mian.

Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Maria - 21 juni 2007 10:03

Helle fick mig att förstå en sak igår som jag på något sätt haft svårt att få in i huvudet... Jag gör vad jag vill nu! Det är helt sjukt.. jag gör verkligen det.. och ingen ingen ingen kan säga något emot! Herregud...


Igår när jag var och sjöng så frågade min mammas kompis mig om jag hade förlovat mig för hon såg att jag hade ring på vänster finger. Nu har den ringen suttit där sen jag vad 14 och det är INTE en förlovningsring utan en konfirmationsring som gått i släkten och som helt enkelt inte passar på höger hand, men anyway. Så tänkte jag först "nä men herregud, hur kan hon tro det???" men sen fattade jag lite... Hon själv (som för övrigt är mamma till en av mina kompisar) förlovade sig när hon var 21. Mamma själv förlovade sig när hon var 24-25 typ. Många av mina kompisars föräldrar har bara varit typ 22 när dom förlovade sig och fick barn. Och nu är jag 20 år. What what what. Jag fattar det inte. Är det dags at ta sig själv på så stort allvar nu eller?? Visst.. tanken har väl slagit en men på något sätt fattar jag ändå inte att jag faktiskt FÅR! Jag måste inte fråga Mamma längre, jag måste inte bo hos mina föräldrar, jag gör vad JAG vill.


Hur som helst, för att återknyta till detta med Helen. Oh wonderful helen som ibland lyckas få in sånna enormt smarta saker utan att ens tänka på dom. Vi pratade om vad hon skulle göra i framtiden och det var typ såhär "ja, jag får ju hoppas att jag kommer in på någon utbildning i höst och då får jag ju flytta dit. och då ska jag skaffa egen hund för Pappa har lovat att ta hand om den när jag drar till USA ett tag". Okej, för gemene man kanske detta inte låter så cleaver men för mig så gjorde det de! Helen gör precis det HON vill. HON vill plugga och flytta ifrån HBG, då gör hon det. HON vill skaffa hund, då gör hon det. HON vill åka till USA ett tag, då gör hon det.

Låt mig förklara. Hittills känner inte jag att jag har gjort riktigt det JAG vill. Inom mig färgas jag på något sätt ändå alltid av vad som andra förväntar sig av mig. Men nu har jag bestämt mig. Nu ska jag göra vad JAG vill. Vissa saker kanske inte är så märkvärdiga, men för MIG så är det en big deal. Så förljande ska förverkligas  innan deta året är slut:


- Jag ska flytta min adress dit jag VERKLIGEN vill bo. Botulfsgatan 5c. Älskar denna lägenheten. älskar personen jag delar den med. Älskar att vara sambo, vakna med honom, somna med honom, göra alla vardagssysslor med honom. Många gången har jag tänkt att det kanske är nu man ska va "ung och dum" men det är det inte. Det är nu man ska vara lycklig, och lycklig är jag med honom.

- Jag ska inreda min ena garderog till skogarderob. Har alltid velat ha det och tro mig, alltid behövt det. Nu är det dags. Nu nu nu.

- Jag ska skaffa hund. Min familj ska bestå av mig, den jag älskar, katten Nanna och en liten vovve. Låter perfekt i mina öron.

- Jag ska spela in en demo. Har skrivit musim hela mitt liv och aldrig vågat göra något av det. Förra sommaren gjorde jag ett litet försök att köra två låtar på en konsert och det blev MEGA uppskattat. Nu ska jag ta tjuren vid hornen och stå för allt. Framför allt våga bara testa vingarna och eventuellt flyga iväg på dom. Hur som helst måste jag bara göra det. saknar min roll som musiker enormt mycket ibland.

- Göra showteamet så enormt framgångsrikt. Kapaciteten finns där nu jävlar ska vi bara ro i hamn det och vi är på sjukt god väg! För trots att jag älskar och saknar min roll som musiker så vill jag aldrig släppa min roll som artist. Att jobba med show är fantastiskt och det vill jag alltid får göra! Love it!

- Resa till alla mina kompisar som inte bor nära Lund haha! Man får ta tillfället i akt att se världen när man har lite folk man kan vara inneboende hos ;)

- Jobba ännu mer effektivt! Man är bara ung en gång.


Det var nog alles... Men det var ju också en del det... Få se hur det går, men man måste iaf ha mål att gå efter!! Detta är mina, återkommer om ett år och ser om några har dragits i hamn :P


Nä.. nu kallar disk, tvätt och en ilsken dammsugare.. Men I love it anyway! 

Kärlek.  

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards