mian.

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Maria - 20 mars 2012 22:35

Jag är inte mycket för droger, inte alls för droger kanske jag borde säga, men att vara hög på livet är något jag alltid eftersträvar. Idag har jag funderat mycket över just detta fenomen. Jag hoppas ni känner igen er, om inte - ut och jaga dessa ögonblick! För det finns nämligen stunder då man nästan lämnar sin egen kropp och totalt hänger sig åt att vara i nuet eftersom nuet är så fruktansvärt fantastiskt. Faktiskt kan det även slå åt andra hållet, alltså när stunden man befinner sig i är så hemsk så man knappt kan stå upp. I vilket fall som, detta är äkta känslor och äkta känslor är det absolut finaste och häftigaste man kan vara med om. 


Igår sa jag till min syster att jag upplevde att jag inte kände något. Den känslan är typ den värsta känslan som kan drabba mig. När jag bara "gör" och inte känner så mycket på vägen. Jag blir något så fruktansvärt okreativ i sådana stunder! Lite som att försöka springa i kvicksand, det bara går inte. Nä bring on the feelings! Att jag dessutom är en konstant kick-sökande människa hjälper inte det hela. Det måste hända något i mitt liv hela tiden. Att bara gå i samma fotspår varenda dag passar mig verkligen inte. Obs! Läs nu mellan raderna, jag kan också fördriva en dag i joggingställ framför tvn, det är inte det, men jag föredrar galenskapen. 


Detta betyder i förlängningen att jag älskar äkta människor. Människor som har riktiga känslor, som säger vad dom menar, som kan bli sårade och som kan skratta olämpligt högt. Detta betyder också att jag ofta ser till att omge mig med sådana människor för det ger ofta väldigt äkta situationer. Barn är sådana människor. Dom är väldigt raka och i nuet. Många av mina vänner är sådana människor. Kreativa små själar som vill upptäcka omvärlden, som tänker mycket och som drömmer desto mer. Jag älskar dom för det och jag älskar äventyren/sorgerna/kärlekarna/stunderna dom delar med mig. Det är ett konstant flöde av förändring i livet. 


Så alltså - mer äkthet åt folket! Fler kickar! Mer vansinne! Är man ledsen - gråt! Är man glad - skratta! Är man kär - go! Vill man dra - stick! Våga testa vingarna! Ibland faller man men allt som oftast bär vingarna och då hamnar man väldigt högt ovanför molnen! Bara kör!


                                  

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards