mian.

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Nela Ikanovic is tha shit.

Av Maria - 19 juni 2010 01:46

Igår flummade jag. Sånt händer. Idag - min andra dag som 23 åring (tack för alla gratulationer förresten!) - är jag något mer normal, eller ja, hyffsat iaf. Där finns en knepig liten boheme-gen i mig som tittar fram då och då. När den är framme skriver jag knepiga grejer, sitter och ritar i flera timmar, skriver musik eller liknande aktivitet. Gillar den genen. Blir alltid sjukt lugn i kroppen när jag fått utlopp för den sidan av mig. 


Nog om det!


Tänkte tissla lite om ett projket jag jobbar med just nu. Kan egentligen inte komma med så mycket info om vad det egentligen handlar om men det kräver i vilket fall som att jag får nya bilder tagna, en sysselsättning jag gillar. Eller nä, där ljög jag, för under alla år som jag hoppat in och modellat lite på kul så har det tagits typ 6000 bilder av mig. Jag gillar kanske 2 av dom bilderna. Personen på dom bilderna är nämligen inte jag. Det är någon fåig skyltdocka som någon klätt på (oftast) fula kläder och ställt i en totalt onaturlig position. Not my thing. Däremot bilderna jag tagit för att använda till olika jobb där jag varit med hela vägen och fått tycka och tänka - att ta sådana bilder, det gillar jag :) Min absoluta favoritfotograf är en av mina bästa vänner - Nela Ikanovic. Hon har plåtat mig sen vi gick i gymnasiet och ja.. där är något visst med dom bilderna bara. Gillar hennes blick, vinklarna hon ställer en i, vad hon pratar om medan hon plåtar, att bilderna aldrig blir sönderredigerade (jag ser inte ut som en porslinsdocka i verkligheten och gillar inte att göra det på bild heller!)..allt gör det till ett sjukt bra samarbete. Dessutom älskar jag det faktum att hon och jag har spenderat timme efter timme i ett mörkrum. Helt enkelt, jag vet att hon är en jävel på det verkliga hantverket bakom fotografier. Ja, för mig är det viktigt att man har gjort saker på "riktigt" också även om jag är en stor förespråkare för den digitala världen också. 


Snart är det alltså dags att lägga mitt face i Nelas händer igen. Denna gång ska dock fler vänner blandas in. Söta Carro ska hjälpa mig med styling denna gången :) Ska bli vansinnigt kul coh det är verkligen ett previlegium att ha så jävla talangfulla människor omkring sig att få hjälp av när det kommer till saker som man vet bara MÅSTE bli perfekt. Tack fina ni!


Tänkte bjuda på några av Nelas verk nu.  Puss till dig min högst kompetenta vän :)

Mius


     


  

Dessa tre är tagna i April -09 till min MySpace


    


  

humm.. tidigt -08.. skulle ha bilder till mina gamla visitkort.


  



Dessa togs sommaren -08 till en singel som jag och Johanna (på bilden) spelade in tillsammans. Detta är nog iofs inte bilden vi använde utan mest spontan.bild från Nelas sida :)


  


   


2:an i gymnasiet? Framkallade "på riktigt" och sen scannade.. Hightech! Liten och oskyldig Maria iaf..


  

Backstage på ett jobb någonstans, någongång.. Har inget minne av när men hittade bilden i min "Nela-mapp" :) Gissar att jag är typ 19 här..


 


Lek med min mobilkamera -10. Resulterade i nytt utseende på bloggen :)


  

Troligtvis en av de snyggare fotografer världen har skådat! Denna bilder har för övrigt jag tagit :-)



P.S Jävligt intressant att se att jag alltid ser helt ledsen och uppgiven ut på kort.. Vet inte varför jag bara valde sånna kort att publicera?! Har faktiskt en del där jag är glad också :)

 
 
Ingen bild

Neli

20 juni 2010 19:20

Älskar dig min fina vän!!!!
Nu när jag är uppdaterad med en bättre kamera, längtar jag sååå efter nästa session=)
Pusspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards