mian.

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Just smash something, Yeah mosh for me.

Av Maria - 10 januari 2012 23:39
Yrar rundor i min lägenhet. Min mailbox kan lättast beskrivas med ordet KAOS. Det är ett allmänt virrvarr av bokningar, kom-ihåg-detta-för-helvete-Maria, flygbiljetter, tusen tider, demos, allmänna roligheter, updates och spam. Detta samhälle av konsekvent tillgänglighet, ibland blir det lite mycket av det goda! Detta med att ett nytt år just börjat innebär att allt allt drar igång igen. Alla har tusen idéer, nu ska allt det man inte hann 2011 förverkligas. Det kommer bli grymt, men i uppstarten av saker och ting är det alltid ett smärre kaos.
Ser Christina Scollin på TV och undrar om jag någonsin kommer uppnå ett sådant lugn i mitt liv. Känns fruktansvärt avlägset just nu när jag sitter här med hår som behöver en blondering(typ igår), en telefon som går varm, halvstökig lägenhet och med två halvdruckna "Burn" som enda sällskap. Tror ni den dagen kommer? Ska jag också ha ett litet Bullerby-hus en vacker dag? Rabatter, ett kök som luktar nybakta bullar och en dörrmatta med texten "home sweet home" på? Nja, det var kanske lite till att ta i. Stryk dörrmattan, det kommer aldrig hända, men resten? Den som lever får se.

Tillbaka till kaoset. Ibland önskar jag att jag kunde vara en fluga på min egen vägg. Bara få sitta där och skratta åt mig själv ett tag. Fnissa åt bilden av en fusk-blondin som varvar analyserande med vänner via telefon, massivt mail-svarande, dansande till otaliga Spotify-listor. Se mig själv super fixad inför diverse jobb/fester, morgonsliten, superlycklig och rödgråten. Hade nog varit nyttigt att få den distansen till sig själv ibland. 

Jobbåret 2012 är officiellt igång. Gillar det. Det kommer bli hetsigt till en början. Många hotellnätter, långa dagar, nya upplevelser och nya bekanskaper. Nyttigt. Livet är till för att levas. Så trots att jag för stunden sitter här med lite halvpanik, en stor klump i magen av saknad efter en fin person som är alldeles för långt borta (på alla sätt), nervositet inför vad som komma skall så tror jag ända att det hela ska gå rätt bra. Det måste det. 

Tror vi kör på uttrycket "gör om och gör rätt" i år. Starting now.

Here-we-go!

         
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards