mian.

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria - 5 januari 2012 11:23

                                      


"Ain't it funny how some feelings you just can't deny. And you can't move on even though you try. Ain't it strange when you're feeling things you shouldn't feel, oh, I wish this could be real. Ain't it funny how a moment could just change your life. And you don't wanna face what's wrong or right. Ain't it strange how fate can play a part. In the story of your heart"


Vad som är verkligt "funny" är hur man kan dansa rundor som värsta partyprinsessan ena dagen för att sedan vara den mest tragiska lilla ynkling bara några dagar efter. Alltså, denna förkylning! WTF! Längesedan jag var riktigt krasslig, hade nog nästan glömt hur segt det är ;) Ligger i sängen och kollar "Jägarna 2" med täcket uppe vid öronen. Ganska mysigt. Mysigt är det för övrigt att världens bästa Donna kommer hem till Sverige idag!!! Lycka!! 2 hela veckor kommer hon befinna sig på svensk mark. Sjukt bra! 


Nä, vila ännu en timme nu?

xx

Av Maria - 4 januari 2012 20:17

Som den lilla copycat jag är så snodde jag denna listan rakt av från donnacellan.blogg.se . Kändes som en snygg sammanfattning som nog hade varit lite nyttig att knåpa ner.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Massor. Skaffade min första egna Malmölägenhet. Kastade mig rakt ut på en liten resa helt själv för första gången. Skrev på ett kontrakt för att jobba med ett tjejband, dvs jobba i grupp för första gången. Var med på ett writers camp för första gången. 


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Hade nog inga, eller jo, att 2011 skulle bli bättre än 2010 och - ja, det blev det!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, det blev dom :) 


4. Dog någon som stod dig nära?

Nä, som tur var :)


5. Vilka länder besökte du?

Öh... England, England, England, Danmark... var det fler? 


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Skulle nog kunna tänka mig lite mer stabilitet, på alla plan. 


7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

26:e/27:e februari, 17:e/18:e juni, 1:e september, 31:e december.


8. Vad var din största framgång 2011?

Jobbmässigt har det hänt massor. RTS är väl det största, samt att jag fått glädjen att skriva mycket mer detta året. Privat är det nog att jag reste mig när det var relativt mörkt och vände det hela till något ytterst bra!


9. Största misstaget?

Att jag ibland inte sagt vad jag egentligen känt, samt att jag nog skulle varit lite hårdare då och då. 


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Flera gånger, men det man inte dör av stärker en ;)


11. Bästa köpet?

Mina Londonresor. Utan tvivel. 


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Resor, telefonräkningar, min lägenhet och kläder.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

All kärlek som jag fått från mina vänner och min familj har gjort mig väldigt glad. Har hört så otroligt många fina ord om mig själv i år så jag borde nog se till att inte lyssna allt för bra för då kommer jag bli lite väl mallig ;) I övrigt så var beskedet att jag fått min lägenhet, samt alla möten med nya underbara bekanskaper gjort mig extremt glad!


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

Dirty Disco Freak - RTS, One More Chance - FutureProof, Iris - Goo Goo Dolls, Miserable At Best - Mayday Parade, Give Me Everything - Pitbull NeYo, Lost Without You - Darren Hayes


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

All in all har jag varit gladare, men där har vait djupa dalar också. Har dock fått uppleva extrem lycka flera gånger också. Sådan lycka man aldrig trodde att man skulle få uppleva. Lucky me ;)


16. Vad önskar du att du gjort mer?

Hade gott kunnat festa lite mer! Men det finns tydligen bara 24 timmar på dygnet, bara till att plocka upp det detta året! Skulle nog satt ner foten lite fler gånger också. Men gjort är gjort ;)


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Nojat över saker jag i slutändan inte kunde styra över ändå. Helt onödigt.


18. Hur tillbringade du julen?

Hos Pappa med en Bror, storebrors sambo Sara, Pappa, Pappas sambo Ulla, Farmor, Farfar, Extra Morfar och Extra Mormor :)


19. Favoritprogram på TV?

Så Mycket Bättre.


20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej. Ägnar mig inte åt att hata.


21. Bästa boken du läste i år?

Hypnotisören ar rätt bra!


22. Största musikaliska upptäckten?

Massor! Varje dag erbjuder musikaliska upptäckter! Förälskade mig dock lite extra i brittisk pojk-pop detta året :) Och dubstep!


23. Något du önskade dig och fick?

En ny lägenhet - och tadaaaa!! 


24. Något du önskade dig men inte fick?

En miljon på banken. Attans ;)


25. Årets bästa film?

Får man vara tjejig och svara den senaste i Twilightsagan?


26. Vad gjorde du på din födelsedag?

Massor! Först hängde jag med Mac som körde mig till möte med en designer. Sen blev jag bjuden på mys hos bästa Caroline och efter det drog vi iväg på världens roligaste personalfest! Framåt småtimmarna kom min fina syrra och sen drog vi till London på natten. Ytterst bra 24-års dag!


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det finns det väl alltid.. Men det håller jag nog för mig själv ;)


28. Hur skulle du beskriva din stil?

Yr. Full cirkus. All or nothing. 


29. Vad fick dig att må bra?

Alla resor, både till London och med jobb inom Sverige. Och självklart alla fantastiska människor i min omgivning, samt galna kvällar, bra samtal och all ärlighet. 


30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Joel Kinnaman. Alltid.


31. Vem saknade du?

Dom som inte fanns i min närhet.


32. De bästa nya människorna du träffade?

Jonni Wedge, hela RTS och alla som har med oss att göra, Nicklas Sundquist, alla underbara låtskrivare på Writers Campet, Londonfolket. Alla nya männsikor i mitt liv har varit positiva bekanskaper faktiskt! Och dom gamla är ju guld, det vet jag sedan innan ;)



Ja det var alles gott folk! Nu ska denna brutalt förkylda blondin krypa ner under täcket, kolla tv tills jag somnar och förhoppningsvis vakna pigg, frisk och glad :)




                              


Av Maria - 2 januari 2012 23:34

Magi. Nä förresten, det är ett alldeles för litet ord. Behöver något större. Äh, får ge upp, finns inga bra ord för sånt här. Kan närmast beskrivas med känslan av att gå barfota utomhus den 1:e januari. Har ni varit med om det någon gång? Ett tips - testa. 


London är speciellt för mig. Förknippat med så mycket. Främst värme och frihet. Som att lämna allt bakom sig för en liten stund och bara leva ett tag. Inte vara så orolig för vad morgondagen bjuder på. Bara vara här och nu. Är så extremt dålig på att resonera så i vanliga fall. Lever liksom alltid typ en vecka framåt i tiden, i det som komma skall, i det som kanske kan hända, i det som jag egentligen inte vet något om. Värdelöst. Helt j*vla onödigt. Carpe Diem. Mmm.. Just det. 


Men så plötsligt händer det. Man är här och nu, eller kanske, där och i London. Där som allt kan hända. Där man kan hamna i en villa på landsbygden ena dagen för att sedan ha go-go dansare, iförda neonbaddräkter, vid sin sida dagen efter. Där butikspersonalen tilltalar en med "love" och Starbuckskaffet alltid finns inom räckhåll. Där det inget spelar någon roll för en liten, liten stund. Pausknappen har tryckts in och man är ingen och någon samtidigt. Antar att ni hör min bitterhet över det faktum att jag steg på planet och åkte hem va? Det släpper, men inte just idag. 


Tack till min underbara syster och till min vackra bästis för att ni finns. Älskar att skapa nya minnen tillsammans med er (obs, nu fäller jag en liten rörd tår..). Åren blir bara fler och fler och mina händer kramar era hårdare och hårdare. Ni vet vad jag känner långt innan jag själv vet det, ni är mästare på att läsa av mitt tonläge och blicken i mina ögon. Trots obehaget detta kan ge mig ibland, med tanke på att ni genomskådar mig på 1 sekund blankt, så älskar jag det. Älskar er. Mer än ord kan beskriva, mer än jag någonsin kommer kunna visa, mer än ni någonsin kommer förstå. 


Och min underbara lilla Donna. Det finns männsikor som man totalklickar med. Som man ler bara man tänker på. Donna är en sån. En sån som alltid säger bra saker, som alltid ger ärliga kramar, som gör att man hamnar på totalt otippade ställen och vars skratt smittar värre än std's ;) Är så kär i denna tjej! Och så enormt tacksam för dom underbara dagarna jag precis haft med henne. Tack älskade älskade älskade du!!!!!!!!


För övrigt måste jag hylla en annan sak i dagens lita gråtfest - ärlighet. Kan inte sägas nog. Vad vore livet utan dom där ärliga ögonblicken? Då när man inte kan hålla igen. När en kram säger mer än tusen ord, en hand håller hårdare än man räknat med, ett par ögon glittrar som diamanter i solsken, skrattet bubblar som champagne, det som gör ont gör riktigt jävla ont och det som värmer känns som en kamin i bröstet. När det är här och nu. Naket. Helt enkelt ärligt. 


                   



Alla änglar som jag haft glädjen att spendera dom senaste 5 dagarna med - när jag hör någon av följande melodier kommer jag för evigt tänka på er ;)






<3 

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards