mian.

Direktlänk till inlägg 26 mars 2007

1998..

Av Maria - 26 mars 2007 12:18

... det är alltså snart 10 år sen... Kollar på MTV Rewind och året dom "besöker" är 1998. Började fundera lite över vad -98 va för mig med tanke på att jag känner igen musiken som den musiken som spelades på "toppen" och som vi dansade framför spegeln till. 1998 så måste jag ha gått i.... 4:an-5:an.. vad är man då?? 10-11 år?? Jo det är man... Detta var alltså innan Sanna fick en smällare på sig som brände upp halva hennes jacka, innan vi började leka "sanning eller konsekvens" i kuddrummet på fritidsgården, innan vi hade smakat smuggelvodka för första gången och innan man ens hade börjat tänka på betyg... Vi ravade rundor till Robyn, Offsprings "Pretty fly for a white guy" och Antilop haha.. Så sjukt najs det var! Så bekymmerslöst att vara 11 år! Eller egnetligen tyckte jag nog inte det då.. Ständiga kärleksproblem.. En kropp som började växa på konstiga ställen och massa funderingar om hur det var att bli tonåring stod säkert i huvudet.. Kärleksproblem ja.. Är inte kärleken hos en 11-åring fan så mycket mer sann och ärlig? Nu kan man skratt åt dom små liven och mena på va fan vet du om äkta kärlek? Menkärleken hos en 11-åring är verkligen äkta. Den är så äkta att man mycket väl kan springa hem till personen man är kär i fast att det är -7 grader ute och peronen i fråga bor 1,5 mil i från en. Eller sitta utanför personens hus i flera timmar i hopp om att personen kanske kanske kanske kommer ut, eller åtminstone visar sig i fönstret nån gång. Man kan till och med stå ut med at skicka en lapp med texten "vill du va ihop med mig? Kryssa i ruta Ja, Nej eller Kanske" och få "kanske" rutan ikryssad och ända vara nöjd och glad över att man "kanske-är-ihop" med han eller hon. Hur är det nu då? Nu springer man fan inte i några minusgrader. Man menar mer på att "kan inte du ta tiden ur det tajta schema och komma hem och träffa mig så kan det fan va! jag sätter inte mig på nån jävla buss för att du ska kunna sitta på röven och bara få och få....". Och man sitter absolut inte utanför något fönster. In fact så bli vi sura om vi får vänta ens 10 minuter extra på att vår käreste ska dyka upp. Och vi nöjjer os defnitivt inet med något kanske inte. "Om du inte vill att vi ska va tillsammans så bara säg det! Jag tänker inte vara den ende som offrar mig i detta förhållandet!! Du måste bevisa för mig att du är värd mig och ge mig det utrymmet i ditt liv som jag förtjänar!!" det är ord och inga visor inte. Nu kräver man uppskattning varje dag, 1998 räckte det med att han eventuellt tittade på en i bara en millisekund när man mötes i koridoren för att man skulle ligga hemma på rummet och nästan dö av lycka! Så säg aldrig at en 11- årings kärlek inte är äkta, för det är precis vad den är. Äkta, aldrig ifrågasatt och helt vansinnig är en 11-årings kärlek. 1998 var för övrigt året då jag och alla andra småtjejer drömde om att se ut som hon Dede, E-types körtjej. "penta-idealet" hade infunnit sig med sina buffaloskor, tjata jazzbyxor, genomskinliga tröjjor som visade magen, över- tajta linnen och bakåtslickade lugg. Jag hade ett par mörkgrå jazzbyxor som jag var så sjukt stolt över. Det var det absolut snyggaste plagget i hela världen tyckte och jag hade dom säkert till i princip allt. Idag hade jag hellre dött än att sätta på mig ett par jazzbxor som flashar precis allt som jag kämpar för att dölja i valsittande jeans. Men även 20-åringarna hade ju jazzbyxor -98. Var dom bara smalare och snyggare än vad vi är nu, eller tog man det onda med det göra och visa upp sina tillgångar hur dom än såg ut? man kan ju börja undra...Om någonhade sagt till mig -98 att mitt liv skulle se ut som det gör idag så hade jag nog skrattat. -98 hade jag nog planer på att vara något i stil med en Spice Girl eller något liknande.. Nu blev det ju inte riktigt så haha! Men jag ska inte klaga, man hr det fan riktigt bra ändå! Kommer hem till någon som älskar mig varje dag, jag har underbara vänner även fast hälften av dom är på andra sidan jorden hahaha, min familj är frisk och har blivit tillökad med lille Ebbe och jag jobbar med något som jag älskar över allt annat. Man ska nog va rätt nöjd..Jajaja, idag blev det en liten flashback till -98 haha :) Lite kul att tänka tillbara.. Nostalgi haha :) Kärlek till alles, spec. till dom som var med -8 och som fortfarande är med :D Undrar var vi är 10 år från nu? hehe :)Mis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 januari 2013 16:45

Och inte vilken dag som helst utan den första av detta helt nya år. Dagen som SKA spenderas med skräpmat, nostalgi, byxor med resår i midjan och en svag huvudvärk. Traditioner är till för att hållas. En annan sak som hör till är den årliga årssammanf...

Av Maria - 28 oktober 2012 21:02

Jag borde börja med en ursäkt egentligen, men det enda jag kan skylla på är tid, och med det menar jag bristen på tid. Därav vänder jag på det och använder just detta som dagens inspiration. Tid. Bristen på den, frustrationen kring den, besluten om d...

Av Maria - 26 augusti 2012 13:29

Jag pratar väldigt sällan om mitt jobb i just detta forum. Egentligen är det högst medvetet då jag mer använt detta som en liten paus från mitt yrke som jag kan ta till när helst jag önskar. Idag tänker jag dock göra ett undantag. Igår blev jag nämli...

Av Maria - 12 augusti 2012 00:21

Denna helgen har det gått upp för mig att sommaren lider mot sitt slut. Vet om att det kanske är det absolut deppigaste jag skulle kunna komma med just nu. Eller? Igår satt jag och mina tjejer och spånade om framtiden. Om hur vi alla befinner oss...

Av Maria - 6 augusti 2012 16:01


Detta är så INTE jag, men ibland gör jag undantag och släpper funderandet för en stund. Typ idag. Idag är en sådan extremt lugn dag som till störst del spenderats i sängen med lugn bakgrundsmusik som ända sällskap. Ja, och datorn, det vill säga. Flic...

Presentation

Ibland får man chansen att titta in i någons liv.. Ta chansen.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Mitt


Ovido - Quiz & Flashcards