mian.

Alla inlägg under augusti 2007

Av Maria - 26 augusti 2007 01:16

... på mänskligheten! Varför är det så jääävla svårt att bara vara snäll o vänlig?

Så här är det : Läser ofta två unga föräldrars bloggar. Nu känner jag inte dom men dom verkar vertkligen göra ett helt grymt jobb med sin lilla flicka. Men när människor i denna värld är lyckliga så irriterar det andra människor som då känner sig tvugna att klottra ner deras bloggar med skit. Nu går hela kommentarsidan ut på att den unga pappan skrivit att han inte ser några nackdlar med att ha ett barn. Då ska bittra satar klaga på att det finns visst nackdelar och dom har det så jävla svårt och bla bla bla...


Försökte därför tänka mig in i situationen att ha barn (vilket jag ju inte har). Nu är jag 20. Inga barn. Barn innebär för mig världens största glädje. Dom är vår framtid, vårt hopp. MEN jag skulle inte vilja ha barn nu. Ekonomiskt hade jag klarat det. Jag är sambo, har körkort and so on men nä.. inte nu. Och är det inte just det som det hela handlar om? Ett barn som behöver total uppmärksamhet, vakna nätter och blöjbyten passar inte in i min verklighet JUST NU. Men om man har gjort det valet så måste man tycka att just dessa komponenter fixar man nu! Om man sedan sitter och klagar på just alla dessa faktum så kan det ju bara betyda en sak - att man INTE var redo att skaffa barn. För om man ÄR redo så inser man att detta kommer ske och ser det därför inte som något hinder eller nackdel.


Undrar när jag kommer känna mig redo för detta...? Det känns bara så grymt långt bort just nu. Har en del kvar som jag vill hinna göra..:

- Jag vill ha besökt New York, Paris, Rom och Thailand. Kanske Island också.

- Jag vill befästa mitt jobb ännu mer och känna att det är helt tryggt.

- Jag vill bli klar med mina studier och känna att jag har den trygga grunden.

- Jag vill ha en bra ekonomi så att mitt barn alltid kan få det som det behöver utan att min plånbok kollapsar.

- Jag vill nog ha ring på fingret.. iaf förlovningsring. Med andra ord, jag vill vara hundratio på att jag har hittat rätt pappa till mina barn. Någon som ser samma sorts framtid som jag i sina drömmar och som älskar mig, för alltid.


Min mamma och pappa har varit lysande exempel på att om man har skaffat barn tillsammans så kommer man för alltid höra ihop på ett sätt och det är bara till att gilla läget då! Dom skiljdes när jag bara var liten men dom har alltid varit jättebra vänner och det var verkligen det smartaste val dom kunde göra. På samma sätt tänker jag. Jag tror nog inte riktigt på "tills döden skiljer oss åt". Det hade varit trevligt om det blir så men jag vet att saker och ting kan sluta fint ändå. Däremot vill jag känna till 100% att detta är en man jag för alltid kommer kunna se i ögonen och känna viss stolthet för att vi har gemensamma barn, den dagen jag väljer att skaffa barn med någon. Många av mina vänner har växt upp utan pappa och det jagar dom hela livet. Det får inte hända mina blivande ättlingar.


usscchh vad seriöst detta blev men det kändes bara viktigt att skriva om det på något sätt. Nä, nu ska jag somna på soffan... och vänta på att philip ska komma hem och bära in mig i sängen haha.

Älskar honom.


Godnatt!

Av Maria - 25 augusti 2007 09:45

varför i h**vete vaknar jag kl 9.00 en LÖRDAG??? behövde ju sooova.. istället lär jag väl somna på IKEA (dit jag ska dra idag...).

Måste göra en riktig lista över vad jag behöver. Struktuuuur....:P


Idag flyytar Helen. Fan. ommer sakna henne så sjuuuukt mycket. Men.. telefon finns så jag kommer sms/samtal/mail/FB-tracka henne hela hösten. My baby!


Men massor att se fram emot i höst! Ska bli kul...


Nä, nu ska jag städa. Likabra at fånga stunden liksom när man ändå siter här..*fan*


Mius

Av Maria - 24 augusti 2007 10:08

var börjar vi? känns som att där är lite att gräva i men ska jag vara ärlig så orkar jag inte just nu!


- klabb på jobb. Jaja.. det inverkar ingenting på mig egentligen. Jag jobbar på som innan men alltid bökigt att jobba med nytt folk. Jaja.. nu ser verkligeheten ut så.


- har massa ställen som jag måste vara på idag: boka piercingtid till kusinen, hämta Philips glömda glasögon hos tatuerar-Andy, lämna filmer på videomix, hämta min bil på CC, åka upp till hbg för att kolla Wallmans med Johanna, förhoppningsvis hinna inom Helen en sväng. Mmm.. das was alles va?


- har verkligen inte orkat städa på några dagar. Och för mig (som är liiite pedantisk med sånt) så känns det liiiite jobbit men jag har verkligen inte orkat!


Nä.. nu ska vi inte gnälla. Hade en underbar natt med min älskling och en underbar morgon också för den delen. Ska inte gnälla mer på honom, ska inte begrava mig i massa skit som ändå inte spelar någon roll och ska inte retas med honom och pika honom hela tiden. Ska istället ta vara på den tiden vi har tillsammans. Ibland måste jag bara bli påmind om varför det är han och jag. Det vet jag nu. Älskar min Philip. Älskar att vara hans skatt. Ikväll ska vi nog ta och upprepa gårdagen...;) Min baby.


För alltid. Vi.

Mius


Av Maria - 23 augusti 2007 16:45


Lista

Vad heter du:
Åsa Maria Månsson

Var bor du: Adressen är hos mamma i hbg men ändrar den i månadsskiften till Lund och min och Philips lägenhet :)

Trivs du där: Det känns sjukt rätt.

Brukar du läsa horoskop: Alltid.

Har du körkort: Jupps!

Favoritdjur: Hundvalpar & kattungar

Festar du mycket: På tok för lite skulle jag vilja säga....;)

Sprit, cider, vin eller öl: Cider eller vin

Brukar du bli för full: Nä....
Antal kuddar i sängen: En

Äger du ett busskort: 2 faktiskt!

Vad åt du till frukost: Inget... Tuggade ett tuggummi.
Har du haft sex idag: Nope.. inte än ;)

Nästa mål i ditt liv: Att bli en ännu bättre och framgångsrik artist. Och att bli lite rikare :P

Hur svarar du i mobilen: Hej! Eller: Maria
Antal timmar sömn inatt: hum... 00.00 - 07.30 7½ timme va?

Sov du ensam: Nope.. trött sambo bredvid.

Din hobby: Musik, kläder och inredning.

Vad är det för veckodag: Torsdag

Vad åt du senast: Spagetti Carbonara från igår...

Vem fick du sms av senast: Mamma

Vem ringde dig senast: Philip

Godaste ölen du druckit: Heiniken.. om jag MÅSTE välja...

Vilka hårfärger har du haft: Mycket ljust, ljust och svart, mörkbrunt, brunt, lila toppar, lite jusslingat som nu, tyvärr lite halvrött, halvgrönt.. misstag.

Vad såg du senast på TV: Cityakuten

Vad läser du för bok just nu: Män som hatar kvinnor

Längd: 176cm

Skostorlek: 38-39

Hårfärg: Slingat blondt

Är du kär i någon: ...mm väldigt mycke :)

Vad gör du om ett år: Pluggar dramapedagogik och jobbar som artist.

Önskar du att du bodde någon annanstans: Nä.

Dricker du: Vatten och iste..

Vilken parfym använder du: Gucci II och Euphoria

Vilka skor använder du: Massor.. senast silvriga ballerina.

Dagens klädsel: Svart tunika från Gina Tricot, blåa Blue Cult jeans, blommig sjal och "guld"halsband med duva.


Mmm.. thats me! Shoppade lite nu på dagen.Så jäääävulskt skönt! Blev en vit blus/topp, svarta nya leggings och guldringar till öronen. Skitbra!

Ska dra till mammsen snart. har inte sett henne på ett ganska bra tag nu!

Nä.. adjöööken...!

Mius

Av Maria - 23 augusti 2007 12:29

min lön är inne... jiiiiiipppppiiiiiii!!! ska dra ut på stan direkt! :D

Mius

Av Maria - 23 augusti 2007 11:50

nu fick jag precis mess från min kära chef att mina pengar ska komma in idag runt 16.00 alltså ca 4 timmar kvar. najs bajs.

har kommit fram till en del saker jag behöver i klädväg (tycker jag iaf):


- snygg klänning. helst svart eller kanske antikvit. lagom lång, helst stickad.

- fler sygga halsdukar. ääälskar scarfsar på hösten/vintern.

- kappa eller duffel. gärna grå.

- söta tshirt med fina tryck. typ little miss sunshine varianten...

- randiga leggings i fina färger.

- sött långt halsband typ bijoux...

- långärmad vit tunika. (sjukt snyggt och rent till jeans och bruna stövlar)


mja.. det var nog det.. har faktiskt inga större skobegär (tro det eller ej) just nu. Jo.. såg ett par rosa lackpumps för ynka 300 pix. dom blir det kanske. annars har jag svarta stövlar med låga klackar och runda tår, höga svart stövlar med runda tår och platå. mörkbruna stövlar, ljusbruna stövlar, mörkbruna spetsiga stövlar, tre par stövletter.. mja okej, kanske ett par gråa stövlar då eller låga stövletter. och kanske några "riktiga" vinterskor men vad attans ska det vara för några? någon som har en idé?


funderar redan på vad jag ska ha för klänning på balen i januari. skitroligt är det faktiskt! vill nog kanske något i mörklila detta året. hade en svart korsettöverdel med bronsfärgad kjol förra året. ska nog börja spana på något lila, eller nått annats förslag? man har ju ingen vidare kroppsfärg i januari så vitt och beige är ingen hit hehe...


nä, mat nu.

pusseeel!

Av Maria - 23 augusti 2007 10:47

alltså det är sjukt kul att läsa shopping/mode-bloggar men jag tycker att det har gått lite väääl långt när man börjar tipsa om kläder man köpt på Maxi eller Gekås...  Med det inget alls ont om någon som handlar kläder där! Jag menar bara att skriver man om mode så ska man liksom ha något att säga också. Vad det finns för kläder på Maxi känns som att det springer man förbi ändå. Då ska det vara VÄRSTA kapet om man ska bli riktigt intresserad av det. Roligast är ju att läsa om märkeskläder som man kan hitta liiiite billagare än vanligt på nätet eller i någon affär. Att man sen nämner eller uppmärksammar att affärer som man inte trodde hade schyssta kläder faktiskt kan ha guldkorn är bara trevligt. Men at kalla sig modebloggare och fokusera helt på lindex känns sådär....


Nä. Måste ttta till tvätten.

Miiiiuuusss

Av Maria - 23 augusti 2007 08:54

jaha, då var det en vaanlig dag igen. vad har hänt hittills?


- lyckades lägga foten i ett (eller nä till o med två) tuggummin som philip TVUNGET skulle ha igår när vi hade hyrt film (han skulle för at vara ärlig ha en hel påse med sånna runda tuggummin som brukar finnas i automater.. han är inte normal) sen spottar han självklart ut dom på ett papper på soffbordet som jag lyckas lägga min fort på nu när jag tog upp datorn vid soffan. suck.


- tvättar. fy fan det är ju trist så man spyr egentligen men vad ska man göra? skulle masat mig upp kl 7.00 blev 8.0 istället så nu är det snart dags att gå ner och stoppa in en ny maskin. självklart kommer philip typ två minuter efter att jag har lagt i all svart tvätt och all vittvätt med en svart tröja och en vit tröja som han "gärna hade fått tvättade". no. blir inget med det du. tväta själv... *morrar*


- har inte fått min lön, idag heller! varför är det så att om ens chef säger "lönen kommer i nästa vecka" så betyder det självklart att det är på fredagen? behöver den nuuuuuu!!!! istället får jag nu pengar typ imorron, och sen nästa lön på måndag och sen (utökat) studiemedel typ 3 spetember! Hur lönt kä'nns det? Först har man iiiiiinga pengar, sen kommer alla, på en gång! Suck och stööööööön. hatar att inte ha pengar. ja vem fan gör inte det?


- redan kolla x antal shopping sajter. kommer sluta med att jag beställer något idag. också. beställde en myyycket söt tunika/blus från scene by tjallamalla igår. loooovley. kunde inte låta bli. men egentligen, vad gör det pom jag beställer kläder för typ 200 spänn till? absolut iiingenting! får ju massa pengar. snart.


nä.. tväten nu. sen är det väl typ oprah på tv. hoppas jag :P haha

Mius

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards