mian.

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Maria - 19 oktober 2009 22:16

Snackade ju om second hand innan och fick lite feeling.... Tänkte därför lista mina 10 favorit-second-hand-fynd!Vi går baklänges och fram...


10. En blommig hängsleklänning på Vintage By Humana (Lund) för 20 spänn. Den är sjukt söt men dessvärre inte toppen i passformen. MEN! En vacker dag ska jag komma på hur jag ska göra för att den ska sitta snyggt :)

9. En stor brun kuvertväska inköpt på FRAMTID (Helsingborg) för 5 spänn. Sjukt snygg, men lite opraktisk då det är en kuvertväska modell större, därav endast en 9:onde plats.

8. Servettringar i silver med rosetter på. Köpte dom på FRAMTID för 10 kr/för 2. Sjukt söta! Perfekta för en mysig middag med my loooove...

7. Mina vinröda skinnstövlar, även dom från FRAMTID. 40 spänn! SJUKT SNYGGA!! Definitivt ett par av mina favoritstövlar (och jag har måååånga stövlar...).

6. Måste nästan sätta min vas som jag köpte idag där! Otroligt stor och snygg! 20 kr på MYRORNA var den definitivt värd!!

5. Min stora spritflaska från FRAMTID får bo här. Jag älskar allt som glittrar så när jag hittade en stor flaska som ser ut som om den var klädd med diamanter så hostade jag snabbt upp dom 60 kronorna den kostade!

4. Alla vackra krukor som jag köpt på olika second hand affärer. HATAR nya krukor! HATAR HATAR HATAR!!!!! Ingen personlighet alls i en limegrön kruka med silverglitter på från Flower Team eller nått.. Men i en vacker, kinainspirerad krukar där glasyren är lite sprucken - där mina vänner finns det själ! Dessutom kostar en kruka typ 2 spänn på second hand vilket gör det hela ännu bättre!!

3. Min stora kinesiska tavla som blev min på Pingstkyrkans second hand (HELSINGBORG) för 50 kr. UNDERBAR! Den får pryda Noomis rum och varenda gång jag ser den blir jag lika glad!

2. Här kommer alla mina kökssaker som även dom kommer från olika ställen. Alla mina plåtburkar (samlar på sånna..), mina kinesiska skålar och silverkopparna som pryder vår kryddhylla, vaserna... I LOVE IT ALL!!!

1. Dadatadam..... Numero uno... vad ska hamna där tänker ni?? Vad kan toppa alla dom vackra sakerna hon redan pratat om?? Jo, kära ni - the one and only - MIN PÄLS! DEN ÄR FAAAAAAAAAB!!!!!!!!!! Sjukt sjukt sjukt fin... Min päls är en något kortare variant som man sätter ett läderbälte i midjan på. Den är i super-skick, precis min storlek (vilket är svårt att hitta eftersom det tydligen bara är gamla försjunka tanter som lämnar in sina pälsar till second hand) och alldeles underbar. 300 pix betalde jag för denna skönhet på UFF (Helsingborg) för några år sen.


 

Min fina vas med fiiina liljor i... Mormors gamla paraply och två små elefanter som jag fick av min vän Anna Elowson när jag var liten och en groda i sten bor på detta lilla bord...


Ja.. det var allaes?? Har inte ni gjort några vintage fynd?? Kan ni inte berätta?? Eller har ni några fina arv eller andra saker ni fått av någon närstående som ni vill berätta om??  Tell me.. Som ni säkert fattar är detta en stor passion för mig!!


Har några andra saker här hemma som också är gamla och som jag älskar. En prisma-formad parfymflaska som jag fått av mormor, en 80-tals lampa som min sköna svärmor kom med, mitt köksbord som jag målat om i svart lackfärg som kommer från blocket, den stora spegeln i hallen som även den kommer från svärmor och senast igår fick jag faktiskt ännu en underbar plåtburk (denna gång i kinesisk stil med ankor på) av min fina pappa. Tack!


Nä.. ska in te tjata mer nu men jag återkommer en annan dag med tips på vad man ska leta efter i second hand affärer och vilka affärer som är bra :)

Puss

Mius


 

Mormors parfymflaska.... haha förresten jag är inte så troende direkt... men gillar mitt Jesus-ljus ändå :) Finns att köpa på www.happystore.se!


 


 

Fin burk och the mirror ;)







Av Maria - 19 oktober 2009 13:38

har haft en sjukt mysig höstdag. Ni vet en sånn dag då man bara strosar rundor, andas in god och frisk luft utan att vara på väg nånstans. Har tassat rundor i min del av staden och kikat i små butiker som jag tycker om. Fick med mig lite hem också :)

- Tvålpump att ha diskmedel i. HATAR diskmedelsflaskor.. groteskt fult!

- Nytt glas att ha tandborstar i. Sånna glas blir nämligen sjukt äckliga ganska fort.. Nu blev det ett svart glas.. äcklet syns inte lika tydligt då ;)

- Blus och chanel-inspirerad väska från Vintage by Humana. Cute :)

- Flaska till olivolja. Även där.. hatar sånna flaskor med märken och skit på som olivolja säljs i..

- En STOR vas från Myrornas heminredningsavdelning. Om ni inte klurat ut det redan så älskar  jag second hand. Fråga Steffi, hon har mer än ofta blivit smärtsamt påmind om detta när jag har någon av alla mina väskor med med mig som jag köpt för typ 5 spänn... hehehe. Och vaser är så sjukt mycket snygga och personligare när dom är second hand! Tänk på det alla IKEA-lovers ;)

- Och sist men inte minst - BLOMMOR!!!!! Oooohhhh I LOVE IT!!!! Färska snittblommor från torget är typ det vackraste i världen. Idag  blev det ett fång vita liljor till min nya vas....<3


Sen kom jag på en annan skrämmande sak... snart är det jul!!! gaaaaah!!! Hur fanken ska man hinna med när åren går så fort??? Vad ska jag önska mig?? Och vad önskar sig alla andra?? Vilken färg på julpynt ska jag köra i år? Var ska granen stå?? Ska jag återigen bojkotta tomtar eller ska någon liten kitschig tomtefjant få leta sig in i år?? Frågorna är många... HJÄLP MIG!!!!


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards