mian.

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Maria - 23 oktober 2009 19:19

Här hemma befinner vi oss i vakum idag. verkligen en skitjobbigt situation går min älskade sambo igenom och det är galet svårt att veta hur man ska kunna hjälpa honom även om det är det ända man vill. Nu har han åkt iväg till ett ställe där han måste vara just nu och jag sitter här hemma. ska försöka distrahera mitt huvud med Idol men jag vet inte riktigt hur bra det kommer gå om jag ska vara ärlig...


Fan va allt sånt som man i vanliga fall stressar rumpan av sig kring blir sekundärt när sånt här händer i familjen. Någonstans måste jag säga att det är lite skönt. Hittade ett mail i min icke-fungerande dator om att jag tydligen missade ett möte i onsdags.. jaha, much to do about nothing känner jag idag. Hade det varit en vanlig dag hade jag flippat ut, hetsringt och bett om ursäkt och kanske även fällt en tår. Men inte idag... idag är det all fokus på att kunna vara en bra stöd för min sambo. Jobbet får vänta.


Hoppas allt är bra med er där ute.

Puss

Mius


wedding  

håller dig när du faller....

Av Maria - 23 oktober 2009 00:39

baby sover   ebbe bebis  

två av mina favorit killar på väg till John Blund-land...


Suck och stön varför är jag så satans dålig på att gå och lägga mig? Har verkligen så sjukt kassa kvällsrutiner. En avnlig kväll i familjen Månsson/Ehrnborn ser ut som så att vi börjar varva ner runt 6-7 kanske.. funderar ut vad vi ska äta.. sen tar det en timme innan det slutligen blir mat. Efter det slappar man lite innan man sätter in i diskmaskinen, i den vevan brukar jag även ta en liten runda i köket och styra upp det (älskar rena köksytor!), därefter kolla man lite på tv, rasmus kollar rundor på internet eftersom jag valt att  se ett program som han inte är intresserad av. Sen brukar min syrra ringa också pratar vi typ en timme medan vi sitter på våra respektive balkonger och tar ett par cigaretter (fyy på oss!). Sen kommer jag in i soffan igen.. då är klockan typ halv 12. Då är det min tur att checka nätete eftersom vid den tiden är Navy CIS på tv så rasmus har fullt upp haha! Sen blir det två o en halv män (2 avsnitt). Jag sitter vid detta laget fortfarande vid datorn och rasmus spelar gitarr samtidigt som han tittar på tv (jag har blivit mästare på att stänga ute ljudet av en gitarr. hör inte ens när han börjar klinka!). Sen blir det spin city och vid detta laget brukar jag inse att jag varit uppe för länge...igen.

Så imorgon kommer jag vakna ca 09.10 (jag är en levande väckarklocka) och se ut som ett lik. Trött trots att jag sovit hyffsat länge... och sen drar rutinerna igång igen.


Vad tråkigt det låter??!!


Ja.. må så va.. men det är fan också jävligt  fint att få leva i en sådan här trygghet och dela alla dessa rutinerna med någon! Få vara morgonsur på någon.. få bli väckt, när man för 500:e gången somnat på soffan, av någon.. Jo, innerst inne gillar jag det!


Men nu borde jag verkligen sova... nu hör jag till o med ljudet av rasmus gitarr.. det måste vara ett tecken på att mitt huvud behöver en dos vila.

Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards