mian.

Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Maria - 21 augusti 2007 17:13

..på att göra det förbjudna - byta till blogg.se! Ohh no... Nä, jag stannar här. Visst, hade vatt gott att lägga upp fler bilder men men.. det är mest för skrivandets skull som jag bloggar ändå.

Nä.. nu ska jag ta mig från datorn. Duscha. Jupp!


Puss mius

Av Maria - 21 augusti 2007 12:12

fan va allt e dyrt! haaaatar verkligen att ha ont om pengar! men så är verkligen fallet just nu.. typ 200 spänn skrammlar i fickan på mig just nu. Väntar dock 2x lön men det är några dagar kvar.....

Jaha.. vad gör man då? Jo! Man får göra en plan! Det ska jag göra nu.. en plan över hur detta ska gå ihop haha:P


Var förresten oh beställde glasögon idag. (jag vet, matten går inte riktigt ihop med inga pengar och ny beställda brillor...) 6300:-!!!! sviiiindyrt.. men men.. det är ju en investering på flera år. får dessutom 3 par för det priset så det var väl ganska överkommligt. men ändå... gaah.. snuskmycke pengar känns det som just nu. aja.. får väl fly hem till mamma då och då för att typ äta och prata i telefon haha!

men seriöst.. va har jag för utgifter?


- hyra á 3000:-

- gymkort á 199:-

- mat á ca 1000:-

- varannan månad håret á typ 700:-

- tandläkarförsäkring á 35:-


vad blir det? jo... varannan månad 4234:- och varanann 4934:-

då har jag alltså aldrig mindre än 2000:- att shoppa o ha roligt för... + att jag alltid jobbar några dagar pluss det jag går i skolan så lite extra inkomster blir det alltid! mamma lovade att jag skulle få lite hjälp med brillorna.. förhoppninngsvis så ska jag kunna spara en del också. Allt hänger på hur många småjobb/vik.dagar jag hinner ha på en månad. Ju fler desto bätre..självklart. Men, det går runt och det är det viktigaste!


nä.. nu ska jag slappa ramför tvn ett tag. hr ju vatt och gymmat också idag så jag är liiiite sliten!

puss alles

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards