mian.

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

there's no chance for me to explain how it's so different when we kiss.

Av Maria - 18 juli 2011 21:57

tystnad. kanske det mest högljudda i hela världen. i tysnaden sägs så mycket mer. alla orden man inte vågar säga, eller vill säga, kan sägas genom tysnad. tysnaden kan dock feltolkas så otroligt lätt. är du tyst för att du har ett dåligt besked att komma med, för att du inte vågar säga något, eller för att du inte har något att säga? tysnad är också det absolut svåraste att bemöta. man kan inte bli arg på någon som är tyst, men frustrerad, till och med ledsen. för den som är tyst är inte ärlig. den vågar inte vara ärlig. den vågar inte tala om vad som finns i hjärtat, vare sig det är kärlek eller hat. och den som är tyst dåöljer något, gömmer sina ord för omvärlden och främst - väljer den lätta vägen. "jag är tyst så har jag ingenting sagt". nä, så fungerar det inte. 


jag är en grubblare, det kan ingen (som läser denna bloggen) ha missat. har till och med valt att göra mina grubblerier till mitt yrke, eller iaf få användning av dom i mitt yrke. dock kommer jag alltid till samma slutsats när jag grubblar. det finna bara en väg i allt, vilket bekymmer man än stöter på, och det är ärlighet. ärlighet är svaret på allt. hur ont det än gör, hur dålig stämning det än blir, hur jävligt det man gjort än må vara så kan det aldrig någonsin få en lösning så länge man inte är ärlig. detta gäller även ärligheten mot en själv. kanske är detta det svåraste, att se sig själv i spegeln och vara 100% ärlig. säga dom orden man döljer längst inne i sig själv. se sanningen och acceptera den. sjukt jävla jättesvårt. 


så länge man är tyst är man också oärlig. oärlig genom att man inte sagt något, vare sig till någon annan eller till sig själv. inte förklarat, inte sett i vitögat, inte erkänt. inte tagit smällen, eller kanske faktiskt fått njuta av det underbart vackra som ärlighet kan generera. det är nämligen den andra sidan på detta med ärlighet. utan ärlighet, i tystnaden, kan man heller aldrig få något ärligt och vackert tillbaka. om man aldrig säger det man känner så kan man heller aldrig kräva av någon annan att dom ska säga något. 


jag kommer inte vara tyst. tro mig. så lita därför på att jag menar det jag säger. 

please, speak up. vad du än har att säga. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards