mian.

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Min Rasmus

Av Maria - 29 augusti 2008 00:20

Måste göra en jävligt tjejig sak och bara totalt hylla den person som jag delar många av dygnets timmar med - min underbara Rasmus.

Tänkte rada upp en liten lista så att ni ska förstå varför just denna man är så speciell för mig:


- För att han tycker att jag definitivt ska gå på tjejmiddag trots att han och jag egentligen har bestämt att vi ska hitta på något den dagen.

- För att han kramar och pussar på mig under natten konstant, även fast han sover.

- För att han är helt lugn trots att jag spiller ut en kopp kaffe över hans mobil, papper och allt annat viktigt.

- För att han tillåter mig att totalt göra om hans lägenhet.

- För att han blir lite halvledsen när han får reda på att jag fått längre kontrakt på min lägenhet eftersom han hoppades på att jag skulle bli tvungen att flytta hem till honom.

- För att jag nästan alltid får välja vilken film vi ska se.

- För att han orkar gå i 20000 klädaffärer.

- För att han älskar sushi precis som jag.

- För att han är så sjukt stolt över mig när jag jobbar och alltid påtalar att jag har sjuk talang osv.

- För att han hjälper mig med att komma på bra stämmor, repar med mig, sätter musik till mina texter och hjälper mig i mitt arbete konstant.

- För att han masserar mig trots att hans händer är fucked.

- För att han skrattar åt uttrycker "Käften Ali" precis som jag.

- För att han gråter när jag sjunger "Evighet".

- För att han står ut med alla mina idéer typ att bara leva på iste, tokstäda tidigt på morgonen, dricka minttu tills jag kräks och vara lyrisk kring barn.

- För att han är så mån om sin dotter och om att vi tre ska vara en helt underbar liten familj.

- För att han kan tänka sig att döpa ett barn till Jenna.

- För att han anstränger sig till det yttersta för att jag ska lyckas.

- För att han ringer mig var 5 minut när han står på scenen samtidigt som Europe spelar bara för att jag ska få känna mig delaktig i hans enorma glädje.

- För att han vill ha konstig musik på sitt bröllop, precis som jag.

- För att han kan sitta i bilen och snacka skit med mig i många, många, många timmar.

- För att han visar på alla möjliga sätt hur mycket han älskar mig.


Och jag älskar honom. Precis lika mycket.


Du och jag Baby <3 Hoppas alla får uppleva liknande känslor som jag har för dig någon gång i sitt liv. Detta är galet. Galet bra.


Mia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards