Converse/färglada jympaskor/ballerina är också sjukt snyggt och kan faktiskt vara ett mycket trevligt komplement till och med till en coctailklänning. Med lite charm och glatt humör funkar allt :) Och så slipper man ge upp när man har som roligast bara för att man har ont som fasiken i fötterna.


- Nitar. Må så va att detta sägs vara ute men nej fan. Jag personligen älskar nitar i alla former och tänker fan bära det så mycket jag bara kan! Rockstjärnelooken är het för evigt om man lyssnar på mig. Bling on! Och om man tycker att något plagg man äger borde ha lite mer nitar på sig så kan man köpa nitar i lösvikt på shock.se för 2kr/st ;) Tips!


- Leggings i alla former. Alla är snygga i leggings. Alla. Ett par eggings sitter ju alltid som dom ska (om man inte av mistag skaffar sig camel-toe....) och det är mer än vad jeans gör ibland. Fullt sittande jeans är en synd. Men leggings, det funkar på alla! Dessutom har nu alla chans att fuska till lite läderlook, eller omskinn, velour eller till och med jeans. Något som kan vara lite problematiskt i vanliga byxor med gylf och skit. Nä, leve leggingsen!


- Halsdukar. Jag har alltid älskat halsdukar/scarfsar och liknande. Halsen håller sig i toppform och det är sjukt mysigt. Gärna mycket mönster till en i övrigt enkel topp eller lite bohemkänsla med oversizeklädsel + oversizesjal! <3


- Vit skjorta. No reason. It's just fint.


- Inte bara ett halsband - många! Inte bara ett litet tamt silverhalsband i ringningen. Ta tre istället, eller 5! Leta också gärna upp lite udda berlocker som symboliserar dig. Och NEJ - INTE Tomas Sabo berlocker. Som ska bara sitta i armband. Men kolla på second hands, eller privatägda smyckesbutiker. Hemslöjdsaffärer och muséeum kan också ha coola. Och utomlands, förstås! Samma sak gäller om man bär pärlor eller feta guldkedjor eller vad som helst - många is the word.


- Coola strumbyxor. Det finns verkligen grymt många snygga strumpbyxor och nu så här medan solen fortfarande ligger och sover så är ju det ty en nödvändinghet om man ska slippa urinvägsinfektion och annat skit. Och det är ju verkligen så snyggt! En cool färg, eller mönster, på strumbyxorna är ett sjukt gött komplement till LBD'n! Pimp your legs!


- Utstickande väskor. Rent tekniskt sett så behöver man inte så många "praktiska väskor". Har man en lagom stor svart väska, en conjacsfärgad (i bra skinn), en datorväska, eventuellt en grå väska och en rymlig resväska så har man vad man "behöver". Så när man har dessa väskor så tycker jag att man ska sluta vara praktisk och istället köpa det som tilltalar ögat. Om man äger en knallgul väska som man verkligen älskar så hittar man tillfälle att använda den, även om det inte är den mest praktiska väskan i världen. Och vem säger förresten att man måste dra rundor på sitt vardagsskit i en tråkig svart väska? Den väskan kan väl lika gärna vara i grönt krocko-skinn? Egentligen, syftet med hela väsk-idén var väl egentligen bara att bära sakerna i något. Och det kan man ju göra i en grön krockoväska också....


- Snygga underkläder. Detta måste jag bättra mig på. Fan va gött det är att känna sig snygg rakt igenom inte bara på "det övre lagret". Nä, välsittande snygga underkläder ska bli mitt nyårslöfte att leva i.


Ja.. så tror jag... men som sagt, vad tror ni? Kan ni inte lista era fem måsten inför våren?? Inpirera mig!


Puss

Mius


 

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards