mian.

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

And I want to thank you for giving me the best day of my life.

Av Maria - 12 mars 2012 22:57

Mitt liv är ett ständigt kaos av kontraster. Jag pendlar mellan platser, känslor, roller, land och outfits i ett tempo som skulle göra den bäste schizofren. Min känsla inför detta faktum pendlar i precis samma takt. Ibland (läs: oftast) älskar jag det men det finns dagar då en beständig tillvaro hade varit att föredra. Nä, nu ljög jag, min dubbelnatur trivs bäst i kontrasternas värld, men det finns dagar då jag inte riktigt hänger med. Idag har varit en sådan dag. 


Idag, den 12:e Mars 2012 släpptes vår första video. Sanna mina ord - JAG ÄR SÅ GALET STOLT!!! Jag har drömt om denna dagen hur länge som helst och därav är det ytterst svårt att förstå att denna dag äntligen är här. Jag skulle vilja skrika ut hur enormt tacksam jag är att jag omger mig med så fantastiska människor! Personer som stöttar mig och mitt ljuvliga band, folk som hjälper oss och ser till att det händer underbara saker för oss, alla som kommer med älskvärda ord som peppar och lyfter. FRÅN DJUPET AV MITT HJÄRTA - TACK!!!! 


Samtidigt som detta hände befann jag mig på mitt andra jobb, eller i en av mina andra roller, mitt underbara lärarjobb. Min Facebook går bananas, min fantastiska manager ringer och jublar lovord i luren, jag får sms på sms med lyckönskningar (än en gång TACK!!). Själv är jag på väg att undervisa i engelska och försöker fokusera på böjningar av verb och stavningar av svåra ord. I videon bär jag en pytteliten baddräkt och tungt smink. Dagen till ära bar jag kabelstickad tröja, Primark-jeans, inneskor och som hastigast hade jag sprungit förbi spegeln med en mascara. Samma person, men en helt annan roll. 


För att komplicera det hela så kom jag nyss hem ifrån en mycket känslofylld resa till London så delar av mitt huvud är kvar där, eller rättare sagt, mitt hjärta stannade visst kvar där hos någon som förtjänade varenda liten bit av det. Ni förstår splittringen va? Som om jag var uppdelad i massvis av olika små partiklar, eller kanske olika karaktärer. Känner ni igen er? Snälla säg att ni också är yra ibland!


Så vad gör man? Jo, man ringer dom som känner en utan och innan. Dom som skiter fullständigt i att jag är splittrad. Som vet att mitt hjärta är i England, som har full koll på att jag till vardags inte klär mig i pytteliten baddräkt och som älskar RTS-Maria precis lika mycket som Lärar-Maria. Tacka Gud för er! Vad vore livet utan er? Dessa samtal resulterade i att jag tillslut lade fokus på något helt annant ett tag, på vardagliga små dilemman, och när det var gjort hade jag landat. Firade denna landning med att gå och handla iförd pyjamas samt att tända upp varenda doftljus i min lägenhet. Fantastiskt! 


Nu sitter jag här och njuter av en salig blandning av dofter, käkar Brago-kex och kollar Kvällsöppet. Tror det brukar kallas vardagslyx? Har läst alla vackra kommentarer som mina nära och kära klottrat ner i min logg. Ni är finast i världen, glöm ALDRIG det! Gråtit en skvätt, skrattat lite, läst en skvallertidning, pratat om att min bil inte klarade besiktningen med Mamma, slagit in 9-års present. Snart ska jag krypa ner i min nybäddade säng, orkar jag så tvättar jag av den lilla mascaran som sitter kvar, kanske låter jag bli. Vi får se. 


På ett större plan så rör sig mina tankar mycket kring vad min kalender skriker ut för tillfället. Jag har en sådan Paulo Coelho (stavning på hans namn?) kalender, kan verkligen inte köra på mobilversionen då jag har en förkärlek för att kladda, och den innehåller massa "kloka ord". Varje månad har dessutom ett tema och Mars tema är "BESLUT". Är det dags att ta beslut nu? Ja, varför inte?! Förra månaden kallades för "VANDRING" och det stämde ganska bra in på mitt liv. Februari var en vandring. En vandring mot något annat. Ja, det är väl kanske alla månader i och för sig, men februari var en vandring i kvadrat. Det här med beslut då? Ja, hittils har jag nog helt omedvetet lyckats ta en del beslut. Låt oss hoppas att det var goda beslut, vi får väl se. 


Och för att avrunda det hela - för 10 månader sedan tog jag ett väldigt bra beslut, nämligen att gå med i den underbara gruppen Rock The Sexy! Här under tänker jag bjuda på vår första video. Gilla, dela, kommentera eller varför inte bara dansa en stund på vardagsrumsgolvet?! Musik är till för att underhålla och jag hoppas verkligen ni blir underhållna av vår lilla visa :) För tusende gången - stort tack till alla som stöttar oss, som hjälper oss, som höjer oss, som skriver till oss, som kollar på videon, som kommer med fantastiska ord, som gjorde videon möjlig, som kom på att vi skulle finnas och som smygdansar till vår musik. Älskar er så otroligt mycket!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards