mian.

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Maria - 1 januari 2010 16:25

ja, det är det fan! hur galet är inte det??

hade ni ett bra nyår? Mitt firande var otroligt lugnt. Var hemma hos mamma och håkan på eskilsminne och åt hummer. Med var också min stjärna Helen :) Rasmus jobbade tyvärr men tro mig, jag har tagit igen alla nyårspussarna idag ;)


Skrev ju en liten nyårs-uppdatering för någon dag sen men jag känner att jag har glömt sammansfatta året på något sätt så jag får nog göra det.


2009 skulle nog kunna beskrivas som ett ganska hektsikt år för min del. Dock ett väldigt bra år också. Började året med vinterkräksjukan tillsammans med min bättre hälft i soffan i hans gamla lägenhet. Låter äckligt men det var fint. Bara han och jag. Sen kom det ett samtal i januari som uppfyllde en av mina drömmar - jag fick vara med i en melodifestival :) Så i slutet på januari drog jag till Danmark och tävlade tillsammans med trine jepsen i MDGP 2009. Sjukt upplevelse kan jag säga! Ryse fortfarande när jag tänker på det. Galet nyttigt också för jag fick jobba med tv på ett sätt som jag inte riktigt gjort innan. Fick faktiskt egentligen jobba med två melodifestivaler förra året eftersom jag var med i arbetet när Arash jobbade fram låten Always också. Även det en underbar upplevelse som gett mig många andra framgångar och dessutom en fin vän i Arash :) I februari jobbade jag en sväng med Günter och Amir Ali. Ny studio och nya underbara människor. Loved it. Just det, i januari tog jag ju även examen som dramapedagog! Kändes bra och detta ledde till ett jobb som dramapedagog på Studioteatern i Malmö.


I slutet på februari hoppade jag på ett lång-vik som lärare på Ättekulla skolan i HBG. Hade 7 fina veckor där tillsammans med klas 2. På kuppen lärde jag känna Sara som är lärare där ganska väl och det är verkligen en fin människa kan jag säga er! Under februari hade jag och Rasmus en liten svacka då livet helt plötsligt började komma ifatt oss. Vi bodde alldeles för trångt i hans lägenhet och min lägenhet i HBG stod mest bara tom och kostade massa pengar. Efter många disskussioner kom vi fram till att vi skulle satsa på ett gemensamt boende i Malmö and so we did. Efter att ha sökt typ 1000 lägenheter så fick vi beskedet att vi fått en trea på möllan i Malmö med inflyttning redan 1 juni!! UNDERBART!! Så våren kretsade mycket kring detta kan jag säga. Ja, Rasmus hann ju med att fylla 30 också :) Min fina man blev gammal haha ;)


Hela maj höll vi på med flytten kändes det som. Ja, jag jobbade nog en hel del också iofs men mestadels var det flytten som gällde. Så kom till slut den 1:e juni och vi fick flytta in. Kändes nästan overkligt att ha så mycket plats men shit vad vi trivdes! Lagom till midsommar hade vi fått ordning i ägenheten så då blev det midsommarfest med alla våra närmsta vänner. Kändes underbart att få välkomna dem i vår fina lägenhet och dela den dagen med dem :) Passade samtidigt på att fira min 22-årsdag :) Sen om sommaren på allvar och jag jobbade en hel del. Rasmus fick äran att delta i midnattskonserter utanför Osby och jag och hela familjen åkte dit och fick se min älskling briljera både som gittarrist och eldblåsare (!). Vår vän Marcus gifte sig med sin Eva och jag och Rasmus njöt i fulla drag av sommaren. Vi spenderade en hel del tid ute i min pappas hus och mös vid havet. Spenderade även några fina kvällar med mina vackra vänner i HBG, ibalnd på någon krog och ibland vid någon strand eller på något fik :) Sen föddes min systerdotter Elin i juli och det var ju självklart helt magiskt att få ytterligare en unge att älska.


I augusti krängde Noomi på sig skolväskan och började skolan. Stolt Rasmus mms:ade bilder på Noomsan på skolgården till typ halva släkten :) Sen i september åkte vi upp till Stockholm och överraskades med ett skivkontrakt som vi glatt skrev på. Min dröm hade gått i uppfyllelse kändes det som. Lyckan var total och vi började jobba med nytt material. Vi blev även bjudna upp till Syhlm där vi gjorde vår premiärspelning i kungsträdgården. 


Under hösten kom tyvärr beskedet att Rasmus pappa hade drabbats av cancer så stor del av september och oktober spenderade vi tillsammans med honom. den 24:e oktober gav hans hjärta upp och vi saknar honom varje dag sedan dess. Dessbättre mådde han relativt bra ända tills de sista dagarna så vi och Noomi fick chansen att vara med honom mycket. Kommer aldrig glömma några av de sakerna han helt omedvetet lärde mig men det är så speciella saker så dom vill jag spara inom mig.I oktober hann vi även fira Håkans 50-årsdag med stort fest. Verkligen superlyckat!


I november åkte rasmus iväg och var borta nästan hela månaden. Jag och Helen tog oss i kragen och åkte till Kroatien och mötte upp honom. Vi fick 4 underbara dagar där och njöt verkligen järnet :) Hann även med att turnera rundor med några visningar i vårt avlånga land under novembermånad och det var verkligen sjukt kul!! Sen kom december och min teatergrupp spelade upp sin uppsättning av Tummelisa. Vikarierade även en hel del samt stod i studion en del med Arash. Kul månad som avslutades med julafton i vår lägenhet. Kändes toppen att kunna bjuda hem till sig själv för en gång skull!


2009 har det såklart hunnit hända en hel del annat också. Kompisar har förlovat sig, vissa har delat på sig, andra har blivit sambos. Vissa vänner har jag tyvärr inte hunnit träffa så mycket, andra har jag sett mer än vanligt. Kort sagt har dett varit ett mycket bra år och jag ser fram emot ett lika fint 2010! Nu8 ska jag snart börja detta år med att hyra film och köpa pizza med min stora kärlek i världen.


HA NU ETT FINT 2010 MINA VÄNNER!!!


MDGP 2009 


  Jag och Rasmus på en bröllopsmässa i Landskrona


 

Photoshoot med Nela i april


  Songs from the wood som Rasmus deltog i


  Besök på Tosselilla i augusti med hela familjen :)


  Malmöfestival med Sleezy <3


          Sommar...


    Höst...


  Och hela familjen precis innan jul <3

   

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards