mian.

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

HUmm..

Av Maria - 27 augusti 2007 10:22

fick en kommentar om att det lät lite som att jag inte tyckte att jag hade hittat rätt partner att skaffa barn med. Hummm... tänkte jag :P Philip Philip Philip ärheeelt underbar. Faktiskt är detta första gången i mitt liv som jag känner at "jo, denna killen skulle jag vilja vakna med ALLTID!" och jag VET att han hade blivit en helt underbar pappa. Bara sättet som han håller sina och mina syskonbarn på och hur han pratar om barn berättar att visst, han hade fixat det helt och hållet!

Det hadlar alltså absolut inte om att Philip inte hade varit rätt person at skaffa barn med. Det handlar enbart om att jag är 20 år nu. Jag vill inte ha några barn ÄN. Jag har mer saker kvar att göra som jag känner att barn inte bör vara en del av typ vilda studentnätter, att shoppa upp halva lönen på bara MIG, sticka ut och flippa med Philip mitt i natten, helt gå in för att inreda om mitt hem... ja sånna impuls saker!

Men jag älskar verkligen Philip. Vi har ju precis blivit officiella sambos och det är bara total lycka i mig. Här vill jag vara, jag vill vara hos honom. Men vi måste nog ha några (minst fem!) år som det bara är han och jag till. Kunna resa, kunna satsa på våra respektive karriärer, kunna festa...

Nu lär jag väl få halva mamma-sverige på mig om att det låter som om jag tror livet tar slut när man får barn. Det tror jag inte. Verkligen inte. Jag ser jättemycket fram emot det stadiet i mitt liv när jag har en (eller helst tre) liten, men just nu hade det inte varit rätt. Mot någon.


Nä.. nu till nått annat! Ekonomi. Just nu handlar hela tillvaron om det typ haha! Har haft lite kass ekonomi dom senaste veckorna... Har nån annan vatt med om det nån gång haha? Nä.. det är nog ganska nyttigt! man tänker fan igenom vartenda tuggummi som man inhandlar! Igår blev det dock en liten tabbe när vi var på Maxi i Malmö. Handlade för 1037:-!!! Inte alls tanken när vi åkte dit men men... Från o med nästa vecka börjar vårt ordentliga liv! Då är emstern officiellt slut och då ska vi leva eftr en månadsbudget och bla bla bla.. Nä, nu tog jag i, det ska bli kul! Dock har jag et liiiitet liiitet trumfkort som jag tror att jag ska nalla lite på nu när jag har ett enormt shoppingberoende men ont om cash - JÄTTEpresentkort på DUKA! Fick verkligen sjukt mycket presentkort där när jag tog studenten. Så nu, 1 ½ år senare, så kan det väl vara dags att handla lite för det? Dock inte heeela.. Men lite! Har sett en rosa blender som jag verkligen hade kunnat tänka mig att ha i mitt kök. Behöver även en tårtspade, en likadan George Jensen skål som jag har, kanske nån ljusstake eller skål? Eller avrför inte ett fint fat? Jag BEHÖVER nog det.


Har även gått igenom mina garderob och kommit fram till vad som får lov att följa med mig hem i höst. Gjorde en lista i förra veckan men ska korrigera den lite nu -

- Randiga (i svart och grått) leggings

- Svart klänning

- Vit långskjorta

- Riktiga vinterskor

- Några nya baslinnen, gärna med smala band faktiskt

- Svart axelbandsklänning

- Nya pumps (gärna metallic, eller rosa)

- Axelremsväska i skinn. Vintage please.

- Mysig kofta typ en trogen Hunky Dory eller nått. Gärna grå eller gråblå.


Mja.... var väl det?

Sen är det ju massa saker till hemmet som behövs inhandlas. Ska nog ta ut mamma som smakråd i helgen, eller kanske nästa helg.

Nä...

Puss

Mius


P.S Hundförhandlingarna fortsätter.. forever :P D.S 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards