mian.

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

my heart will never grow old and my mind will never ever get bitter

Av Maria - 28 maj 2011 16:14

När det inte blir som man tänkt sig, när vägen blir mer än lovligt krokig och himlen kolsvart, när man finner sig själv i någon form av bubbla - då har man två val.1. Man kan dra täcket över huvudet och fullkomligt lägga ner. Dra ut alla kontakter, gråta tre floder och ge upp på allt och alla. Låta bitterheten ta över varenda liten centimeter av ens kropp och bestämma sig för att aldrig le igen. Eller..2. Resa sig och se sig själv i spegeln. Säga högt och tydligt att inget ska få knäcka mig, hur ont jag än har eller hur mörk himlen än är. Eventuellt har jag bara ett liv och det ska fan inte spenderas under ett täcke. Jag är värd mer. Jag kan mer. Och jag vill mer. Jag älskar livet för mycket för att inte ta del av det och ingen ska få mig att missa alla möjligheter som finns runt mig.Jag tänker välja alt. 2. jag har ingen aning om var vägen slutar. Det kommer inte vara lätt. Det gör sjukt ont men det kommer göra ondare om skyddsnäten får hänga kvar och jag helt slutar skratta. Jag vägrar bli bitter, jag vägrar ge någon det. Mitt hjärta är alldeles för fullt av kärlek och passion för att inte göra något av det. Och kanske har man, som sagt, bara ett liv.. Och det ska LEVAS. Så får vi väl se vem som hänger med på den resan. I värsta fall får jag väl resa på egen hand. Men resas - det ska det. Mia

 
 
Ingen bild

Petra

28 maj 2011 18:33

Bästa valet. Du är så klok. Jag vill vara med på din resa! Massa kärlek till dig!

 
Ingen bild

....

31 maj 2011 13:45

Det man inte dör av gör en stakare( Tro mig man blir grymt mycket starkare)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards