mian.

Alla inlägg den 9 april 2009

Av Maria - 9 april 2009 12:53

Igår började jag ta tag i min lägenhet efter underbara tips från fiiina Liiina :) Mamma hjälpte mig så hon började med att gå igenom en massa massa massa post (läs:reklam) som hade hopat sig i min hall. Jag däremot gick på det riktigt jävliga projektet - garderoben! usch och fy! Men det gav resultat! En säck att skänka bort, en säck till syrran, vinterkläder bortplockade och allt annat packat! Hann faktsikt packa en del av mina skor också :) How about that ;)


Kvälen spenderade jag sen med mina underbara flickkompisar längst strandpromenaden i HBG :) Vi filosoferade kring livet som vanligt. Vem kommer skaffa barn först? Vem kommer gifta sig först? Ska våldtäcktsmannen som härjar i mina kvarter åka fast snart? Var är mänskligheten på väg? Kommer man nånsin har råd att köpa en lägenhet/hus? Var ska vi bo när vi blir "stora"?


Det roliga är att samma frågor har varit aktuella i typ 10 år mellan oss. Dock har vi liksom missat att vi faktiskt redan har besvarat en del av dom frågorna! Kanske är det problemet med att hänga ihop med samma folk som man gjorde genom hela skolgången? Hahaha.. nää, det är det som är det fina!


Funderade lite själv sen också... Är man som ung idag verkligen så inpräntad med att "husen kommer alltid va så dyra så att jag aldrig får råd" eller "Den man träffar innan man är 30 kommer man inte få åldras med.. sånt händer inte längre..,." Fan va segt i så fall! Vad har man då att hoppas på?


Ähh.. jag tänker fortsätta hoppas! Hoppas på att våldtäcktsmannen åker fast, att jag en dag har råd att köpa mitt boende, att jag får lova att åldras med den personen jag lever med idag, att alla mina vänner inkl. jag själv en vacker dag får gifta oss och skaffa barn samt att mina underbara barndomsvänner och jag alltid ska hålla ihop! Fan, vi har klarat det i 20 år, de 20 åren som det händer så sjuka förändringar under, då ska vi nog klara det misnt 20 år till :)


Love u all!

Puss

Mius!

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards