mian.

Direktlänk till inlägg 18 september 2008

byggt koja

Av Maria - 18 september 2008 22:59

jag har ju en liiiiten styvdotter. noomi heter hon. oftast när vi är tillsammans så spenderar vi vår tid i min pojkvän (hennes pappas) lägenhet i malmöööö :) trevlig lägenhet men tyvärr inte så stor. en två är på tok för litet när man är tre. därför kom jag idag på den briljanta idéen att hon skulle få en egen liten koja i denna lägenheten. mest för att samla alla hennes miljontals småprylar på ett och samma ställe men såklart även för att hon ska känna att denna lägenheten faktiskt också är hennes hem trots att hon inte bor här så ofta, att hon har sin egen lilla plats. därav påbörjades projketet "bygga kojja". Platsen för kojan blev en av de två klädkammarna som finns i denna lägenheten. Blev hur bra som helst. vadderat golv, alla grejjerna, skylt på dörren, mysig belysning och fina färger - sen var vi i hamn! Noomi blev hur glad som helst och det var ju det allra bästa :) Ska hem till mamma imorgon och se om inte vi har lite fina vykort, bokmärken eller nått annat kul som man kan sätta upp på väggarna i kojjan för att göra den ännu tjusigare. Har även en pln på att sätta upp lite krokar så att man kan hänga upp fina armand/pärlplattor/annat mög som kommer på köpet ibland när noomi hälsar på. En koja är varmt att rekomendera, om inte annat så för att det är rätt coolt att säga att man har en kojja hemma ;)


Nu ska jag bada!

Puss till världens bästa pojkvän och världens bästa bonusbarn :) Vad hade man gjort utan er?

Mius

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards