mian.

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Maria - 10 maj 2011 21:09

Har bänkat mig framför semifinalen till ESC 11. Kan man verkligen tävla i musik? Nja, det är väl tveksamt, då smaken är som baken. Men visst kan man tävla i fetast framträdande! Och visst är stämningen kring detta fenomen havla nöjet! Älskar att höra alla dessa underbara låtar som gör en så glad! 


Och kläderna är ju helt ljuvliga! Tycker egentligen att det bara finns en regel när det kommer till ESCkläder - det ska vara så utflippat, glittrigt och tidstypiskt att man ska skämmas för det 10 år senare! Då blir det som bäst ;)


Här är några av mina favoritbidrag genom tiderna! (eventuellt så är jag lite partisk..)



Finland -07 - sjukt bra låt!!



Danmarks bidrag -09, skrivet av självaste Ronan Keating. Detta är så speciellt för mig eftersom jag jobbade med Danska melodifestivalen 2009. Underbar låt!!



Israel 1998. Perfekt bidrag! Snygg tjej som visar sig vara transexuell - en av dom första gångerna som en Dancelåt vinner - och lång glittrig klänning! Två Tummar Upp!!



UK 1997. Kanske en av dom vackraste låtarna som vunnit, enligt mig i alla fall! Har sjungit denna låten sååå många gånger! Helt ljuvlig!



Grekland -05! Den underbara koreografin, låten, kläderna - perfektion!!



Finland 2006. Seriöst, kan man något annat än älska detta?? Fantastiskt! Snacka om att gå in för sin sak!! Hatten av Lordi!


Sädär ja - nu måste jag bli äckligt patriotisk! Förlåt!! Men, jag älskar de två kommande klippen!! Något av det svenskaste som finns - äkta SCHLAGER!!!



Carola 2006!!



Charlotte Perelli - vinnare av ESC 1999!! 



Åhh.. nu är jag helt varm i hjärtat av denna ESC-chock!! L O V E I T !!!

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards