mian.

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Maria - 27 augusti 2009 17:53

vi började dagen med en timmes promenix. duktigt :) efter det började vi tvätta. sen har typ hela dagen gått åt till det. låt mig förklara varför vi helt plötsligt städar  och tvättar som fan. jo - jag är renlighetsfreak egentligen. rasmus är inte det. jag vill helst att allt alltid ligger på sin  plats, all disk är diskad, all tvätt tvättad - alltid! som alla som har ett jobb/familj/hobby fattar så är detta omöjligt. resultatet av min mani blir i vilket fall som att jag går och plockar i princip hela tiden, till den dagen då jag käner att "lite plockande" inte räcker och att rasmus måste hjälpa till. som jag nämnde innan är rasmus inte lika inne på städning som jag så att det krävs liksom att man verkligen kör ett riktigt ryck när han är med och inte går och småplockar lite. vi har pratat om det många gånger han och jag att han ser mer sånt som att en tavla är sned eller att ett bord borde flyttas 5 cm åt något håll, medan jag ser smutsiga strumpor på golvet, damm i handfat, sånt smått skit som fastnar i mattor osv...


därav kör vi allt på ett bräde för det är det enda sättet vi båda blir nöjda.


min lilla trip är flyttad... 7/9 åker vi. ska berätta en annan dag vad det hela gäller men jag kan avslöja att jag är sjukt glad!


Puss

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards