mian.

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

jobbig dag.

Av Maria - 27 november 2009 23:01

jaha... vi ska väl vara fullt ärliga och säga att man haft roligare dagar än den idag. idag "hjälpte vi farfar benny upp till himmlen" som noomi hade sagt, med andra ord - vi var på rasmus pappas begravning. så jävla fel att det var rasmus pappa. helt åt helvete fel generation. noomi satt i mitt knä nästan hela gudtjänsten och grät typ tre niagarafall. lilla hjärtat... känns som att hon kommit på en ny känsla nu liksom - sorg. innan har hon inte haft så bra koll på döden (och det ska vi väl vara tacksamma för att hon sluppit ha!) men idag har hon verkligen funderat och funderat och klurat kring det här med döden och helt plötsligt så bara titta hon på oss och sa "jag kommer aldrig mer få träffa honom va?" "nä..." svarade vi... "men, han hann ju inte lära mig att simma helt!" kläcker då det lilla trollet ur sig. nä, helt sant gumman.. det hann han inte göra. och som sagt.. sen var det niagarafall dagen lång. jag fällde också en och annan tår ska jag villigt erkänna. är ju vida känd för att vara världshistoriens blödigaste person (som till och med har gråtit till 2 1/2 män en gång för att det var "rörande") så jag fick kämpa för att inte producera ett gigantiskt niagarafall bara jag.


hemskt konstigt det här också med att stötta sin sambo igenom en sånn här sak. var liksom inte alls förberedd på det! man tänker liksom att det ska komma när vi är typ 50 och har ett gäng mer eller mindre vuxna barn själva. men nä, så blev det inte i detta fallet. men jag antar att det är lika jobbigt när det än händer på nått sätt... och jag antar också att det ända jag kan göra är att finnas här för min skatt.han var föresten sjukt strong som inte bara uthärdade sin pappas begravning utan dessutom spelade två fina sånger för honom. min starke prins. <3


efter begravningsbestyren åkte vi en sväng till rasmus mormor där noomi sjöng sig till 200 spänn (u go girl!) och sen drog vi tillbaka till malmö. nu har vi käkat indiskt som vi fick levererat till dörren (host! onlinepizza.se host!!) och kikat med ett halvt öga på idol... jag är trött som en vissen maskros. Sitter här i mitt toffsiga hår med smink som har runnit lite och önskar att det ska bli sängdags snart...


jaja, va har ni gjort idag?

Puss

Mius


 

toffsiga maria..


 

godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards